رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

درمان بافت‌های سرطان خون امکانپذیر شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد‌مهدی آخوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در بیماری سرطان، سلول‌های بدن به طور کنترل نشده‌ای تکثیر می‌یابند. بسیاری از مردم سرطان را مترادف درد و رنج و مرگ می‌دانند و برطبق گزارش انجمن بهداشت آمریکا، ۶/۷ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ بر اثر سرطان مرده‌اند که ۱۳ درصد از کل ۵۸ میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نوع سرطان شناسایی شده که در هرقسمتی از بدن می‌توانند ظاهر شوند. سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع و کشنده در زنان است که طبق محاسبات انستیتو ملی سرطان آمریکا، از هر ۸ زن یک نفر در زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد‌مهدی آخوندی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در بیماری سرطان، سلول‌های بدن به طور کنترل نشده‌ای تکثیر می‌یابند. بسیاری از مردم سرطان را مترادف درد و رنج و مرگ می‌دانند و برطبق گزارش انجمن بهداشت آمریکا، ۶/۷ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ بر اثر سرطان مرده‌اند که ۱۳ درصد از کل ۵۸ میلیون مرگ در سراسر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۰۰ نوع سرطان شناسایی شده که در هرقسمتی از بدن می‌توانند ظاهر شوند. سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع و کشنده در زنان است که طبق محاسبات انستیتو ملی سرطان آمریکا، از هر ۸ زن یک نفر در زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شود.

*دستیابی به دانش تشخیص زودرس سرطان سینه با استفاده از نانو ذرات

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: ایران در کنار دیگر کشورها هموار سعی در دستیابی به تازه‌ترین درمان‌ها و راه‌کارهای تشخیصی داشته است و در این بین محققان پژوهشگاه ابن‌سینا پس از ۵ سال فعالیت مستمر روی سرطان و با برخورداری از محققان و متخصصان متبحر، سانجام موفق شدند با بهره‌گیری از فناوری نانو به ارائه راهکارهای جدید تشخیص سرطان سینه شدند.
وی ادامه داد: نانو ذرات مغناطیسی، کاربردهای مختلف پزشکی و بیولوژیکی دارند که از آن جمله می‌توان به توانایی آنان در اتصال به بیومولکول‌ها و واکنش با مولکول‌های هدف سطح سلول اشاره کرد. از خصوصیات مهم این ذرات غیرسمی بودن،‌ سازگاری با موجود زنده و تجمع زیاد در بافت یا اندام هدف است.
آخوندی گفت: نانو ذرات کوانتومی ذراتی در ابعاد نانو هستند که به تازگی در عرصه نانو تکنولوژی و نانو پزشکی مطرح شده و در تشخیص انواع بیو مولکول‌ها و عوامل بیماری‌زا، کاربردهای وسیعی پیدا کرده‌اند. با توجه به ویژگی این نانو ذرات که ابزار کارآمدی در عصه تشخیص انواع سرطان‌ها هستند، در پژوهشگاه ابن سینا با هدف تشخیص زودهنگم سرطان و شروع سریع اقدامات درمانی با استفاده از نانو ذرات، اقدام به اجرای طرح کاربردی در زمینه تشخیص سرطان سینه کرد.
رئیس پژوهشگاه ابن‌سنیا افزود: در مطالعه‌ای که طراحی و اجرا شد از نانو ذرات کوانتومی به منظور تشخیص زودهنگام سرطان سینه استفاده شد و در این طرح ابتدا آنتی‌بادی مونوکلونال ضد تومور مارکر سرطان سینه، Her2، تولید و سپس با استفاده از یک فناوری نوین آنتی‌بادی به نانو ذرات متصل می‌شود.
وی تصریح کرد: در مرحله بعد از این آنتی‌بادی‌ها برای ردیابی تومور سرطان سینه در رده‌های سلولی و همچنین بافت‌های بیماران مبتلا به سرطان سینه استفاده می‌شود و نتایج حاصل نشان می‌دهد که این آنتی‌بادی‌ها قادر هستند تومور سرطان سینه را شناسایی کنند.
آخوندی گفت: تحقیقات و مطالعات برای استفاده از این آنتی‌بادی‌ها در درمان سرطان سینه نیز در این پژوهشگاه آغاز شده است.

*دستیابی به دانش درمان بافت سرطانی انسانی

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا با اشاره به این‌که درمان سرطان به روش‌های گوناگون انجام می‌شود، افزود: درمان‌های موجود در برخی سرطان‌ها به خوبی پاسخگو بوده و درصد بالایی از بیماران بهبود می‌یابند ولی به طور کلی درمان‌های عمومی سرطان مانند شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی علاوه بر این‌که باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی شوند، روی سلول‌های طبیعی نیز اثر می‌گذارند ولی با توجه به شرایط بیمار، اینگونه عوارض جانبی به علت اهمیت درمان سرطان پذیرفته می‌شود.
وی ادامه داد: هر چه درمان سرطان اختصاصی‌تر انجام شود، میزان عوارض جانبی به اندام‌ها و بافت‌های طبیعی کم‌تر خواهد بود و از بهترین نوع درمان‌های سرطان، ایمنی درمانی سرطان است.
آخوندی تصریح کرد: در این نوع درمان از طریق هدف‌گیری اختصاصی مولکول‌های سطحی سلول‌های سرطانی انجام می‌شود. برای انجام این نوع درمان، داروی مربوطه بر علیه سلول سرطانی ساخته می‌شود و با تزریق آن موجب فعال شدن مکانیسم‌های مختلفی در بدن بیمار می‌شود که در نهایت منجر به مرگ سلول سرطانی می‌شود.
وی افزود: پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاددانشگاهی ـ ابن‌سینا با استفاده از روش‌های نوین بیوتکنولوژی اقدام به ساخت چنین داروهای اختصاصی بر علیه سرطان‌های گوناگون کرده است که در ارتباط با نوعی سرطان خون، برخی از داروهای ساخته شده توسط پژوهشگاه، مورد آزمایش قرار گرفته و اثر آن روی سلول‌های سرطای بیماران منجر به مرگ این سلول‌ها شد.
رئیس پژوهشگاه ابن‌سینا افزود: این واکنش در محیط آزمایشگاه با موفقیت انجام شد، لذا در حال حاضر مرحله آزمایشگاهی ساخت این دارو به پایان رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده درمانی از این دارو لازم است که اثر آن بر روی حیوان آزمایشگاهی نیز بررسی شود و پس از انجام کارآزمایی بالینی در بیماران مبتلا به سرطان خون، نسبت به عرضه آن به بازار اقدام شود.
آخوندی افزود: در صورت تأمین بودجه لازم پیش‌بینی می‌شود که این دارو ظرف ۳ سال‌ آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و یقیناً تولید چنین دارویی در داخل کشور، امکان استفاده عمومی هموطنان را با هزینه‌ای بسیار کم به همراه خواهد داشت.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد