رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

رابطه فشارخون با ناتوانی جنسی

با وجودی که فعالیت جنسی به خلاف حمله‌ی قلبی، تهدید فوری سلامتی به شمار نمی‌آید ولی بالا بودن فشارخون ممکن است بر رضایت کلی از مسایل جنسی تأثیر گذارد.

میان بالا بودن فشارخون و بروز مشکلات جنسی در مردان یک پیوند تأیید شده وجود دارد ولی در خانم‌هایی که دچار کاهش رضایت جنسی هستند، هنوز ارتباط با بالا بودن فشارخون ثابت نشده است.

چالش‌ها در مردان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه پزشکی امروز بالا بودن فشارخون به آستر عروق خونی آسیب می‌رساند و سبب سفت و باریک شدن (آتروسکلروز، تصلب شرائین) سرخ رگ‌ها و محدود شدن جریان خون می‌گردد. این امر به آن معنا است که خون به مقدار کمتر به آلت جریان می‌یابد. در بعضی مردان، کاهش جریان خون سبب دشواری پیدا شدن حالت نعوظ و حفظ آن می‌شود. این حالت را غالباً سوء کار نعوظی erectile dysfunction می‌نامند. این مشکل به ویژه در مردانی که بالا بودن فشارخون خود را درمان نمی‌کنند بیشتر دیده می شود.

حتی یک مورد رویداد سوء کار نعوظی ممکن است به پیدایش اضطراب بیانجامد. ترس‌هایی که در این مورد دوباره به وقوع خواهد پیوست ممکن است به پرهیز از انجام نزدیکی در مردان منتهی شده و بر رابطه با مصاحب جنسی تأثیر بگذارد.

بالا بودن فشارخون بر انزال نیز مؤثر است و سبب کاهش میل جنسی هم می‌شود. گاهی داروهای مورد استفاده در درمان فشارخون بالا نیز دارای همین تأثیرات می‌باشند.

چالش‌ها در زنان
تأثیر بالا بودن فشارخون بر بروز مشکلات جنسی در خانم‌ها، به خوبی روشن نشده است. اما امکان دارد بالا بودن فشار بر زندگی جنسی خانم‌ها تأثیر گذارد.

          بالا بودن فشارخون ممکن است سبب کاهش جریان خون در واژن گردد. در بعضی خانم‌ها، این حالت به کاهش میل جنسی یا به پاخیزی، خشکی واژن یا اشکال در رسیدن به ارگاسم (ربوخه، اوج لذت جنسی، Orgasm)منتهی شود. بهبود به پاخیزی و روان و نرم‌سازی ممکن است به رفع این حالت کمک کند. مانند مردان، خانم‌ها نیز ممکن است دچار اضطراب شده و به علت سوء کار مسایل جنسی به مسایل مربوط به روابط مبتلا شوند، در صورت بروز این مشکلات، خانم‌ها باید به پزشک مراجعه کنند.

عوارض جنسی داروهای فشارخون
آن دسته از داروهای فشارخون بالا که ممکن است به عنوان عارضه‌ی جانبی سبب سوء کار جنسی شوند عبارتند از:

    قرص‌های افزاینده‌ ادرار (مدر).این قرص‌ها به شدت سبب کاهش جریان خون آلت شده و رسیدن و ایجاد حالت نعوظ را دشوار می‌سازند. این داروها سبب تخریب ذخیره‌ی روی در بدن می‌گردند. روی برای ساخته شدن هورمون جنسی تستوسترون ضروری است

بتابلوکرها. این داروها بر آن واکنش‌دستگاه عصبی تأثیر دارد که سبب نعوظ می‌شود. استفاده از بتابلوکرها سبب می‌شود تا سرخ‌رگ‌های آلت گشاد نشوند و خون به مقدار کافی جهت ایجاد نعوظ در آلت جریان نیابد.

برای کاهش احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از این داروها از جمله مشکلات جنسی، داروها را آنچنانکه تجویز شده‌اند مصرف نمائید. اما اگر باز هم این عوارض جانبی موجود باشد، با پزشک خود مشاوره کنید تا داروهای دیگری تجویز کند که عوارض جانبی کمتری داشته باشند.

داروهای دارای عوارض جانبی کمتر
در صورتی که عوارض جانبی جنسی بازهم موجود باشد، باید از پزشک خواست داروهای دیگری تجویز کند. احتمال دارد مصرف بعضی از داروهای کاهنده‌ی فشارخون عوارض جانبی جنسی کمتری داشته باشند. از جمله:

    مهار کننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین  (ACE)
بلوکرهای راهگذر کلسیم
بلوکرهای گیرنده‌ی‌ آنژیوتانسین  II
آلفا بلوکرها

برای کمک به پزشک در انتخاب مناسب‌ترین دارو، باید اطلاعات مربوط به مصرف تمامی داروها از جمله مکمل‌‌های گیاهی و داروهای بدون نسخه در اختیارش نهاده شود. گاهی ترکیب خاصی از داروها یا مکمل‌ها در ایجاد مشکل جنسی سهیم است.

اگر پزشک موافق باشد، بیمار می‌تواند به طور موقت داروی فشارخون را قطع کند تا مشخص شود آیا وضعیت زندگی جنسی بهبود می‌یابد یا نه. در تمام مدتی که به طور موقت از داروی کاهنده‌ی فشارخون استفاده نمی‌شود، برای اطمینان از بالا نرفتن، باید فشارخون کنترل شود.

داروهای سوءکار نعوظ و فشارخون
مردان دچار فشارخون بالا که می‌خواهند از داروهای سوء کار نعوظ استفاده کنند، باید ابتدا نظر پزشک خود را خواستار شوند. معمولاً مصرف توام سیلدنافیل (Viagra) Sildenafil، واردنافیل (Levitra) Vardenafil و تادالافیل(Cialis) Tasalafil  با داروهای کاهنده‌ی فشارخون ایمن و مطمئن است.

مصرف داروهای نام برده شده با نیترات‌ها، که به طور منظم برای درد قفسه‌ی سینه یا در موارد اورژانس مورد استفاده‌اند، ممکن است سبب سقوط خطرناک فشارخون گردد.

با پزشک خود صادق باشید
اگر دچار فشارخون بالا هستید، معمولاً نباید آنچنان زندگی کنید که از مسایل جنسی لذت نبرید. با پزشک خود مشاوره کنید. هر چه پزشک در مورد وضع‌تان بیشتر بداند، بهتر می‌تواند فشارخون‌تان را کنترل کرده و سبب حفظ رضایت جنسی از زندگی شود، خود را آماده کنید تابه پرسش‌های زیر پاسخ بگوئید:

    چه دارویی مصرف می‌کنید؟
آیا اخیراً رابطه‌تان با مصاحب جنسی تغییر کرده است؟
آیا احساس افسردگی می‌کنید؟
آیا بیش ازمعمول با استرس روبه رو هستید؟

مواظب سلامت خود باشید
بااستفاده ازگزینه‌های زندگی سالم، می‌توان فشارخون را کاهش داد و بالقوه‌ زندگی جنسی را بهبود بخشید. گزینه‌های شیوه‌ی زندگی سالم عبارتند از:

    عدم استفاده از سیگار وتنباکو
استفاده ازغذای سالم
کاهش مقدار نمک درجیره‌ی غذایی
کاهش وزن
نرمش منظم

البته، جسم لاغر سبب تقویت اطمینان خاطر شده وبه احساس جاذب بودن کمک می‌کند که خود سبب بهبود زندگی جنسی می‌شود.

مناسب کردن وضع
با احساسی که درمورد مصاحب خود دارید و نیز شرایط انجام عمل، عکس‌العمل جنسی شما تغییر خواهد کرد. برای ترغیب ارضای جنسی، این عمل را وقتی انجام دهید که هر دواحساس آرامش می‌کنید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد