رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

درگذشت مرسدس سوسا خواننده محبوب آمریکای لاتین +عکس

مرسدس سوسا، خواننده فولکلور آرژانتینی که با عناوینی همچون “صدای اکثریت خاموش” و “صدای آمریکای لاتین” شناخته می شد، در روز یکشنبه چهارم اکتبر ۲۰۰۹ در سن ۷۴ سالگی و در اثر نارسایی کلیه، ریه و در نهایت ایست قلبی در گذشت.
درگذشت مرسدس سوسا خواننده محبوب آمریکای لاتین +عکس
ادامه مطلب راببینید

مرسدس سوسا، خواننده فولکلور آرژانتینی که با عناوینی همچون “صدای اکثریت خاموش” و “صدای آمریکای لاتین” شناخته می شد، در روز یکشنبه چهارم اکتبر ۲۰۰۹ در سن ۷۴ سالگی و در اثر نارسایی کلیه، ریه و در نهایت ایست قلبی در گذشت.
او در کنار برخی دیگر خوانندگان سرشناس آمریکای لاتین همچون ویکتور خارا، ویولتا پارا، ویکتور اردیا و آلفردو زیتاروسا از شخصیت های کلیدی جنبش “ترانه نو” (Nuevo Cancionero) بود که در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی تفکرات چپ گرایانه را با موسیقی و شعر درآمیختند و به این وسیله اعتراض خود را به سیاست های مشت آهنین حکومت های وقت منطقه و نقض حقوق بشر و آزادی های مدنی توسط آنها ابراز کردند.
از مشهورترین آثار مرسدس سوسا در این دوره می توان به آلبوم “Hasta la Victoria” (تا پیروزی) اشاره کرد که عرضه شدن آن در سال ۱۹۷۲ یکی از مهمترین تحولات هنری سوسا بود؛ در آن دوره در هم آمیختن سیاست و موسیقی امری پرخطر به شمار می رفت و این مسئله از جمله باعث شد تا ویکتور خارا پس از کودتای نظامی سال ۱۹۷۳ شیلی دستگیر، شکنجه و اعدام شود.


درگذشت مرسدس سوسا خواننده محبوب آمریکای لاتین +عکس
Mercedes Sosa


سوسا به خاطر رنگ مویش با عنوان “La Negra” (سیاهه) شناخته می شد
نسخه ای که مرسدس سوسا از آهنگ “Gracias a la Vida” (تشکر از زندگی) خواند، در دهه ۷۰ و ۸۰ به سرود اصلی فعالان چپ بدل شد و از جمله عواملی بود که به بازداشت این خواننده در میانه یک کنسرت توسط حکومت نظامی آرژانتین در سال ۱۹۷۹، ممنوع اعلام شدن پخش آثارش از سوی دولت آرژانتین و تبعید اجباری او به اروپا منجر شد.
او در سال ۲۰۰۷ در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت در آن زمان از سوی تشکل Triple A تهدید به مرگ شده بود؛ این تشکل که در واقع یک جوخه مرگ راست گرا محسوب می شد، در حین دوره حکومت نظامیان در آرژانتین بین سال های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ فعالیت می کرد و افراد مظنون به مخالفت با دولت را مورد ارعاب قرار می داد.
شکیرا (راست) از خوانندگانی بود که موقعیت همنوایی با مرسدس سوسا را یافت


شکیرا (راست) از خوانندگانی بود که موقعیت همنوایی با مرسدس سوسا را یافت


مرسدس سوسا در ماه های آخر حکومت دیکتاتوری آرژانتین که در جریان آن ده ها هزار نفر در سرکوب فعالان چپ به دست دولت کشته شدند، دوباره به کشورش بازگشت و گرچه در نهایت حکومت های نظامی در آمریکای لاتین، یکی پس از دیگری کنار رفتند، اما این خواننده با خواندن از مسائلی جهانی همچون جنگ، فقر، عشق و از دست دادن عزیزان، محبوب باقی ماند.
او که بیش از ۴۰ آلبوم عرضه کرد، در سال ۱۹۹۴ در کلیسای سیستین (مقر رسمی اقامت پاپ، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، در واتیکان) آواز خواند و در سال ۲۰۰۲ در کارنگی هال در نیویورک و در تماشاگاه باستانی کلوسیوم شهر رم همراه با ری چارلز، از مشهورترین نوازندگان پیانو، برنامه اجرا کرد.
خانم سوسا سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد نیز بود و همراه با ستارگانی همچون لوچیانو پاواروتی، استینگ، و جون بائز خوانده بود.
او بخاطر فعالیت های هنری خود و همچنین فعالیت های بشر دوستانه اش به ویژه در امر دفاع از حقوق زنان جوایز بین المللی متعددی را دریافت کرد و از جمله در عرصه هنر در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶، جایزه گرمی لاتین بهترین آلبوم فولکلور سال را دریافت کرد.
مرسدس سوسا،
آلبوم اخیر او که “Cantora” نام دارد و مجموعه ای است از تصنیف های کلاسیک فولکلور آمریکای لاتین و با کمک خوانندگانی همچون شکیرا، فیتو پائز و خواکین سابینا خوانده شده نیز نامزد دریافت جایزه گرمی در سال جاری است که مراسم آن در ماه نوامبر برگزار می شود.
شکیرا با انتشار بیانیه ای در باره مرسدس سوسا گفت: “او بزرگترین صدا و بزرگترین قلب را برای درک رنج مردم داشت.”
در این بیانیه آمده است سوسا “صدای برادرانش در روی کره خاکی بود که پرچم موسیقی رنج و عدالت را برافراشتند.”
هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا هم درباره این خواننده گفت: “او زندگی ما را روشن کند.”
آقای چاوز افزود: “ممکن است جسم او در میان ما نباشد اما مرسدس هنوز هم با ماست.”

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد