رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

رفع افتادگی و شل شدن پوست

کاربوکسی تراپی، کمکی برای رفع افتادگی و شل شدن پوست
کاربوکسی تراپی روشی بسیار قدیمی است که برای اکسیژن رسانی مجدد به بافت های آسیب دیده (جراحت پوست، ورم مفاصل پایینی و…) استفاده می‌شد. امروزه حوزۀ استعمال این روش برای مشکلات زیبایی دیگر نیز گسترش یافته است، مشکلاتی مانند، افتادگی پوست.

کاربوکسی تراپی چیست؟
دکتر کاترین دوگورساک: مدت زیادی است که روش کاربوکسی تراپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سال ۱۹۳۰، این شیوه به عنوان یک شیوۀ درمانی حرارتی برای درمان مشکلات غانقاریا، مشکلات شریانی و وریدی پیشنهاد می‌شد. سپس این روش گسترش یافت و امروزه نتایج بسیار خوبی در مقابل افتادگی پوست از خود نشان داده است

اصل کار آن ساده است و بر پایۀ تزریق CO2 (دی اکسید کربن) قرار دارد، دی اکسید کربن گازی است که وضعیت میکرو جریان ها و افتادگی پوست را بهبود می‌بخشد. CO2 به دو شیوه اثرگذاری می‌کند: باعث کشیدگی مکانیکی نسبتاً زیادی می‌شود که بر افتادگی پوست اثر می‌گذارد و اکسیژناسیون سلول ها را بهبود می‌بخشد. همچنین با استفاده از داروی محرک، سلول های پوست فعال تر (تولید کلاژن، فیبرهای الاستیک…) می‌شوند.

بر اساس تأثیرهای مطالعه شده، CO2 می‌تواند در دو سطح متفاوت تزریق شود: در سطح پوست، در دِرِم، یا در سطح هیپودِرِم برای درمان سلولیت، برای مثال CO2 سلول های چربی را می‌ترکاند.

ناحیه هایی که اصولاً مورد درمان کاربوکسی تراپی قرار می‌گیرند، کدامند؟
دکتر کاترین دوگورساک: ما از کاربوکسی تراپی برای درمان بخش های داخلی بازوها و ران، گردن، سروگردن و خصوصاً گردی صورت استفاده می‌کنیم، نتیجۀ استفاده از این روش در ناحیۀ صورت سریع تر از نواحی دیگر قابل مشاهده است. توجه! پوست قسمتی که درمان از آن ناحیه شروع می‌شود نباید کاملاً افتاده و شل باشد. این ناحیه باید پتانسیل عمل کردن CO2 را داشته باشد تا یک واکنش واقعی پوستی حاصل شود.

در بین برخی اشخاص، CO2 هم روی پوست و هم روی ماهیچه های زیرین عمل می‌کند. به همین علت است که برخی اوقات فرورفتگی ها مجدداً گرم می‌شوند و ممکن است لبه هایی پدید آیند. به بیان دیگر، ممکن است اکسیژن رسانی تا نواحی اعماق ماهیچه ها نیز برسد.

استفاده از این روش برای درمان کبودی ها هم نتایج قابل توجهی از خود به جا گذاشته است: این روش نه تنها افتادگی پوست بلکه تولید عروق را نیز بهبود می‌بخشد و تیرگی ها را روشن می‌کند.

برای درمان ترک ها هم می‌توان از این شیوه کمک گرفت اما دورۀ درمان کمی طولانی است زیرا در یک زمان فقط می‌توان به طور مثال ناحیه ای به اندازۀ یک کف دست را درمان کرد. توجه، کاربوکسی تراپی نمی‌تواند ترک ها را به طور کامل از بین ببرد. در عوض، می‌تواند طی چند جلسه اندازۀ آن را کوچک کند و رنگ پوست را به حالت اولیه اش بازگرداند. در نهایت می‌توان پوستی داشت که ظاهری یکسان و همگن دارد.

کاربوکسی تراپی برای چه کسانی عوارض جانبی دارد؟
دکتر کاترین دوگورساک: کاربوکسی تراپی برای این افراد عوارض جانبی دارد: کسانی که اخیراً سکتۀ قلبی داشته اند، افرادی که دچار پرفشاری خون هستند، کسانی که اخیراً التهاب وریدی داشته اند، مبتلایان به صرع، خانم های باردار و کسانی که در ناحیۀ مرتبط عفونت دارند.

یک جلسه کاربوکسی تراپی چه قدر طول می‌کشد و هزینۀ آن چه قدر است؟
دکتر کاترین دوگورساک: به طور کلی، قرارداد درمان برای افتادگی پوست به مدت ۶ جلسه، برای داخل بازوها و ران ها و همچنین ترک ها ۸ تا ۱۰ جلسه، و برای سلولیتی که هم باید روی حجم آن کار شود و هم روی افتادگی پوست، ۱۰ تا ۱۲ جلسه، بسته می‌شود.  بنابر نتایج مورد نظر، درمان یک یا دو جلسه در هفته انجام می‌گیرد.
درمان کمی دردناک است، هنگام تزریق، فرد انتشار یافتن گاز داخل پوست را احساس می‌کند. این تزریق نوعی تورم ایجاد می‌کند که خیلی سریع و طی چند دقیقه کم می‌شود. برخی افراد دردهای اندک عضلانی و کمی درد را نیز احساس کرده اند.

باید بدانید که کاربوکسی تراپی یک اتساع عروق اندک و کمی اریتم ، در زمان انجام درمان،  با خود به همراه دارد. به جز لکه های کوچک آبی که خیلی سریع محو می‌شوند، این شیوۀ درمانی عوارض جانبی دیگری ندارد. گاز CO2 مورد استفاده در این درمان طبیعی است، و همراه آن هیچ خارجی بیگانۀ دیگری تزریق نمی‌شود. بنابراین احتمال واکنش های حساسیتی صفر است.
هزینۀ این درمان حدود ۱۰۰ یورو برای هر جلسه است و یک ناحیۀ دو طرفه در یک جلسه مورد درمان قرار می‌گیرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد