رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

رافائل نادال، سلطان زمینهای رسی

رافائل نادال جوان اول ورزش اسپانیا در سوم جون ۱۹۸۶ در مانا کور مایورکا که از جزایر بالئارس است به دنیا آمد.
رافائل نادال، سلطان زمینهای رسی
ادامه مطلب راببینید

رافائل نادال جوان اول ورزش اسپانیا در سوم جون ۱۹۸۶ در مانا کور مایورکا که از جزایر بالئارس است به دنیا آمد. پدرش سباستین و مادرش آناماریا نام دارند و یک خواهر کوچکتر بنام ایزابلا دارد.رافائل که در بین علاقمندانش به رافا شهرت دارد از همان دوران کودکی به خاطر گرایش شدیدی که در خانواده نسبت به ورزش وجود داشت جذب این مقوله مرفح شد و در واقع تنها سه سال داشت که تحت آموزش تنیس قرار گرفت و مربی او هم کسی نبود جز عمویش تونی، کسی که هنوز هم برای رافا بزرگترین و بهترین مشوق به شمار می رود. جالب است بدانید که میگل آنخل نادال بازیکن بزرگ و نامدار گذشته نه چندان دور تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملی اسپانیا هم عموی دیگر رافا است. خود رافا هم تا ۱۲ سالگی تنیس و فوتبال را در کنار هم دنبال میکرد و اتفاقا در فوتبال گلزن قهاری بود و جای تعجب دارد که با این تفاسیر چطور تنیس را ترجیح داد و از فوتبال پر هیاهو دل کند. اما به هر تقدیر او این کار را کرد و در ۱۲ سالگی فوتبال را کنار گذاشت و در این میان نمی توان تشویق های عمویش تونی را در اتخاذ این تصمیم بی تاثیر دانست.


رافائل نادال





راست دستی که با دست چپ بازی میکند!


خیلی عجیب است… اما این نادال که میبینید با دست چپش آنقدر قدرتمند بازی میکند و بسیاری از حریفان چپ دست بودن و بدقلقی او را باعث شکست خود می دانند، در اصل یک راست دست مادرزاد است و برای نوشتن نمی تواند از دست چپش استفاده کند!از این حیث میتوان رافا را یک استثنا دانست.


رافائل نادال، سلطان زمینهای رسی




یک موفقیت جالب در ابتدای راه


دو سال پس از آنکه رافا تنیس را بعنوان ورزش اصلی خود انتخاب کرد با تمرینهای طاقت فرسا و بی وقفه ای که زیر نظر عمویش انجام میداد ، به پیشرفت فوق العاده ای نائل شد. او در حالی که تنها ۱۴ سال داشت برای انجام یک بازی نمایشی در مقابل پت کش،تنیسور قدیمی و بزرگ استرالیا قرار گرفت که این رویارویی با وجود آنکه نمایشی بود اما برای نوجوانی مانند نادال، بسیار رویایی و غنیمت بزرگی مینمود. قابل توجه اینکه در اصل قرار بود بوریس بکر بجای نادال به میدان برود اما بخاطر عدم حضور بکر این فرصت بطور غیر منتظره ای نصیب رافا شد. مسابقه علی رغم بی میلی پت کش برای رویا رویی با یک نوجوان ۱۴ ساله برگزار شد و رافا در کمال ناباوری موفق شد در این مسابقه در زمین رسی قهرمان با سابقه استرالیایی را شکست دهد.پت کش بعدها این مسابقه را بعنوان مضحک ترین اتفاق زندگی خود لقب داد.


رافائل نادال، سلطان زمینهای رسی




سیر صعودی نادال


نادال تمرینهای سخت و مستمر خود را با اراده ای تمام انجام می داد و دائم در حال پیشرفت بود. اولین عنوان حرفه ای خود را در حالی بدست آورد که تنها ۱۵ سال داشت و برای بدست آوردن این قهرمانیATP در حالی که خودش در رنگینگ جهانی رتبه ۷۶۲ را داشت، موفق شد نفر ۸۱ رنگینک در آن زمان یعنی رامون دلگادو از اروگوئه را مغلوب کند.رافا همین طور به حرکت رو به جلوی خود ادامه داد و دو سال بعد جوانترین تنیسوری بود که به همراه تیم اسپانیا پا به رقابتهای جام دیوس می گذاشت. او در این رقابتها هم با قدرتی مثال زدنی ظاهر شد و حریفان را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و در فینال هم اندی رادیک را به زانو در آورد و در ۱۷ سالگی قهرمان جام دیویس شد.پس از آن نادال تورنمنت های دنیای تنیس را یکی پس از دیگری فتح کرد و تا رده دوم رنگینک حرفه ای های این رشته پیش رفت و رکوردهای شخصی جالبی را رقم زد. از جمله این رکوردها طولانی ترین زمان بی شکستی در تاریخ رقابتهای تنیس است که نادال برای دستیابی به آن در فاصله سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ توانست ۸۱ مسابقه پیاپی را باپیروزی پشت سر گذارد. درطی سالهای اخیر همواره رقابت نزدیکی بین رافائل نادال و راجر فدرر، تنیسور شماره یک فعلی دنیا وجود داشته و حتی در مقطعی نادال توانست با شکست دادن فدرر به سوی سکوی شماره یک رده بندی جهانی تکیه بزند. اما این عنوان را فدرر پس از مدت نسبتا کوتاهی مجددا از نادال پس گرفت و در حال حاضر رافا پس ازیک مصدومیت نابهنگام که مانع حضورش در رقابتهای ویمبلدون شد و به رده سوم سقوط کرده و مرد شماره سه دنیای تنیس خوانده میشود. اما مطمئنا بازگشت او به فرم خوب خود و حضورش در کنار مدعیان دیگری همچون فدرر، جوکویچ، رادیک، ماریو … زیبایی و هیجان زاید الوصفی را به رقابتهای تنیس خواهد بخشید.


رافائل نادال، سلطان زمینهای رسی

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد