رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

دنیا از دریچه چشم گوگل

از ما ه ها پیش خبرهایی در مورد عینک گوگل شنیده می شد تا این که سرانجام حدود ۲ هفته پیش گوگل به انتظار علاقه مندان به شنیدن اطلاعاتی درباره این فناوری جدید پایان داد و به طور رسمی اطلاعاتی را درباره این پروژه جدید منتشر کرد. در حقیقت رونمایی از این عینک به این معناست که بسیاری از باورهای ذهنی که تنها ردپایی از آنها در فیلم ها و داستان های علمی ـ تخیلی یافت می شد، رفته رفته قدم به دنیای واقعی زندگی انسان می گذارند.

این عینک که از جنس دنیای واقعیت افزوده از نوع مجازی اش است، نوعی کامپیوتر پوشیدنی است که در حال حاضر تعدادی از کارمندان این شرکت به عنوان کاربران آزمایشی از آن استفاده می کنند. مدیریت این پروژه تحقیقاتی را یک گروه ۳ نفره از کارشناسان گوگل برعهده دارند که یکی از آنها دکتر بابک امیرپرویز، محقق ایرانی و مبدع نمایشگر لنزهای تماسی است که چند سال قبل معرفی شد. واقعیت افزوده مقوله جدیدی در دنیای فناوری است که می تواند ارتباط تعاملی جدیدی را بین دنیای واقعی و دنیای مجازی ایجاد کند تا کاربر بتواند با استفاده از آن به مجموعه اطلاعاتی دست یابد. بی تردید عینک گوگل رویای دوران کودکی بسیاری از دانشمندان و محققان است که گوگل تلاش کرده است آن را به واقعیت مبدل سازد.

با زدن این عینک در مقابل چشمانتان، محیطی که در پیرامونتان است بیش از پیش برای شما دیدنی تر می شود و این دریچه جدیدی که دید شما را به دنیا تغییر می دهد، چیزهایی فراتر از واقعیت در اختیارتان می گذارد. از این رو از آن به عنوان یک فناوری از جنس واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی نام برده می شود.

● دنیایی از اطلاعات که به جهان افزوده می شود

عینک هوشمند گوگل، این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند با استفاده از آن به جای استفاده از دستگاه ها و ابزارهای مختلف نه تنها اطلاعاتی را درباره وضعیت آب و هوا و دیگر اطلاعات مورد نیازشان به دست آورند، بلکه بتوانند به تماس های تلفنی نیز پاسخ گویند، برای دوستانشان پیامک ارسال کنند؛ دوستانی را که در نزدیکی محل اقامت آنها در سطح شهر هستند، بیابند و حتی برای رفتن به سینما یا کنسرت با استفاده از این عینک بلیت رزرو کنند. اگرچه ممکن است این موضوع قدری عجیب باشد، اما برای استفاده از امکانات و قابلیت های این فناوری که این که روزها سروصدای زیادی را در دنیای دیجیتال به راه انداخته است، تنها کافی است به محیط اطرافتان نگاه کنید تا اطلاعاتی که به دنبال آن هستید، در جلوی چشمانتان ظاهر شود. اگرهم بخواهید از میان این اطلاعات گزینه ای را انتخاب کنید، تنها کافی است به آن گزینه نگاه یا یک پیام صوتی ارسال کنید. این عینک مجهز به یک میکروفن و یک نمایشگر است و به این ترتیب کاربران می توانند با استفاده از این عینک به تمامی امکاناتی که پیش از این تلفن های هوشمند در اختیار آنها قرار می دادند، دسترسی داشته باشند. به کمک این عینک که قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی به قیمت ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شود، می توانید در حین راه رفتن، متنی را روی نمایشگری که در مقابل چشمانتان است، تایپ کنید و همزمان در هر مکانی که هستید با دوستانتان گفت وگوی تصویری داشته باشید.

● فناوری واقعیت افزوده

فناوری هایی که در دنیای واقعیت افزوده تعریف می شوند، می توانند همزمان و در حین عبور از مناطق مختلف، اطلاعات تکمیلی را درباره آنچه از مقابل آنها عبور می کنید، در جلوی دیدگانتان به نمایش درآورد. یکی از روش های ساده برای دسترسی به امکانات دنیای واقعیت افزوده، نصب برنامه های کاربردی واقعیت افزوده است که برای گوشی های تلفن همراه طراحی شده است. با نصب چنین برنامه هایی می توانید با گرفتن گوشی تلفن همراهتان به طرف یک ساختمان، یک هتل یا یک فروشگاه اطلاعاتی درباره آنچه مورد نظرتان است بیابید. دکتر بابک امیرپرویز، چند سال پیش با مطرح ساختن ایده ساخت لنزهای تماسی برای مشاهده اطلاعات در دنیای واقعیت افزوده، مدیران گوگل را به این فکر انداخت تا تحقیقاتی را برای تسهیل در شیوه دسترسی به واقعیت افزوده انجام دهند. این عینک با استفاده از سیستم عامل اندروید کار می کند و از طریق فناوری ۳G و ۴G به اینترنت وصل می شود. از طریق نمایشگری که در قسمت بالای چشم قرار می گیرد، اطلاعات در مقابل فرد کاربر به نمایش درمی آید. علاوه بر این، روی عینک گوگل، GPS (سیستم موقعیت یاب جغرافیایی) و مجموعه ای از حسگرهای مختلف نیز نصب شده است. این عینک به یک دوربین نیز مجهز است که با استفاده از آن محیط اطراف را به دقت مورد بررسی قرار داده و اطلاعاتی را درباره آنچه موردنظر کاربر باشد، روی نمایشگر عینک به نمایش درمی آورد.

● کامپیوترهای پوشیدنی، آغازگر تحولاتی در دنیای گجت ها

کامپیوترهای پوشیدنی موضوعی است که از چند سال قبل شرکت های بزرگی مانند اپل و گوگل تصمیم گرفتند درباره آنها تحقیقات و مطالعاتی را انجام دهند. سیری، منشی تلفنی نسل جدید گوشی های آیفون نیز از جمله ابداعات و نوآوری های جدید اپل است که مسیر رسیدن به این هدف را برای اپل هموارتر می سازد. براساس اطلاعات به دست آمده از مشاهده ویدئویی منتشر شده برای معرفی محصول جدید گوگل به علاقه مندان، با زدن این عینک در مقابل چشم ها، هر زمان که بخواهید فهرستی از کارهایی که قرار است براساس یک برنامه زمان بندی شده در طول روز انجام دهید را می توانید روی یک نمایشگر مجازی ببینید و همزمان با دوست تان برای یک برنامه کاری قرار بگذارید. کافی است نگاهی به اطرافتان بیندازید تا اطلاعاتی را درباره وضعیت کنونی آب و هوا و پیش بینی وضعیت آن در روزهای آینده به دست آورید. به جای این که متن پیامک را تایپ کنید متن موردنظرتان را به صورت صوتی ارسال کنید تا تبدیل به نوشته شده و برای فرد موردنظرتان ارسال شود. اگر در مسیر رفتن به جایی راه را گم کردید اصلا نگران نشوید این عینک جادویی راه رسیدن به مقصد موردنظرتان را به صورت نقشه برای شما ترسیم می کند.

تعامل با محیط اطراف با استفاده از نسل جدید کامپیوترها یا کامپیوترهایی که از نوع پوشیدنی هستند به مراتب آسان تر می شود. به محض این که تبلیغات محیطی یک فیلم خاص مورد توجهتان قرار گرفت، با استفاده از این عینک، به صورت آنلاین برای تماشای این برنامه در سینمای موردنظرتان بلیت رزرو کنید. هر لحظه از پیام هایی که به صندوق پست الکترونیک شما ارسال می شود مطلع خواهید شد. به محض این که عینک را به چشمتان زدید می توانید از منظره ای که موردنظرتان است عکس بگیرید و تصویر موردنظرتان را در شبکه های اجتماعی و با دیگر دوستانتان به اشتراک گذارید. اگر فکر می کنید شکل ظاهری این عینک برای صورت شما مناسب نیست اصلا نگران نباشید، چراکه قرار است این عینک با فریم های مختلف برای افرادی با سلیقه ها و ویژگی های ظاهری متفاوت طراحی شود و قرار است محققان درباره امکان استفاده از این عینک روی شیشه عینک های طبی معمولی نیز تحقیقاتی انجام دهند.

در دنیای امروز انجام همه کارهای روزمره، از برقراری تماس های تلفنی تا مکان یابی در هنگام تردد در خیابا ن های شهر به سرویس ها و امکاناتی وابسته شده است که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد و به نظر می رسد این فناوری جدید بتواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای آنها باشد. تنها عاملی که موجب نگرانی برخی از علاقه مندان به محصول جدید عرضه شده توسط گوگل شده این است که آیا این فناوری تهدیدی علیه حریم خصوصی افراد خواهد بود یا خیر؟ این که افراد بتوانند تنها با استفاده از یک عینک معمولی از دیگران فیلم و عکس بگیرند موضوعی است که موجب نگرانی بسیاری از افراد شده است و به همین دلیل به نظر می رسد پیش از این که عینک های گوگل به بازارهای تجاری عرضه شود، لازم است تحقیقات اجتماعی بیشتری درباره این نگرانی ها انجام شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد