رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

خریدتان را عشق است!

اسمش خرید عید است از خیلی زمان های پیش رسم بر این بود که آدم ها، نزدیکی های سال نو یا همان اسفندماه که می شد شال و کلاه می کردند و راهی بازار می شدند، اصلا اوج خریدها و بازار رفتن های همه آدم ها توی همین روزهای اسفند است. به طوری که اشتیاق و میل به خرید کردن به صورت عجیبی در ما بیشتر می شود تا جایی که بعضی ها تمام پس انداز یک ساله شان را بر می دارند و راهی بازار می شوند و تازه اگر ول شان بکنی تمام بازار را یک جا می خرند و بار می زنند. خریدهای اضافی، عدم مدیریت مالی و ولخرجی کردن جزو اتفاقات بدی است که گریبان آدم ها را در اسفندماه می گیرد و آن ها را تبدیل می کند به موجوداتی که پول های شان را خیلی راحت به باد فنا می دهند. درست خرید کردن و مدیریت مالی، مهارتی است که نبودنش این روزها توی بازارها و فروشگاه ها به شدت احساس می شود.

● خرید به رسم درست!

درست است که دوست دارید سال نو لباس های نو کیف و کفش نو و حتی گاهی وسایل نو داشته باشید اما خودتان بهتر از هر کسی می دانید که دوست داشتن نمی تواند دلیل خوبی برای خرج کردن باشد بعضی ها انگار کلا از این که پول های شان چند روزی در جیب، کیف، بانک یا خانه شان بماند آزرده می شوند، برای همین تا چشم شان به چند تا فروشگاه می افتد پس انداز و درست خرج کردن را فراموش می کنند اگر شما جزو آدم هایی هستید که نمی توانید خرید کردن و امور مالی خود را مدیریت کنید گام های زیر را با ما بردارید:

● وقتی پای خرج و مخارج می لنگد!

رسم یا آیین است را نمی دانم! اما از کودکی یادم هست که این روزهای اسفند علاوه بر خانه تکانی سخت و طاقت فرسایش یک برنامه شیرین و جذاب به نام خرید داشت. برنامه ای که تمام ذوق کودکی مان را جمع می کرد توی خودش! حالا گاهی این خریدها در همان لباس و کیف و کفش مان خلاصه می شد و گاهی برای عده ای فراتر می رفت و به خانه و زندگی مان هم کشیده می شد! یعنی علاوه بر این که خودمان که نو و نوار می شدیم، وسایل خانه هم عوض می شدند.حالا عده ای از خریدهایی که کرده اند راضی بودند و عده ای دیگر به خاطر چیزهایی که خریده بودند خودشان را سرزنش می کردند. در این که خیلی از ما بلد نیستیم پول های مان را درست خرج کنیم و البته خریدهای خوبی داشته باشیم حرفی نیست یا این که نمی توانیم هنگام خرید جلوی خودمان را بگیریم و تا چشم مان به لباسی، کفشی و… می افتد باید حتما بخریمش هم از کسی پنهان نیست! برای همین است که خیلی زود کفگیرمان به ته دیگ می خورد، این اتفاق بیش از همیشه در مورد خرید عید اتفاق می افتد. ما گاهی به دلیل عدم مدیریت مان نمی توانیم تمام نیازهای مان را بر طرف کنیم یا برعکس بیشتر از نیازی که داشته ایم دست به جیب شده ایم و همه پول های مان را خرج کرده ایم یا گاهی چیزهایی خریده ایم که به قول خودمان سرمان کلاه رفته است و ارزشش به اندازه پولی که خرج کرده ایم نیست تمام این ها نشان می دهد که یک پای خرج و مخارج های ما می لنگد.

● لیست خرید تهیه کنید

قبل از این که پای مبارک تان به بازار باز شود لطفا نیازهای خودتان را بنویسید و چیزهایی که باید خرید کنید را لیست کنید، درست است که عید است و درست است که شما دل تان می خواهد نو باشید اما دلیلی ندارد وقتی همین یک ماه پیش کفش خریده اید یا همین چند هفته پیش لباسی تهیه کرده اید دوباره دست به جیب شوید و بخواهید کیف و لباس بخرید باور کنید با همان لباس هم می شود سال نو خوبی را شروع کرد بنابراین موقع تهیه لیست تان تنها چیزهایی را یادداشت کنید که مورد نیاز است نه این که صرفا به بهانه عید باید خریدشان.

● برآورد هزینه کنید

آیا همه پول های تان را می خواهید برای عید خرج کنید؟! تکلیف تان را مشخص کنید که شما از آن دسته آدم هایی هستید که هر چه قدر پول دارند خرج می کنند یا از آن افرادی هستید که بر مبنای نیاز و برنامه شان خرج می کنند. وقتی مشخص کردید از کل پول تان چه قدر را به خریدهای عید اختصاص داده اید بعد در این قسمت شما حتما و حتما باید مدیر خوبی باشید! یعنی بتوانید پول های خود را با نیازهای تان هم خوان کنید. اگر شما کلا برای خرید نیازهای تان ۱۰۰ هزار تومان پول دارید باید در این بخش طوری برنامه ریزی و مدیریت کنید که علاوه بر این که به تمام نیازهای تان پاسخ می دهید اسراف نکنید یا پول کم نیاورید لیستی که در گام قبلی نوشته اید را بگذارید رو به روی تان جلوی هر کدام بنویسید که در نظر دارید چه مقدار برایش هزینه کنید بعد ببینید این هزینه ها با داشته شما چه قدر سازگار است. اگر کم می آورید یا تعدادی از نیازهای تان را کم کنید یا از مدل و کمیت و کیفیت جنسی که می خواهید بخرید صرف نظر کنید.

● پول اضافی بر ندارید

اگر واقعا مشخص کرده اید که هزینه خریدهای شما چه قدر می شود به همان میزان پول همراه تان داشته باشید، وقتی پول بیشتری به همراه ببرید مطمئنا به سرتان می زند که از میان اجناس متنوع دیگری که اصلا نیازتان نیست هم چیزی را بخرید یا ممکن است تا چشم تان به لباسی که خواهر یا دوست تان خرید بیفتد، شما هم دل تان بخواهد و… خلاصه چیزهایی بخرید که اصلا ضرورتی ندارند. بنابراین بهتر است، تمام پس انداز زندگی تان را برای بازار همراه نبرید، مطمئن باشید اگر دزد کیف تان را نزند خودتان حتما به آن دستبرد می زنید. تا یادمان نرفته اگر برآورد هزینه تان اشتباه از کار در آمد یعنی مثلا کفش تان از آن پولی که در نظر گرفته بودید کم تر شد به جان خودمان قرار نیست باقی اش به هر قیمتی خرج شود یک چیزی به عنوان پس انداز و روز مبادا هم وجود دارد پس خودتان را برای خرج کردنش به زحمت نیندازید.

● اجناس خوب بخرید

اولا برای هر جنسی که می خواهید بخرید حتما بازاری وجود دارد. بنابراین برای این که گران نخرید یا حتی انتخاب تان از تنوع بیشتری برخوردار باشد به بازار مخصوص خودش بروید. ثانیا قبل از این که با دیدن یک جنس جوگیر شوید و آن را بخرید حتما به قیمت و کیفیت آن توجه کنید و برای اطلاع بیشتر از چند مغازه پرس و جو نمایید. همه توصیه می کنند اجناس خیلی گران نخرید ما هم همین را توصیه می کنیم چون خودتان بهتر می دانید که گران بودن به معنی خوب بودن یک جنس نیست. اما یادآوری می کنیم که ارزان بودن یک کالا هم به معنای با صرفه بودن یا بهترین انتخاب نیست! چون ممکن است خرید یک جنس بی کیفیت باعث تکرار خرید شود و این خودش هزینه بیشتری را برای شما به وجود بیاورد.

● کالاها را مقایسه کنید

کیفیت ها را در نظر بگیرید و تنها ظاهر یک جنس برای تان اهمیت نداشته باشد پس قبل از این که یک کیف را به خاطر رنگش بخرید به جنس آن هم توجه کنید و سعی کنید کیفی انتخاب کنید که عمر طولانی تری داشته باشد تا در هزینه های شما صرفه جویی شود. علاوه بر قیمت و کیفیت یک کالا یادتان باشد که کاربردی بودن آن را هم مقایسه کنید. خرید لباسی که شما نمی توانید در هیچ مهمانی بپوشید مطمئنا عاقلانه نیست. پس قبل از خرید به کاربردی بودن آن نیز فکر کنید یعنی چه قدر برای مکان یا محیطی که قرار است از آن استفاده کنید قابل استفاده و مفید است.

● به دنبال شکار باشید

خریداران باهوش کسانی هستند که علاوه بر این که چیزهای خیلی زیبا می خرند و تحسین همه را بر می انگیزند به هزینه آن هم توجه می کنند! یعنی معمولا چیزهایی می خرند که ارزشش بیشتر از پولی که به آن داده اند به نظر می رسد. در این حالت هم شما کالای مورد علاقه تان را خریده اید و هم توانسته اید در هزینه های تان صرفه جویی کنید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد