رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

راه های مراقبت از کلیه

چگونه با کلیه بدن خود دوست باشیم؟
کلیه تصفیه‌خانه بدن است و حجم خون و مایعات بدن را کنترل و با ترشحات هورمونی خود ادامه حیات را در بدن ما میسر می‌سازد. کلیه جایگاه فعال‌سازی ویتامین D نیز هست و از این طریق مانع پوسیدگی استخوان می‌شود. این قسمت از بدن همچنین هنگامی که روزه می‌گیرد و برای مدت طولانی گرسنگی را تحمل می‌کنید به یاری کبد می‌شتابد و قندخون را می‌سازد
. بنابراین حیات شما به کلیه‌ها‌یتان وابسته است. اگر می‌خواهید کلیه‌هایی سالم تا پایان عمر داشته باشید به توصیه‌های دکتر آریا جنابی، متخصص کلیه و مجاری ادرار عمل کنید. وی در گفت‌وگو با سایت سلامتیران درباره راه‌های مراقبت از کلیه می‌گوید: «یکی از مواردی که باعث آسیب به کلیه‌ها می‌شود، مصرف مداوم و خودسرانه داروهاست.. بنابراین افراد باید از مصرف هرگونه دارویی بدون مشورت با پزشک اجتناب کنند.وی در ادامه با اشاره به مصرف بی‌رویه مسکن‌ها در کشورها می‌افزاید: مصرف طولانی‌مدت مسکن‌ها بدون در نظر گرفتن جنبه‌های مرتبط با سلامتی می‌تواند کارکرد کلیه‌ها را با اختلال مواجه کند. مصرف مقادیر زیادی از مایعات توصیه دیگر دکتر جنابی است: مصرف مایعات به میزان کافی در عملکرد صحیح کلیه‌ها موثر است و به کارآیی بهتر آنها یاری می‌رساند.
 وی درباره نوشیدنی‌های مناسب برای کلیه می‌گوید: بهترین نوشیدنی‌ها آب و چای کم‌رنگ است و در صورتی که دوغ نیز به صورت کم‌نمک آماده شود، می‌تواند نوشیدنی‌مناسبی باشد. دکتر جنابی در مورد نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه یک هشدار نیز دارد: نوشابه به دلیل اسیدی که دارد می‌تواند موجب سنگ کلیه می‌شود و نوشیدن آن به صلاح نیست.
 وی همچنین می‌گوید: بیماران دیابتی و مبتلا به فشار خون در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی نیز هستند، بنابراین این افراد باید به چکاپ مداوم از گسترش بیماری خود جلوگیری کنند تا به کلیه آنها آسیبی وارد نشود. ورزش و تحرک نیز در سلامتی کلیه‌ها موثر است اما شرط‌هایی دارد. دکتر جنابی درباره این شرط‌ها می‌گوید: ورزش و تحرک هنگامی موثر است که به صورت مداوم و اصولی باشد. ۲۰ دقیقه پیاده‌‌روی در هر روز وبرای سلامتی مناسب است اما چند ساعت دویدن طولانی در یک روز نقش زیادی در سلامت ندارد. ترک مصرف مواد مخدر و سیگار آخرین توصیه دکتر جنابی برای داشتن کلیه‌هایی سالم است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد