رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

رشت؛ شهر معماری های چشم نواز با ساختار روستایی

رشت، شهر معماری های چشم نواز با ساختار روستایی است که علاوه بر حفظ اصالت روستایی در خانه های ابریشیمی‌نماد معماری اصیل گیلانی با گچ بری ها و آئینه کاری های بی نظیر مربوط به دوران قاجاریه را به رخ می‌کشد.
این شهر خانه های قدیمی‌ با قدمت بیش از یک قرن از معماری اروپای شرقی تا معماری های اسلامی‌ را در خود جای داده است؛ بناهایی مانند عمارت شهرداری، پست، هتل ایران و ساختمان استانداری قدیم و مسجد حاج صمد خان با گچ بری های بی نظیر و خانه زیبایی شورای شهر از آن جمله اند.

حراجی

قصه قصه شهر هزار ساله است که روزگاری مرکز تجاری حکومت صفویان بود و ۸۰ سال پیش راه آهن داشت، شهری که دروازه فرنگ بود روزگاری به داشتن بام های سفالی به خود می‌بالید و شهرابرهای باران خیز و باران های نقره ای معروف بود وهست.
بازار ماهی فروشان با هیاهوی صیادانی که نماد دریا هستند، باغ محتشم، خانه و مزار میرزا کوچک خان سردار پرآوازه گیلانی، موزه شهر رشت، بقعه متبرکه امام زاده هاشم (ع)، دانای علی و خواهر امام از جاذبه های دیدنی شهر رشت است که زیبایی این شهر را دوچندان کرده است.

موزه میراث روستایی رشت در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است
موزه میراث روستایی رشت که موزه که در نوع خودش در خاورمیانه بی نظیر است و می‌توانید به ۱۰۰ سال پیش برگردید و با زندگی و معماری سنتی مردم گیلان در آن دوره اشنا شوید.

شهرستان رشت امروزه به عنوان مرکز راه های بازرگانی گیلان، بازار تجارت، واردات و صادرات مطرح است و همچنین از موقعیت های تاریخی، باستانی، جاذبه های طبیعی، زیارتی، مذهبی و امکانات جهانگردی فراوانی برخوردار است.
مراکز تاریخی و باستانی این شهر می‌توان به آرمگاه “میرزا کوچک خان”  نام برد، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی معروف به سردار جنگل در جنوب شهر رشت و در محله سلیمان داراب واقع شده است، در حال حاضر بنایی ساده اما زیبا روی قبر میرزا کوچک خان ساخته شده است.

“کاروانسرای لات” از دیگر جاذبه های تاریخی رشت است، این کاروانسرا که نزد اهالی محل به کاروانسرای شاه عباسی نیز شهرت دارد در ۳۵ کیلومتری جنوب رشت و در چهار کیلومتری امامزاده هاشم (ع) واقع شده است.
کاروانسرای لات حیاطی مربع شکل دارد که در هر ضلع آن به طول ۲۷ متر، هفت شاه نشین (ایوان) و اتاق ساخته اند، کاروانسرا با آجر و ملاط ساروج ساخته شده است.

“چشمه‌ آب شور لاکان” از جاذبه های طبیعی رشت است
“چشمه‌ آب شور لاکان” از جاذبه های طبیعی این شهر است، در انتهای جاده رشت – لاکان، یک جاده‌ خاکی دیده می‌شود که این نقطه را به شهر صنعتی رشت متصل می‌کند. در میانه جاده  روستای “آقا دانا پیر” قرار دارد که در شرق آن، جنگل انبوه و زیبا دامن گسترده است، چشمه آب شور لاکان در دل این جنگل و در جنوب رشت قرار دارد.
مردم منطقه چشمه را مقدس و آب آن را شفا بخش می‌دانند و در فصل تابستان برای درمان بیماری های پوستی با آب چشمه حمام می‌کنند.

“چشمه چشما گل سه شنبه” از مناطق دیدنی شهر باران است، این چشمه در روستای “طالم سه شنبه” از توابع بخش سنگر در ۱۲ کیلومتری جاده رشت – قزوین واقع شده است.
در کنار چشمه درختی تنومند دیده می‌شود که مورد احترام اهالی است، از آب معدنی چشمه در درمان بیماری های پوستی به ویژه جوش های صورت و بدن استفاده می‌شود.
اماکن زیارتی و مذهبی شهرستان رشت شامل مسجد صفی ( سفید )، مسجد جامع جور، بقعه‌ آکاشا (عکاشه)، بقعه آقا سید دانیال و سایر موارد است.
مسجد “صفی (سفید)” از بناهای مذهبی زیبای شهر رشت است که در دوره صفویه ساخته شده است، این مسجد گچ بری ها و کاشی کاری های زیبایی دارد و به دلیل قدمت تاریخی،‌ از اهمیت فرهنگی، هنری و جهانگردی بسیاری برخوردار است.

مسجد “جامع جور” در لشت نشاء از بناهای معروف گیلان است
مسجد “جامع جور” در لشت نشاء یکی از بناهای معروف گیلان است و در سال ۱۲۰۶ هجری قمری ساخته شده است، مسجد یاد شده با ۳۸۰ مترمربع مساحت با آجر خشتی ساخته شده است، این مسجد دو طبقه و پنجره های منبت کاری شده دارد.
بقعه‌ “آکاشا (عکاشه)” در رود برده، درفاصله ۱٫۵ کیلومتری شمال منطقه سنگر از توابع رشت قرار دارد، بر اساس کتیبه موجود  بقعه در سال ۹۲۰ هجری قمری ساخته  و بام آن از سفال است.

بقعه “آقا سید دانیال” این آرامگاه در کوچصفهان رشت واقع شده است، مزار امامزاده در بنایی با نقشه مستطیل شکل قرار دارد که به نام “خشت مسجد” معروف است، غرفه‌ زنانه که بدنه آن با طرح های زیبای ستاره های هشت پر، هشت ضلعی و چهار ضلعی تزئینی زینت شده در قسمت شمالی قرار دارد، این امامزاده به امام موسی کاظم ( ع ) منسوب است.

به هر حال رشت آلبومی‌ از دیدنی ها بی نظیر طبیعی، تاریخی و مذهبی چشم نواز است که خاطرات زیبا را در ذهن مسافران این دیار ماندگار می‌کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد