رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

دو فیلم در یک نمای کاغذی

کسانی که به تئاتر علاقه دارند، می‌دانند که دکتر رفیعی از کارگردان‌های معتبر نمایش محسوب می‌شود. نخستین حضور او در مقام کارگردان سینما خیلی دیر تحقق یافت، اما فیلم اولش «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» جزو آثار تحسین ‌شده سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ بود.
 فیلمی شاعرانه که با لحنی حسرت‌بار درباره گذشته حرف می‌زد و با استفاده از موسیقی، رنگ و تصاویر زیبا، ماجرای یک عشق قدیمی، اما عمیق را روایت می‌کرد. رفیعی در «آقا یوسف» به کلی از فضای فیلم قبلی‌اش فاصله گرفته و فضاهای تازه‌ای را امتحان کرده است. «آقا یوسف» یک فیلم اجتماعی است که به ارتباط پیچیده والدین و فرزندان می‌پردازد و عشق پدر به دختر را زیر ذره‌بین می‌گذارد. مهدی هاشمی در یکی از بهترین بازی‌های کارنامه پربارش، نقش پیرمرد محترم بازنشسته‌ای به نام آقا یوسف را بازی می‌کند که برای کمک به عروس و نوه‌اش (که بر اثر بی‌وفایی پسر آقا یوسف و سفر او به خارج از کشور تنها مانده‌اند) در خانه‌های مردم کار می‌کند و نظافتچی است. او مراقب است که دخترش (هانیه توسلی) از شغلش باخبر نشود، چون می‌ترسد که غرور دخترش جریحه‌دار شود. آقا یوسف صبح تا شب به نظافت خانه‌ها مشغول است و دخترش لباس‌های زیبا می‌پوشد و رویاهای زیباتر در سر می‌پروراند. تا این‌که در یکی از خانه‌ها اتفاقی می‌افتد که زندگی آقا یوسف را زیر و رو می‌کند و تردیدی عمیق را به جانش می‌اندازد. فیلم کمی از حد معمول طولانی‌تر است و اتفاقا عاملی که باعث طولانی شدن فیلم شده، همان عاملی است که باعث ضعف آن در یک سوم پایانی هم هست.

کسانی که به تئاتر علاقه دارند، می‌دانند که دکتر رفیعی از کارگردان‌های معتبر نمایش محسوب می‌شود. نخستین حضور او در مقام کارگردان سینما خیلی دیر تحقق یافت، اما فیلم اولش «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» جزو آثار تحسین ‌شده سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ بود.
 فیلمی شاعرانه که با لحنی حسرت‌بار درباره گذشته حرف می‌زد و با استفاده از موسیقی، رنگ و تصاویر زیبا، ماجرای یک عشق قدیمی، اما عمیق را روایت می‌کرد. رفیعی در «آقا یوسف» به کلی از فضای فیلم قبلی‌اش فاصله گرفته و فضاهای تازه‌ای را امتحان کرده است. «آقا یوسف» یک فیلم اجتماعی است که به ارتباط پیچیده والدین و فرزندان می‌پردازد و عشق پدر به دختر را زیر ذره‌بین می‌گذارد. مهدی هاشمی در یکی از بهترین بازی‌های کارنامه پربارش، نقش پیرمرد محترم بازنشسته‌ای به نام آقا یوسف را بازی می‌کند که برای کمک به عروس و نوه‌اش (که بر اثر بی‌وفایی پسر آقا یوسف و سفر او به خارج از کشور تنها مانده‌اند) در خانه‌های مردم کار می‌کند و نظافتچی است. او مراقب است که دخترش (هانیه توسلی) از شغلش باخبر نشود، چون می‌ترسد که غرور دخترش جریحه‌دار شود. آقا یوسف صبح تا شب به نظافت خانه‌ها مشغول است و دخترش لباس‌های زیبا می‌پوشد و رویاهای زیباتر در سر می‌پروراند. تا این‌که در یکی از خانه‌ها اتفاقی می‌افتد که زندگی آقا یوسف را زیر و رو می‌کند و تردیدی عمیق را به جانش می‌اندازد. فیلم کمی از حد معمول طولانی‌تر است و اتفاقا عاملی که باعث طولانی شدن فیلم شده، همان عاملی است که باعث ضعف آن در یک سوم پایانی هم هست. یعنی اضافه کردن ایده‌های فرعی خام و نامنسجمی که ریتم خوب و یکدست «آقا یوسف» را از بین برده و در ۲۰ دقیقه پایانی داستان را وارد فضاهایی می‌کند که هیچ ارتباطی با دقایق قبلی ندارد. شاید اگر کارگردان برای پایان‌بندی داستان فکر دیگری می‌کرد «آقا یوسف» در ردیف بهترین فیلم‌های جشنواره امسال قرار می‌گرفت، اما در شکل کنونی چند ایده فرعی به فیلم اضافه شده که به انسجام آن لطمه زده است. شخصیت‌های فیلم همگی خوب پردازش شده‌اند، بجز شخصیت بانوی سرخ‌پوش با بازی لادن مستوفی که در سراسر داستان حالتی معلق دارد و کمکی به فیلم نمی‌کند. بقیه شخصیت‌ها همدلی‌برانگیز و چند لایه هستند و بازیگران هم توانسته‌اند نقش خود را به شکلی قابل قبول ایفا کنند. حتی صابر ابر که حضوری کوتاه دارد، بسیار اثرگذار و چشمگیر بازی کرده و همان چند پلان کوتاهی که در فیلم حضور دارد جزو نقاط مثبت «آقا یوسف» به شمار می‌رود. همین‌طور مریم سعادت و ستاره اسکندری که انتخاب‌های درستی بوده‌اند و از بازیگران اصلی هم بازی هانیه توسلی، شاهرخ فروتنیان و پگاه آهنگرانی در ذهن مخاطب می‌ماند. جزییات «آقا یوسف» مانند طراحی صحنه و لباس، نحوه استفاده کارگردان از رنگ قرمز و موسیقی فیلم را در یک یادداشت مختصر نمی‌توان بررسی کرد، اما باید به این نکته توجه کرد که «آقا یوسف» فیلمی است که از همه عناصری که در اختیار دارد بهترین بهره گرفته تا فضای مورد نظرش را بیافریند. اگر به تعدد نماهای داخلی و تمهیدهای کارگردان برای ایجاد تنوع در قاب‌های فیلم توجه کنیم، متوجه می‌شویم که رفیعی چه دقت و وسواسی روی همه اجزای فیلمش به خرج داده است.
یکی از ما ۲ نفر
 تهمینه میلانی یکی از فیلمسازانی است که به خاطر نگاه فمینیستی و مضمون‌های جنجال‌برانگیز فیلم‌هایش مورد توجه بوده است. میلانی سال گذشته فیلم «تسویه حساب» را در جشنواره فجر داشت که یکی از پرسروصداترین فیلم‌های دوره قبلی بود و اکران پرحاشیه‌ای را هم پشت سر گذاشت. در «یکی از ما ۲ نفر» او به سراغ همان مضمون‌هایی رفته که در بازگو کردن آنها مهارت دارد و باز هم به موضوع تفاوت‌ها و تبعیض‌های جنسیتی پرداخته است. به گفته میلانی، «یکی از ما ۲ نفر» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی او را بازتاب می‌دهد. قهرمان فیلم دختری است که سعی می‌کند توانایی‌ها و قابلیت‌هایش را در محیط خشن و مردانه اطرافش به اثبات برساند، اما اطرافیانش دوست ندارند این زن در حرفه‌اش موفق باشد. نقش اصلی فیلم را السا فیروزآذر بازی می‌کند.
در فیلم‌های قبلی این کارگردان، از «کاکادو» گرفته تا «آتش‌بس» و «تسویه حساب» هم از حضور فیروزآذر استفاده شده بود، اما نه در نقش اصلی. در این فیلم او نقش دختری را بر عهده دارد که در رشته معماری تحصیل کرده و بتازگی از خارج برگشته است. او در جامعه مردسالار پیرامونش درگیر ماجراهایی می‌شود که زمینه منعکس کردن نظریات کارگردان را فراهم می‌کند. او در محیط کار با مسائل عجیب‌ و غریبی مواجه می‌شود و مجبور است علاوه بر وظایف و مسوولیت‌های حرفه‌ای، به برخی روابط و مناسبات حاشیه‌ای هم بپردازد. او که دختری پایبند به اخلاقیات است، نمی‌خواهد خارج از چارچوب متعارف شغلی‌اش رفتار کند و زیر بار توقعات نابجای روسایش برود. این کشمکش درونمایه اصلی «یکی از ما ۲ نفر» را می‌سازد. فیلم ساختار شسته رفته‌ای دارد و از لحاظ کارگردانی فیلمی حرفه‌ای و خوش‌ساخت محسوب می‌شود. داستان در محیطی شیک و اشرافی می‌گذرد و چندین موقعیت کوچک و بزرگ در حاشیه داستان اصلی اتفاق می‌افتد که باعث جذابیت بیشتر فیلم شده است. دیالوگ‌های «یکی از ما ۲ نفر» هم موجز و پرمعنا هستند و میلانی به درستی از دیالوگ استفاده کرده است. او توانسته بدون تاکید بیش از حد، مفاهیم مورد علاقه‌اش را به مخاطب منتقل کند. حجم دیالوگ‌ها و صحنه‌های شعاری «یکی از ما ۲ نفر» بسیار کمتر از «تسویه‌حساب» است و کارگردان از صدور بیانیه تصویری در فیلمش خودداری کرده است. در صورتی که همین اصرار او برای صدور پیام‌های اجتماعی در دفاع از مظلومیت و حقانیت زنان باعث شده بود که چند فیلم قبلی او در میان تماشاگرانی که به دسته‌بندی‌های جنسیتی معتقد نیستند دافعه ایجاد کند. پرهیز کارگردان از نزدیک شدن به شعارهای بی‌ربط اجتماعی، تکیه بر موقعیت‌های دراماتیک جذاب و استفاده از بازیگران خوش‌چهره باعث شده تا فیلم با مخاطب عام به سرعت ارتباط برقرار کند.
بازیگران دیگر یکی از ما دو نفر بهرام رادان، دانیال عبادی، آنا نعمتی، همایون ارشادی و سارا خویینی‌ها هستند. دو بازی غافلگیرکننده هم از سمانه پاکدل و پیام صالحی در فیلم وجود دارد و الناز فیروزآذر، خواهر السا نیز حضوری کوتاه در یکی از نقش‌های مکمل دارد. صحنه‌های بازی السا فیروزآذر در برابر بهرام رادان بسیار خوب از کار درآمده و بخصوص گفت‌وگوی ۲ نفره آنان در شرکت، یکی از سکانس‌های جذاب «یکی از ما ۲ نفر» است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد