رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

داستان پزشکان امروز در مجموعه فردا

مجموعه تلویزیونی «فردا» محصول ژاپن، از شبکه تهران در حال پخش است
 «فردا» مجموعه تلویزیونی ژاپنی محصول سال ۲۰۰۸ است که در یک فصل ۱۵ اپیزودی تهیه شده و ‌روی آنتن رفت. این مجموعه که تمام صحنه‌های آن در شهر توکیو فیلمبرداری شد در زمان نمایش توانست مورد توجه تماشاگران تلویزیونی قرار گیرد. ولی میزان این استقبال آنقدر نبود که کمک کند تا به فصل‌های بعدی خود برسد.
 هارومی ادو و میهو کانو، بازیگران اصلی این درام اجتماعی و خانوادگی هستند. دایسوکه یامامورو، ریوتارو کاواشیما و سانتوشی کان کارگردانی قسمت‌های مختلف مجموعه را انجام داده‌اند. خط اصلی قصه درام مجموعه درباره حوادث و اتفاقاتی است که در شرایط امروز جامعه ژاپن رخ می‌دهد و در ارتباط با مسائل بهداشتی و درمانی مردم این کشور آسیایی است. موضوعاتی که در این ارتباط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، چیزهایی مثل پانسیون‌های کهنسالان، سیستم‌ بهداشتی و عدم توانایی بخشی از مردم در پرداخت هزینه‌های پزشکی است. در این ارتباط، افراد کهنسال جای ویژه‌ای در قصه مجموعه دارند. برخی از بیماران بیمارستانی که قصه مجموعه در آن اتفاق می‌افتد، نگران آن هستند که چگونه می‌توانند مبلغ هزینه‌های درمان خود را از بیمه دریافت کنند، اما قصه فردا فقط اختصاص به بیماران بیمارستان ندارد. دکترهای حاضر در این بیمارستان هم نقش بسیار مهمی در قصه اپیزودهای مختلف آن دارند. این دکترها هم ضمن تلاش‌های خود در سطح بیمارستان، با نگرانی‌های خاص خود رودررو هستند.

مجموعه تلویزیونی «فردا» محصول ژاپن، از شبکه تهران در حال پخش است
 «فردا» مجموعه تلویزیونی ژاپنی محصول سال ۲۰۰۸ است که در یک فصل ۱۵ اپیزودی تهیه شده و ‌روی آنتن رفت. این مجموعه که تمام صحنه‌های آن در شهر توکیو فیلمبرداری شد در زمان نمایش توانست مورد توجه تماشاگران تلویزیونی قرار گیرد. ولی میزان این استقبال آنقدر نبود که کمک کند تا به فصل‌های بعدی خود برسد.
 هارومی ادو و میهو کانو، بازیگران اصلی این درام اجتماعی و خانوادگی هستند. دایسوکه یامامورو، ریوتارو کاواشیما و سانتوشی کان کارگردانی قسمت‌های مختلف مجموعه را انجام داده‌اند. خط اصلی قصه درام مجموعه درباره حوادث و اتفاقاتی است که در شرایط امروز جامعه ژاپن رخ می‌دهد و در ارتباط با مسائل بهداشتی و درمانی مردم این کشور آسیایی است. موضوعاتی که در این ارتباط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، چیزهایی مثل پانسیون‌های کهنسالان، سیستم‌ بهداشتی و عدم توانایی بخشی از مردم در پرداخت هزینه‌های پزشکی است. در این ارتباط، افراد کهنسال جای ویژه‌ای در قصه مجموعه دارند. برخی از بیماران بیمارستانی که قصه مجموعه در آن اتفاق می‌افتد، نگران آن هستند که چگونه می‌توانند مبلغ هزینه‌های درمان خود را از بیمه دریافت کنند، اما قصه فردا فقط اختصاص به بیماران بیمارستان ندارد. دکترهای حاضر در این بیمارستان هم نقش بسیار مهمی در قصه اپیزودهای مختلف آن دارند. این دکترها هم ضمن تلاش‌های خود در سطح بیمارستان، با نگرانی‌های خاص خود رودررو هستند. قصه مجموعه روابط بین پزشکان بیمارستان و بیماران و خانواده‌هایشان را نیز به تصویر می‌کشد و مشکلات و اختلافات آنهارا علنی می‌کند. چه وضعیتی در بین پزشکان بیمارستان وجود دارد؟ این نکته‌ای است که قصه مجموعه به دنبال کشف، بررسی و حل آن است.
پزشکی که به شهرداری می‌رود
به گفته ساتوشی کان یکی از کارگردانان مجموعه، چنین قصه‌ای بهانه لازم را به دست سازندگان آن می‌دهد تا مشکلات پزشکی مربوط به جامعه معاصر ژاپن مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نگاهی چالش‌برانگیز به این مشکلات بیندازد. او می‌گوید: «در عین حال وجه انسانی و عاطفی ماجرا هم به نمایش گذاشته می‌شود و قصه درام ما ارتباطات انسانی و روابط بین ۲ قشر مهم جامعه (هم پزشکان و هم بیماران)‌ را در معرض دید عمومی می‌گذارد. به این ترتیب ریشه‌های درام و احساسی قصه شکل می‌گیرد و تماشاگران را با خود همراه و درگیر می‌کند.» قصه مجموعه درباره دکتر کوهی موریاما (با بازی یوتاکا تاکه نوچی)‌ است که پس از ۸ سال کار سخت و مداوم در مقام یک پزشک، از سمت خود استعفا می‌دهد. او اکنون در شهرداری شهر کار و فعالیت می‌کند. از زمانی که او به صورت یک مقام و مسوول رسمی درآمده است، تبدیل به آدمی خوشبین و شاد شده است. به همین دلیل، تمام کسانی که دور و برش هستند او را دوست دارند. با این حال، او هنوز نتوانسته ارتباط خود با گذشته‌اش را کاملا قطع کند و این خاطرات قدیمی به صورت مکرر به سراغش می‌آیند. زمانی که بحث مسائل بسیار مهم و جدی پیش می‌‌آید، او به جز خودش به هیچ‌کس دیگری اعتماد ندارد. یک روز او به صورت اتفاقی با آیکو تاناکا (با بازی میهو کانو)‌ آشنا می‌شود که پرستاری وظیفه‌شناس است و زندگی‌اش را وقف حرفه خود کرده است. این ملاقات و آشنایی باعث می‌شود تا کوهی موریاما تصمیم تازه‌ای بگیرد و یک بیمارستان جدید احداث کند. انجام این کار او را متوجه این نکته می‌کند که از دست دادن بعضی چیزها به معنی پایان کار و ماجرا نیست. در حقیقت، ناامیدی و تسلیم است که می‌تواند پایان‌بخش همه چیز باشد.
امید و ناامیدی در محیط بیمارستان
یوتاکا تاکه‌نوچی بازیگر نقش دکتر موریاما در رابطه با نقش خود در این مجموعه و حال و هوای کلی آن می‌گوید: «وقتی بحث یک درام پزشکی مطرح می‌شود ما با امید و ناامیدی سر و کار داریم. دکترها از جمله کسانی هستند که به صورت مستقیم با این موضوع روبه‌رو هستند. آنها باید در همه حال به بیماران خود امید تزریق کنند و مانع از افسردگی و ناامیدی‌شان شوند. نقش‌ من هم در همین ارتباط است که معنی پیدا می‌کند. از این نظر، این شخصیت را خیلی دوست دارم. او آدمی است که می‌خواهد با حرف‌های خوب روحیه آدم‌های محیط پیرامونش را بالا ببرد و امید به زندگی را در دل آنها تقویت کند.
به همین دلیل، برای بازی در این نقش قبل از هر چیز می‌بایست روحیه خودم را بالا می‌بردم. رابطه من با این نقش یک رابطه دوطرفه بود که به خود من هم به عنوان یک انسان کمک خیلی زیادی کرد.
بازی در این نقش باعث شد تا خودم هم تبدیل به آدم تازه‌ای بشوم و با نگاه جدیدی به دنیا و آدم‌های دور و برم نگاه کنم. خیلی مهم است که یک نقش بتواند تا این حد ‌ روی بازیگر خود تاثیر مثبت بگذارد و او را تبدیل به آدم تازه‌ای کند. » این بازیگر متولد سال ۱۹۷۱ یکی از چهره‌های مطرح تلویزیونی سال‌های اخیر ژاپن است و تا به حال با بیش از ‌۲۰ اثر تلویزیونی و سینمایی همکاری داشته است.
او کار بازیگری را از سال ۱۹۹۵ شروع کرد و پس از حضور در یکی ، دوجین کار تلویزیونی، راهی عالم سینما شد و در چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. تاکه نوچی پس از مجموعه فردا، در ۲ اثر تلویزیونی دیگر بازی کرده و در سال جدید قرار است ۲ فیلم سینمایی را روانه پرده سینماها کند.
یک نقش متفاوت
میهو کانو بازیگر اصلی زن فردا هم از بازیگران مشهور سینما و تلویزیون است. او ۳۵ کار هنری در کارنامه خود دارد و عقیده دارد خانم‌ها در سینما و تلویزیون باید تلاش کنند نقش‌های بهتری را بازی و حضور خود  به عنوان یکی از مهره‌های اصلی جامعه ثابت کنند. او می‌گوید: «زمانی که پیشنهاد بازی در فردا را دریافت کردم، فکر می‌کردم با یکی از همان سوژه‌های کلیشه‌ای روبه‌رو هستم که از شدت تکرار نخ‌نما شده است. شما در طول سال تعداد زیادی مجموعه داخلی و خارجی می‌بینید که در یک بیمارستان اتفاق می‌افتد. در همه آنها هم معمولا یک پرستار سختکوش وجود دارد که همه چیز خود را فدای بیماران و کار می‌کند. ولی شخصیت جوانی که در مجموعه فردا بازی می‌کنم، تفاوت‌هایی با پرستارهای مشابه دارد. او برای کارهایی که انجام می‌دهد دلایلی دارد و هیچ کاری را بی‌دلیل انجام نمی‌دهد. در یک کلام، احساسم این است که این شخصیت یک آدم کلیشه‌ای، بی‌روح و تک‌بعدی نیست. برای بازی در این نقش مدتی را در یک بیمارستان و با چند پرستار گذراندم تا ببینم این آدم‌ها در زندگی واقعی خود چه روحیاتی دارند، چه کارهایی می‌کنند و این کارها را به چه دلایلی انجام می‌دهند.»
کمبود قصه‌های تازه
شبکه تلویزیونی تی‌بی‌اس از سال ۲۰۰۶ درصدد تولید مجموعه فردا بود. حدود یک سال روی فیلمنامه سریال کار شد تا تبدیل به آن چیزی شود که بالاخره مورد قبول تهیه‌کنندگان آن قرار گیرد. در این یک سال بعضی شخصیت‌های آن کم و زیاد شدند و حتی یکی دو شخصیت، وزن و اهمیت بیشتری پیدا کردند. بعضی قصه‌های فرعی در همین ایام بود که به ماجرا اضافه شدند و کل قصه شکل و حال و هوای تازه‌ای به خودش گرفت. یک گروه ۵ نفره فیلمنامه‌نویس، کار روی این فیلمنامه را تکمیل کردند. فیلمبرداری فیلم با کمترین مشکل ممکن جلو رفت و لوکیشن اصلی یک بیمارستان واقعی در مرکز شهر توکیو بود. بخشی از بیمارستان ـ که مورد استفاده پزشکی قرار نمی‌گرفت ـ در اختیار گروه سازنده مجموعه قرار گرفت. این گروه حدود ۶ ماه در این بیمارستان کار کردند و بخشی از پرسنل بیمارستان به عنوان هنرور با آن همکاری داشتند. رسانه‌های گروهی ژاپن می‌نویسند حضور مداوم بازیگران در داخل بیمارستان باعث شد تا در بسیاری از موارد مردم عادی و بیماران، آنها را با دکترهای بیمارستان اشتباه گرفته و از آنها تقاضای کمک و همراهی کنند! در عین حال، این حضور به کمک خود بازیگران هم آمد تا آنها بهتر در قالب نقش خود فرو بروند و احساس کنند یک دکتر یا پرستار واقعی هستند.
ریوتارو کاواشیما یکی از کارگردانان مجموعه حضور در یک لوکیشن واقعی را کمک زیادی به رئالیستی‌تر شدن فضای کلی کار می‌‌داند و می‌گوید: «ما در بیمارستانی کار کردیم که دایر بود و روزمره به بیماران خود خدمات می‌داد. هر روز بخش بزرگی از مردم به این محل می‌آمدند تا مشکلات پزشکی خود را حل کنند. زمانی که آنها متوجه حضور ما در این بیمارستان می‌شدند، به سراغمان آمده و با ما درددل می‌کردند.
آنها از مشکلات خود صحبت می‌کردند و از ما می‌خواستند که در مجموعه‌مان از این مشکلات حرف بزنیم تا مسوولان رسمی متوجه مشکلات پزشکی کشور شوند. البته فردا یک کار انتقادی نیست و تلاش ندارد تا حل کننده مشکلاتی باشد که در سطح عمومی جامعه وجود دارد. با این حال، در کنار قصه درام و سرگرم‌کننده فردا به طرح یک سری مسائل اجتماعی هم پرداخته می‌شود.»
تهیه‌کنندگان فردا همزمان با شروع کار فیلمبرداری آن در فکر تولید ادامه ‌آن و فصل‌های جدید آن بودند، اما پس از پخش مجموعه احساس کردند به اندازه کافی مواد و قصه در دست ندارند تا به این رویا و خواسته جامه عمل بپوشانند. منتقدان تلویزیونی در نقدهای خود به این نکته اشاره کردند که فردا برای ادامه موفقیت‌آمیز خود نیازمند یکسری قصه‌های تازه است و این چیزی است که حتی فصل اول آن هم فاقد آن است و در رابطه با‌آن، با مشکل روبه‌روست. تهیه‌کنندگان مجموعه اخیرا اعلام کرده‌اند با همکاری۲ فیلمنامه‌نویس جدید در حال نگارش فیلمنامه اپیزودهای جدید فصل دوم فردا هستند و به احتمال زیاد بزودی به صورت جدی تولید فصل دوم آن را با حضور بازیگران فصل اول شروع خواهند کرد.
فصل اول مجموعه (که مدتی قبل به صورت دی‌وی‌دی وارد بازار شد)‌ با هزینه‌‌ای حدود ۱۶ میلیون دلار تولید شد و قرار است هزینه تولید دومین فصل آن هم همین مقدار باشد. هنوز معلوم نیست ۳ کارگردان اصلی فصل اول با اپیزودهای جدید آن هم همکاری خواهند داشت یا خیر.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد