درد دل های محمدعلی کشاورز
بازیگر قدیمی سینما گفت: وقتی در تلویزیون لهجه اصفهانی را خراب میکنند، عصبانی میشوم.
به گزارش ایسنا، محمدعلیکشاورز در نشست هنرمندان سینمایی استان اصفهان با استاندار اصفهان با حضور در میزگرد بررسی مسائل هنری اصفهان با طرح این سوال که چرا فیلمسازانی که به اصفهان میآیند از هنرمندان اصفهانی استفاده نمیکنند، خطاب به استاندار اصفهان گفت: ما در اصفهان به تئاتر نیاز داریم چرا که پایه و اساس سینما است.
وی با بیان این که فرهنگ با سیاست کاری ندارد و نباید داشته باشد، از حضور “تهیهکنندگان بی سواد” انتقاد کرد و این موضوع را باعث افت هنری دانست و افزود: نباید کسی برای کارگردان، بازیگر انتخاب کند.
کشاورز با اشاره به این که اصفهان میتواند مرکز سینمای ایران شود و با تاکید بر این که باید در اصفهان فیلمی در سطح جهانی ساخت، اظهار داشت: هنرمندان باید خود را محاکمه کنند و فرهنگ خود را بشناسند.
هم چنین یک کارگردان سینما گفت: به دلیل مدیریت سیاسی هنر توسط سیاستمداران ناآشنا با هنر، هنرمندان اصفهانی به تهران میروند و در آن جا میدرخشند.
مجتبی راعی با بیان این که مدیریت عرصه هنر، عرصهای آسان و خوب برای ورود مدیران است، سیاسی شدن مدیریت هنری در اصفهان را علت قهر هنرمندان شهر و مهاجرت آنها دانست و افزود: با قهر هنرمندان، قالتاقها جای آنها را میگیرند.
بازیگر قدیمی سینما گفت: وقتی در تلویزیون لهجه اصفهانی را خراب میکنند، عصبانی میشوم.
به گزارش ایسنا، محمدعلیکشاورز در نشست هنرمندان سینمایی استان اصفهان با استاندار اصفهان با حضور در میزگرد بررسی مسائل هنری اصفهان با طرح این سوال که چرا فیلمسازانی که به اصفهان میآیند از هنرمندان اصفهانی استفاده نمیکنند، خطاب به استاندار اصفهان گفت: ما در اصفهان به تئاتر نیاز داریم چرا که پایه و اساس سینما است.
وی با بیان این که فرهنگ با سیاست کاری ندارد و نباید داشته باشد، از حضور “تهیهکنندگان بی سواد” انتقاد کرد و این موضوع را باعث افت هنری دانست و افزود: نباید کسی برای کارگردان، بازیگر انتخاب کند.
کشاورز با اشاره به این که اصفهان میتواند مرکز سینمای ایران شود و با تاکید بر این که باید در اصفهان فیلمی در سطح جهانی ساخت، اظهار داشت: هنرمندان باید خود را محاکمه کنند و فرهنگ خود را بشناسند.
هم چنین یک کارگردان سینما گفت: به دلیل مدیریت سیاسی هنر توسط سیاستمداران ناآشنا با هنر، هنرمندان اصفهانی به تهران میروند و در آن جا میدرخشند.
مجتبی راعی با بیان این که مدیریت عرصه هنر، عرصهای آسان و خوب برای ورود مدیران است، سیاسی شدن مدیریت هنری در اصفهان را علت قهر هنرمندان شهر و مهاجرت آنها دانست و افزود: با قهر هنرمندان، قالتاقها جای آنها را میگیرند.
راعی با اشاره به این که به علت نگاه درست به سینما و اختصاص بودجه، زمان و مدیریت جدی به سینما، سینما در تهران خلاصه شده است، بیان داشت: اصفهان پتانسیل قدرتمند بودن در عرصه سینما را دارد به شرطی که کسانی که اهل هنر هستند، شرایط را مدیریت کنند.
در ادامه این میزگرد یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: به علت فشارهای سیاسی و تنگ نظریهای موجود از اصفهان رفتم.
اکبر خواجویی با اشاره به وجود ذوق، هنر، علاقه و هنرمندان خودجوش در اصفهان، به نبود امکانات برای فعالیت هنرمندان در این شهر اشاره کرد و افزود: هیچ کس به هنرمندان این شهر کمکی نکرده تا آنها به ماندن علاقه پیدا کنند.
وی با بیان این که مدیریت درست باید پتانسیل هنرمندان اصفهان را بارور کند تا آنها دچار عقده حقارت نشوند و در برابر هنرمندان تهرانی دست کم گرفته نشوند، خاطرنشان کرد: دست کم گرفته شدن هنر در اصفهان، علت مهاجرت هنرمندان اصفهانی به تهران است.
هم چنین یک کارگردان سینما گفت: مشکل بزرگ ما وجود مدیران هنری با عمر مدیریت کوتاه است.
داریوش باباییان با بیان این که در شهرهای دیگر مدیران و مسوولان شهری به هنرمندانی که به آن شهرها میروند، بها میدهند، افزود: مدیران اصفهان چنین نیستند و من به پشت در اتاق مدیر ارشاد اصفهان رفتم اما مرا به داخل راه ندادند.
هم چنین مسوول جلوههای ویژه سینمای دفاع مقدس گفت: دو سال پیش پیشنهاد دادم جشنواره سینمایی بسیج در اصفهان، جایگزین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شود.
محمدرضا شرفالدین با اشاره به این که مسوولان شهر اصفهان این پیشنهاد را نپذیرفتند، افزود: آنها گفتند دلیلی ندارد جشنوارهای ایجاد کنیم و زمینه اختلاط دختر و پسر را فراهم کنیم.