رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

در روز مرگ فوتبال در مصر چه گذشت؟

در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال مصر، تیم المصری شامگاه روز چهارشنبه در شهر پورت سعید میزبان تیم الاهلی قاهره، مدافع عنوان قهرمانی بود که در پایان با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست داد و به روند ۲۵ بازی بدون شکست این تیم پایان داد.

به محض آن‌که فهیم عمر، داور بازی سوت پایان را به صدا درآورد، تماشاگران تیم میزبان به بازیکنان الاهلی که باشگاه قرن بیستم آفریقا لقب گرفته، حمله کرده و با تماشاگران حریف درگیر شدند که بر اساس اعلام تلویزیون دولتی مصر این درگیری‌ها به کشته شدن دست‌کم ۷۶ تن و زخمی شدن بیش از هزار تن دیگر انجامید و ۴۷ تن نیز در این رابطه دستگیر شدند.

در پی این درگیری‌ها که در غیاب نیروهای امنیتی رخ داد، تعدادی از بازیکنان الاهلی از جمله محمد ابوتریکه و عماد متعب خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کردند.

حسام حسن نیز که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال مصر و الاهلی به شمار می آید و هم اکنون سرمربیگری المصری را برعهده دارد، در اعتراض به حوادث بازی با الاهلی به همراه هیئت مدیره این تیم از سمت خود استعفا دادند.

برخی منابع دلیل این درگیری ها را عصبانیت طرفداران المصری از پلاکاردی می دانند که طرفدارن الاهلی آن را به ورزشگاه برده بودند و روی آن نوشته شده بود “در پورت‌سعید، مردی پیدا نمی شود”.

اما تعدادی از نمایندگان مجلس الشعب مصر مسئولیت حوادث ورزشگاه شهر پورت‌سعید را به گردن شورای عالی نیروهای مسلح مصر انداختند و تاکید کردند که این حوادث با لغو حالت فوق‌العاده در این کشور ارتباط دارد.

پیش از این شورای نظامی حاکم در مصر از لغو حالت فوق‌العاده در این کشور از اول ماه فوریه خبر داده بود.

از سوی دیگر شبکه‌های تلویزیونی مصر از عدم حضور استان‌دار پورت‌سعید و فرمانده نیروهای امنیتی این استان در ورزشگاه خبر داده و اعلام کردند که این دو مسئول همواره در بازی های خانگی المصری حضور داشته‌اند.

در همین حال بازی همشهری و رقیب سنتی الاهلی یعنی الزمالک در برابر الاسماعیلی در ورزشگاه القاهره در حالیکه با نتیجه مساوی ۲-۲ در جریان بود، در اعتراض به حوادث ورزشگاه پورت‌سعید نیمه‌تمام ماند.

در پی توقف این بازی، یکی از جایگاه‌های تماشاگران ورزشگاه القاهره نیز دچار آتش‌سوزی شد اما این حادثه هیچ کشته و یا زخمی به دنبال نداشت.

به دنبال حوادث خونین ورزشگاه پورت‌سعید، تیم های الاهلی، الزمالک، الاسماعیلی، الاتحاد اسکندریه، المقاصه و الجونه فعالیت‌های ورزشی خود و مشارکت در لیگ برتر مصر را به حالت تعلیق درآوردند. فدراسیون فوتبال این کشور نیز بازی‌های لیگ فوتبال را متوقف کرد و از احتمال لغو نهائی این فصل لیگ برتر مصر خبر داد.

هم‌چنین در پی کشته شدن تعداد زیادی از طرفداران تیم الاهلی، این باشگاه، رقیب دیرینه اش الزمالک و باشگاه الاسماعیلی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. تعداد زیادی از باشگاه‌های آفریقایی و باشگاه لیورپول انگلیس نیز کشتار خونین تماشاگران الاهلی را تسلیت گفتند.

در پی این حادثه، محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای نظامی مصر دستور داد، دو هواپیمای نظامی به پورت‌سعید اعزام شوند تا اعضای کاروان الاهلی و کشته‌ها و زخمی‌ها را به القاهره منتقل کنند.

طنطاوی هنگام بازگشت کاروان الاهلی به قاهره از آنها استقبال کرد و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی این باشگاه اظهار کرد: این اتفاقات می‌تواند در هر جای دنیا رخ دهد اما ما عاملان این حوادث را به حال خود رها نمی‌کنیم و همه افرادی که برای بی‌ثباتی مصر نقشه می‌کشند،‌مجازات خواهند شد.

وی در ادامه از پرداخت غرامت به قربانیان و خانواده‌هایشان خبر داد و گفت، ما این مرحله را پشت سر خواهیم گذاشت و مصر به ثبات دست خواهد یافت.

وی افزود: ما در حال اجرای نقشه راهی برای انتقال قدرت به غیرنظامیان منتخب هستیم.

از سوی دیگر دادستان کل مصر دستور انجام تحقیقات درباره حوادث ورزشگاه پورت‌سعید را صادر کرد و برای بررسی دقیق آن عازم این شهر شد.

در همین حال، مجلس الشعب مصر امروز (پنج شنبه) نشستی فوق‌العاده برای بررسی حوادث پورت‌سعید برگزار می کند.

گروه اخوان المسلمین نیز که دارای اکثریت پارلمانی است، بقایای نظام حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به دست داشتن در حوادث بازی الاهلی و المصری متهم کرد.

عصام العریان، نائب‌رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان‌المسلمین و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس الشعب(پارلمان مصر) اظهار کرد: حوادث پورت‌سعید برنامه‌ریزی شده و پیامی از سوی بقایای نظام منحل است.

وی افزود: این حوادث انتقامی از درخواست ما برای لغو حالت فوق‌العاده است. آنها بر آن هستند که مصر را در سالگرد پیروزی انقلاب این کشور به ویرانی بکشانند.

از سوی دیگر، کمال الجنزوری، نخست‌وزیر مصر اعلام کرد، امروز نشست گروه امنیتی دولت برای بررسی حوادث پورت‌سعید و انجام اقدام‌های لازم در راستای عدم تکرار حوادثی از این دست برگزار می‌شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد