رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

دل ۵۱۱۰ ارزان قیمت و کار آمد

حتی اگر از فروشنده ها هم نپرسید در همان دقایق اولیه ورود به بازار متوجه جادوی بی نظیر Dell Vostro ۵۱۱۰ خواهید شد. این لپ تاپ به شکل عجیبی پرفروش شده است. ما با نگاه دقیق تری به خصوصیات و ویژگی های محصول پرداختیم و سعی کردیم بفهمیم راز محبوبیت آن چیست.

در انتهای این بررسی نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کردیم و حالا می توانیم بگوییم با اعتماد به نفس بیشتری ۵۱۱۰ را به دوستانمان توصیه خواهیم کرد، البته نباید فراموش کرد که در کنار تمام توانمندی ها، ما توانستیم چشمانمان را باز نگه داریم تا نقاط منفی محصول از دیدمان پنهان نماند.

هیچ چیز بهتر از این نیست که لپ تاپی ارزان قیمت داشته باشیم که در ضمن بسیار شکیل، زیبا و خوش استایل به نظر برسد. Dell Inspiron ۵۱۱۰ از همان لپ تاپ های ارزان قیمت و با امکانات خوب است که همانند سری پیشین خود یعنی N۵۰۱۰ بازار لپ تاپ در کانفیگ های متنوعی ساخته شده است. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که آن را با پردازنده های جدید اینتل یعنی Corei۳ و Corei۵ که قابلیت ساخت دو هسته مجازی دیگر از طریق Hyper Threading و تبدیل شدن به پردازنده های چهار هسته ای را دارند، بیابید.

در ضمن یک کانفیگ دیگر هم از آن با پردازنده بسیار قدرتمند و حرفه ای Corei۷ وجود دارد که در حقیقت پردازنده ای چهار هسته ای است که با Hyper Threading توانایی تبدیل شدن به پردازنده هشت هسته ای را دارد. اینچنین تعدد هسته ها به خصوص برای انجام اعمال چند وظیفه ای یا Multi Tasking مثل اجرای چند برنامه به صورت همزمان بسیار مفید هستند. در ضمن پردازنده های Corei۵ و Corei۷ توانایی تغییر و تنظیم توان و سرعت ساعتی خود از مینیمم تا ماگزیمم را دارند.

حافظه RAM هم از چهار گیگابایت تا شش گیگابایت متغیر است که واقعا فوق العاده و فراتر از حد نیاز خواهد بود. بسیاری از آنها نیز با کارت گرافیکی مستقل ارایه می شوند و با ظرفیت بسیار بالایی که دارند؛ N۵۱۱۰ را تبدیل به یک ماشین بازی های رایانه ای و کارهای سنگین گرافیکی هم می کنند! معمولا ظرفیت هارد دیسک بالا و خیلی خوبی را هم ارایه می کنند تا بتوانید اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. ظرفیت هارد دیسک این نوت بوک در ۳۲۰، ۵۰۰ و ۶۴۰ گیگابایت موجود است.

با وجود چنین امکانات سخت افزاری بسیار زیاد و عالی البته با بدنه ای ساخته شده از پلاستیک مواجه هستیم که همچنان کاملا خوش استایل به نظر می رسد. به خصوص پیرامون صفحه کلید که به رنگ کروم ساخته شده و اگر دقت نکنید ممکن است اصلا متوجه پلاستیکی بودن آن نشوید. در کل، طراحی بدنه بسیار نزدیک و شبیه به مدل N۵۰۱۰ است و اتفاقا یک سری از ایراداتی که به مدل پیشین وارد بود در این یکی برطرف شده است.

نمایشگر همچنان کاملا براق است و به راحتی نور محیط را بازتاب می دهد که این مساله در زیر نور آفتاب می تواند کمی مشکل ساز باشد. هرچند نمایشگرهای براق اصولا کمی با کیفیت تر از نمایشگرهای مات هستند. کیفیت دید از زاویه عمودی هم به خوبی کیفیت دید از زاویه افقی نیست و رنگ ها خیلی زود تغییر وضعیت می دهند.

در کل طراحی و کیفیت ساخت N۵۱۱۰ خوب است. از نظر وزنی بالانس و توازن خوبی دارد و با وزن ۲/۶ کیلوگرم چندان سنگین به نظر نمی رسد. هرچند نمی توان از آن کیفیتی را انتظار داشت که برای مثال در مدل های گران قیمت تر XPS ۱۵ می بینیم، به خصوص اینکه قسمت استراحت مچ تحت فشار، صدای کلیک می دهد، قسمت سمت چپ صفحه کلید هم هنگام تایپ کمی دچار Bounce یا جهش می شود و سروصدای آن بیشتر از بقیه نقاط است. در کل وضعیت خود کلیدها خیلی خوب است و هنگام تایپ درازمدت شما را اذیت نمی کنند.

صفحه کلید جایی بوده که کمپانی می خواسته نسبت به N۵۰۱۰ تغییراتی را ایجاد کرده باشد. کلیدها این بار جزیره ای و با فاصله از یکدیگر ساخته شده اند تا تایپ کردن با آنها آسان تر شود البته نه جزیره ای با آن کیفیتی که روی لپ تاپی چون Sony Vaio F شاهد هستیم. در ضمن ما نگران این بودیم که شاید اندازه کلیدها به دلیل جزیره ای شدن کمی کوچک تر شود که البته این طور نبود و سطح موثر بالای کلیدها در N۵۱۱۰ و N۵۰۱۰ به یک اندازه است.

تاچ پد همچنان بزرگ و خوب است. تاچ پد از همان جنسی است که قسمت استراحت مچ از آن ساخته شده و شبیه به فلز برس شده به نظر می رسد ولی در حقیقت پلاستیکی است. ابعاد این تاچ پد غول پیکر ۵۶×۱۰۲ میلی متر است. هنگام استفاده درازمدت از لپ تاپ و به خصوص استفاده از برنامه های سنگین تر؛ زیر آن کمی گرم می شود. مدت شارژدهی باتری با کانفیگ های مختلف آن متفاوت است ولی در مدلی که ما تست کردیم و مجهز به پردازنده Corei۳ بود، با باتری ۴۸ وات شش سلولی و Wi Fi روشن، روشنایی ماگزیمیم نمایشگر و استفاده از آن در کارهای نسبتا سنگین باتری حدود سه ساعت و ۳۳ دقیقه شارژدهی داشت. این مدت زمان شارژدهی برای لپ تاپی ۱۵/۶ اینچی با این قیمت بسیار خوب است.

در کل باید گفت که Dell Inspiron N۵۱۱۰ همانند مدل پیشین خود یعنی N۵۰۱۰ لپ تاپی ارزان قیمت با ویژگی های بسیار خوب است. هرچند کیفیت ساخت بدنه به پای لپ تاپ های با بدنه آلومینیومی نمی رسد و نمایشگر هم کیفیت خیلی عالی ندارد. ولی در ضمن در کنار امکانات ساخت افزاری بسیار خوب، قاب درب نمایشگر هم قابل تعویض است. می توان گفت لپ تاپ دل N۵۱۱۰ برای هر کاربری با هر نوع سلیقه و کاربردی مناسب است.

● نقاط مثبت

طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های دل

تجهیزات داخلی قدرتمند به همراه ساخت با کیفیت و محکم و قیمت مناسب

صفحه نمایش عریض و با کیفیت LED

کارایی در محیط ها و شرایط مختلف

بهره گیری از پورت های متنوع و مفید نظیر ۲ پورت USB۳، HDMI، eSATA

صفحه کلید بزرگ و مجزا به همراه سری کلیدهای عددی در سمت راست

سیستم تهویه قدرتمند برای خنک نگه داشتن دستگاه

صدای بلند و نسبتا خوب اسپیکرهای استریو

شارژدهی مناسب باتری

پد لمسی بزرگ و راحت

● نقاط منفی

نبود پورت ۱۳۹۴

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد