رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

دستورهای ساده و جذاب آشپزهای بزرگ جهان

دیرزمانی نیست از هنگامی که در بین عموم، آشپزی از یک شغل زنانه و در نگاه مردان بی ارزش، به صورت یک حرفه پرسود و پردرآمد تبدیل شده است. سرآشپزی ها مطرح جهان هم پای ستاره های موسیقی، سینمایی و ورزشی درخشیده و در کسب درآمدهای میلیون دلاری با آن ها رقابت می کنند. برنامه های پرطرفدار تلویزیونی، کتاب های پرتیراژ، تولید انواع محصولات و تجهیزات آشپزخانه و… موجب شده بسیاری از مجریان تلویزیونی این آشپز ها را به برنامه های خود دعوت کرده و حتی ستاره های سینمای تجاری برای مطرح تر شدن در کنار آن ها عکس بگیرند. آشنایی با زندگی این افراد موفق و آنچه در این راه آموخته و انجام داده اند، به خصوص برای کسانی که آشپزی را هنوز به عنوان یک حرفه جدی قبول ندارند خالی از لطف نیست. علاوه بر آن، در هر شماره یک دستور آشپزی ساده و باب ذائقه ایرانی این بخش را همراهی می کند.

● لبخند میلیون دلاری

ولفگانگ پاک (Wolfgang Puck)

ولفگانگ یوهان پاک متولد ۴ جولای ۱۹۴۹، سرآشپز اتریشی – آمریکایی، رستوراندار، تاجر و بازیگر آماتور است. ولفگانگ پاک، رستوران​ها، کترینگ، کتاب های آشپزی و محصولات خود را در سراسر جهان گسترده کرده است و عنوان بزرگ ترین آشپز فعلی جهان را یدک می​کشد. ولفگانگ پاک در اتریش متولد شد و آشپزی را از مادرش که به صورت پاره وقت به این کار می​پرداخت فرا گرفت، سپس تکنیک های آشپزی را زیر نظر ریمونه توییله در هتل دو پاریس موناکو و ماکسیم پاریس فرا گرفت. پاک در ۲۵سالگی (سال ۱۹۷۳) به ایالات متحده مهاجرت کرد و پس از ۲ سال فکار به عنوان سرآشپز در رستوران ممایسون لس​آنجلس، بخشی از سهام آنجا را نیز خرید. او در سال ۱۹۸۱، برپایه دستورات غذایی که در رستورانش ارائه می​کرد، اولین کتابش را با عنوان «آشپزی مدرن فرانسوی در آشپزخانه آمریکایی» منتشر کرد. سال بعد او رستوران اسپاگو را افتتاح کرد؛ رستورانی که شعبه دوم آن در بورلی هیلنر جزو ۴۰ رستوران برتر ایالات متحده است. او هم​اکنون صاحب ۲۰ رستوران موفق در سراسر ایالات متحده است. ولفگانگ پاک در امور خیریه فعال است و توسط موسسه ای که برای کمک به سرطان بنیان نهاده است، همه ساله بیش از ۱۰ میلیون دلار برای کمک به بیمارستان​های دانشگاهی و تحقیق در این زمینه اختصاص می​دهد. آقای پاک به گفته فعالان این صنعت یکی از بزرگ​ترین و موفق​ترین سرآشپزهای جهان است و بسیاری از آشپزهای معروف جهان زیرنظر او دوره دیده یا در رستوران​های او کارآموزی کرده​اند. ولفگانگ پاک ۶ کتاب در زمینه آشپزی تالیف کرده است و علاوه بر برنامه​های متعدد آشپزی در چند فیلم و سریال نیز حضور پیدا کرده است.

● نابغه پرتحرک

جیمی اولیور (Jamie Oliver)

جیمز ترور اولیور سرآشپز، رستوراندار و شخصیت معروف رسانه​ای متولد ۲۷ می ۱۹۷۵ است. او تألیفات بسیاری در زمینه​ آشپزی دارد و به دلیل راه​اندازی کمپین مبارزه با استفاده از غذاهای آماده در مدارس انگلستان بسیار محبوب است. جیمی اولیور به گفته خودش می​کوشد تا عادات غذایی را در بریتانیا و ایالات متحده تغییر داده و رژیم های غذایی سالم را جایگزین کند. تخصص اصلی او آشپزی ایتالیایی است اما در زمینه​ آشپزی بین​المللی نیز صاحب مهارت است. در سال ۱۹۹۱ کتاب آشپزی او پرفروش ترین کتاب سال بریتالیا شد و برنامه آشپزی او یکی از پربیننده​ترین برنامه​های انگلستان شد. در همان سال اولیور برای مراسم ناهار نخست وزیر وقت انگلستان به ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ دعوت شد. جیمی الیور رستوران خیریه « ۱۵» را در لندن راه​اندازی کرد که در آن ۱۵ جوان سابقه​دار و بزهکار را استخدام و آموزش داد. به دنبال موفقیت « ۱۵»، او شعب دیگر این رستورن را در آمستردام، کورنوال و ملبورن با همان روش افتتاح کرد. اولیور در سال ۲۰۰۶ کمپینی را برای تغییر کیفیت غذاهای مدارس بریتانیا آغاز کرد. او تلاش می​کند تا غذاهای سالم و مغذی را جایگزین فرهنگ استفاده از خوراک​های آماده و کارخانه​ای کند. او در همین راستا مجموعه ای تلویزیونی به نام «غذاهای مدرسه​ای جیمی» تهیه و پخش کرده است.جیمی اولیور از سال ۱۹۹۸ در بیش از ۲۰ برنامه تلویزیونی حضور داشته و بعضی از آنها هم​اکنون نیز در حال پخش است. همچنین او ۱۵ کتاب در زمینه آشپزی تألیف کرده که به زبان​های بسیاری از جمله اسپانیایی، ایتالیایی، سوئدی، عربی، یونانی و فرانسوی ترجمه شده است. جیمی اولیور در سال ۲۰۰۰ ازدواج کرده و دارای ۳ فرزند است.

● چاق دوست داشتنی

گای فی اِ ری (Guy fieri)

گای فی اِ ری متولد ۲۲ ژانویه ۱۹۶۸، رستوران دار، مولف، شخصیت و مجری تلویزیونی آمریکایی، صاحب ۵ رستوران مشهور در ایالت کالیفرنیاست که به خاطر برنامه های آشپزی اش در شبکه فود نت ورک در سراسر جهان معروف است.

فی اِ ری اگرچه به عنوان سرآشپز تحصیلات آکادمیک ندارد، اما به علت کار در چندین رستوران در دوران دبیرستان، تجربیاتی گرانبها در این زمینه اندوخته است. او در سال ۱۹۸۷ و پس از دوران تحصیل در مدت کوتاهی مدیریت شش رستوران را در کالیفرنیای جنوبی به عهده گرفت و همزمان استخدام و آموزش پرسنل را نیز انجام داد. فی اِ ری سپس به دانشگاه نوادا رفت و در رشته مدیریت هتل در سال ۱۹۹۰ فارغ التحصیل شد.

در پاییز ۱۹۹۶ گای و شریکش استیو گروبر رستوران ایتالیایی «جانی گارلیکز» را در سانتا روزای کالیفرنیا افتتاح کرد. سپس در فاصله سال های ۹۹ تا ۲۰۰۸ سه رستوران دیگر افتتاح کرد. رستوران تکس واسابی که غذاهای کبابی و سوشی ارایه می دهد نیز متعلق به گای فی اِ ری است.

فی اِ ری در فاصله سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ در بیش از ۱۰ برنامه موفق آشپزی حضور داشته. او همچنین در سال ۲۰۰۹ در یک برنامه آشپزی به نام «گای فی اِ ری در راه» که به صورت تور در سراسر آمریکا در کنار تعدادی از آشپزهای معروف اجرا شد، حضور پیدا کرد.

وی در کنار همسر و دو پسرش به نام های هانتر و رایدر در شمال کالیفرنیا زندگی می کند.

● نواختن با ساطور

امریل لگاسی (Emeril legasse)

امریل لگاسی متولد ۱۵ اکتبر ۱۹۵۹، سرآشپز معروف آمریکایی، رستوراندار، شخصیت تلویزیونی و مولف کتاب​های آشپزی است. او از پدری کانادایی (کبکی) و مادری پرتغالی به دنیا آمد. امریل ابتدا در یک نانوایی پرتغالی مشغول به کار شد، و همین سبب شد استعداد او در آشپزی کشف شده و از آنجا به هنرستان آشپزی دیمان رجیونال برای ادامه تحصیل برود. استعداد او در نوازندگی ساز «پرکاشن» باعث شد تا بورسیه کنسرواتورا نیوانگلند به او تعلق گیرد. اما او این شانس را نادیده گرفت و به دانشگاه جانسون و ویلز رفت تا به آرزوی خود، که همان سرآشپز شدن بود، برسد و سرانجام در ۱۹۷۸ از آنجا فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۹۸۲ به عنوان سرآشپز Commandel’s palace استخدام شد، سپس در سال ۱۹۹۰ اولین رستورانش را در شهر لوییزیانای ایالت نیواورلئان افتتاح کرد. رستوران او در همان سال از سوی مجله​ی اسکوایر به عنوان رستوران سال انتخاب شد. او در حال حاضر سرآشپز و مالک ۱۳ رستوران است. سبک آشپزی امریل لگاسی نوین و منحصر به فرد است. آشپزی او به سبک ایالات جنوبی آمریکاست، اما تحت تأثیر سبک آشپزی پرتغالی، شرق دورو کاهون (Cajun) است. در حال حاضر رستوران​های بسیاری در سراسر جهان از سبک امریل برای آشپزی تبعیت می​کنند. امریل از سال ۱۹۹۳ تاکنون ۱۲ کتاب منتشر کرده است که همگی جزو پرفروش​ترین ها بوده​اند. جالب​ترین نکته قابل ذکر راجع به امریل آن است که در آگوست ۲۰۰۶ به سفارش ناسا، منو غذایی مورد استفاده فضانوردان ایستگاه بین​المللی را تهیه کرد که تاکنون استفاده می​شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد