رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

ریزش منطقه ای مو چیست؟

ریزش منطقه ای مو (آلوپسی آره آتا)

علت دقیق این بیماری مشخص نمی باشد و فقط می دانیم که یک بیماری خودایمنی است (یعنی سیستم ایمنی بدن برعلیه پیاز مو وارد عمل شده وآن را ازبین می برد). تنها عامل شناخته شده در بروز این عارضه، استرس های عصبی بوده و معمولاً هم ریزش موها بدنبال یک استرس شدید عصبی (مثلاً فوت نزدیکان، طلاق، تصادف رانندگی و غیره) روی می دهد. بیماری درکودکان و جوانان شایعتربوده و مردان و زنان را به یک نسبت مبتلا می کند.
معمولاً در عرض مدت کوتاهی (گاهی چندساعت) به یکباره موها دچار ریزش می شوند. این بیماری شدت های گوناگون دارد بطوریکه از لکه های کوچک و مدور کاملاً بدون مو در ریش، سر یا بدن تا از دست رفتن کامل موهای سر و یا همه موهای بدن متغیرمی باشد ولی چیزشایع حالت اول است. ریزش ناگهانی مو موجب اضطراب شدید بیمارشده و این اضطراب خودش بیماری را بدتر و بدترمی کند و لذا بهتراست که هرچه سریعتر فرد تحت درمان قرارگیرد. بهتر است که درمبتلایان به این بیماری آزمایش های غده تیروئید انجام شود.
تعداد زیادی از بیماران خودبخود و یا با درمان بهبود پیدامی کنند. تأثیر درمان در موارد خفیف بیماری بیشتر است .بایستی متذکرشدکه کلیه درمان های موجود برای این عارضه فقط سبب تحریک رشد موها شده ولی از احتمال ریزش مجدد موها درآینده ممانعت نکرده و بعبارت دیگردرمان پیشگیری کننده برای آن وجود ندارد.

درمان ریزش منطقه ای مو شامل مواردزیراست:
آرامش اعصاب و پرهیزاز استرس های عصبی، کورتون بصورت موضعی، تزریقی ودرموارد شدید خوراکی، داروهای محرک رشد مو مانند ماینوکسیدیل، تابش اشعه ماوراءبنفش و آخرین درمان استفاده از داروهای ضد سیستم  ایمنی که البته فقط در موارد بسیار شدید بیماری استفاده شده و انحصاراً  توسط متخصص پوست تجویز می گردد. مالیدن سیر یک درمان قدیمی برای این عارضه بوده که بدلیل وجودداروهای مدرن و مؤثر و بروز گهگاهی واکنش های حساسیتی شدید به سیر در حال حاضر اصلاً  توصیه نمی گردد.

لازم به توضیح است که بیمار بایستی فقط به متخصص پوست مراجعه و از خوددرمانی اکیداً پرهیز نماید زیرا این امر موجب تأخیر در درمان شده و درمانهای درست بعدی هم بی اثر خواهندشد. درمان بایستی تا رویش کامل موها ادامه داشته باشد(گاهی ماه ها). با توجه به اینکه دراین بیماری فولیکول های مو هیچوقت از بین نرفته و همیشه امکان رشدمجدد موها وجود دارد لذا هرگز نباید از درمان این عارضه ناامید شد. البته در صورتی که مدت های طولانی از ریزش مو گذشته باشد و بخصوص در مواردی که سن بیمار پایین باشد احتمال رشد مجدد موها بسیار کم می گردد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد