رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

خانه ای رومانتیک – شمع و رایحه ای دلپذیر

زمانی که شمع می سوزد و روشنایی می دهد، محیطی آرام و حس لطـیفی را ایـجاد مـی نماید. در این مقاله قصد داریـم شما را با تکنیکی آشنا کنیم که بـه واسـطه آن می توانید از زیـبایی و آرامشی کـه شمـع مـی تواند بـه محیط خانه ی شما بدهد-بدون هیچ گونه نگرانی- لذت بـبرید. به طـور انتخـابی مـی توانیـد از زیبـایی و ظـرافت شمـع های
معطر و درخشان به سلیقه ی خود لذت ببرید.

۱- شمع اگر در معرض نور قرار بگیرد، خشک می شود. به همیـن دلیـل سعی کنید هیچ گاه آنها را پشت پنـجره و یـا در معرض مستقیم نور قرار ندهید.

۲- شمع را در محوطه باز و یا در معرض باد نگذارید چرا که جریان هوا شعله ها را فروزنده تر می کند و این امر باعث می شود که از عمر شمع کاسته شود.

زمانی که شمع می سوزد و روشنایی می دهد، محیطی آرام و حس لطـیفی را ایـجاد مـی نماید. در این مقاله قصد داریـم شما را با تکنیکی آشنا کنیم که بـه واسـطه آن می توانید از زیـبایی و آرامشی کـه شمـع مـی تواند بـه محیط خانه ی شما بدهد-بدون هیچ گونه نگرانی- لذت بـبرید. به طـور انتخـابی مـی توانیـد از زیبـایی و ظـرافت شمـع های
معطر و درخشان به سلیقه ی خود لذت ببرید.

۱- شمع اگر در معرض نور قرار بگیرد، خشک می شود. به همیـن دلیـل سعی کنید هیچ گاه آنها را پشت پنـجره و یـا در معرض مستقیم نور قرار ندهید.

۲- شمع را در محوطه باز و یا در معرض باد نگذارید چرا که جریان هوا شعله ها را فروزنده تر می کند و این امر باعث می شود که از عمر شمع کاسته شود.

۳-  فتیله ی شمع باید حداقل ۲ سانتیمتر بالاتر از موم شمع قرار بگیرد تا مدت زمان شعله ور بودن آن افزایش پیدا کند.

۴- شمع های بدون محافظ را باید درون یک ظرف مناسب قرار داده و سپس روشن کنید.

۵- سوختن شمع جالب است اما اگر درون ظرفی باشد که بعداً باز هم بخواهید از آن استفاده کنید، پاک کردن ظرف کار دشواری است. به همین دلیل بهتر است ابتدا به اندازه ۳ سانتیمتر در ظرف آب بریزید و بعد شمع را درون آن بگذارید و روشن کنید. زمانیکه شمع را خاموش کردید، اجازه دهید تا شمع های آب شده خشک شوند، بعد ظرف را برگردان کنید و به آسانی موم شمع را از آن خارج نمایید. برای پاک شدن کامل هم می توانید ظرف را برای ۱۵ دقیقه درون یک جعبه یخ قرار دهید و سپس موم های شمع را به راحتی از داخل آن خارج کنید.

۶- شمع های شناور نیز از انواع دیگر شمع های جدید هستند که به تازگی به بازار عرضه می شوند. از این نوع شمع ها، هم می توانید به طور رسمی برای یک میهمانی شام مجلل و هم به طور غیر رسمی صرفاً برای یک پیک نیک در حیاط خلوت استفاده کنید.  اگر شمع های شناور را در ظرف کریستال شفاف پر از آب قرار دهید، شاهد انعکاس نور زیبایی خواهید بود. استفاده از آب مقطر از ایجاد جرم در جداره ی ظرف خودداری می کند و شناور بودن شمع ها را نیز بهتر نمایان می سازد.


۷- اجازه دهید موم آب شده سفت شود تا بتوانید آنرا راحت تر از ظرف خارج کنید. این کار را می توانید به کمک یک دستمال و یا حوله ی نرم انجام دهید. همچنین می توانید از کاغذ خشک کن و اتو نیز استفاده کنید؛ به این ترتیب که کاغذ خشک کن را بر روی موم قرار بدهید و سپس آنرا با اتو گرم کنید تا موم مجدداً آب شده و جذب کاغذ خشک کن شود.


۸- اگر پیش از روشن کردن شمع آنرا درون فریزر قرار دهید خیلی آرام تر و نرم تر می سوزد. به این منظور شمع را داخل پلاستیک یا فویل قرار داده و سپس در فریزر بگذارید تا فتیله آن رطوبت به خود نگیرد.

۹- زمانیکه از شمع های پایه بلند و پهن استفاده می کنید، بهتر است هنگام روشن کردن فتیله، مقداری از موم اطراف شمع را نیز آب کنید تا هم برای مدت زمان بیشتری بتوانید از آن استفاده کنید و هم شعله یکنواخت تر بسوزد.


۱۰- پیش از وقت شام و یا شروع میهمانی، یکبار شمع ها را روشن کنید و بعد فوراً آنها را خاموش نمایید تا در هنگام روشن کردن سریع تر و آسان تر روشن شوند.


۱۱- شمع را زمانیکه تقریباً ۳ سانتیمتر به انتهای آن مانده باید خاموش کنید.


۱۲- برای خاموش کردن شمع، فتیله ی آنرا درون موم مایع و یا آب فرو کنید. دقت داشته باشید که برای این کار باید از یک ظرف نسوز استفاده کنید. این روش سبب می شود که در موقع خاموش کردن دود زیادی ایجاد نشود و فتیله ی شمع نیز در جای خود قرار بگیرد.


شمع آرایی


در این قسمت ترفند های جالبی را به شما آموزش می دهیم که به واسطه آن می توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را زیباتر سازید. با استفاده از شمع آرایی می توانید به جای جای خانه خود زندگی، طراوت، و زیبایی هدیه کنید.


نکته ۱ – شمع در اندازه و ابعاد مختلف یکی از وسایل تزئینی است که می تواند هر جای خالی خانه را به زیبایی پر کند. می توانید با افزودن انواع سایزهای شمع به محیط خانه، نوعی حس رمانتیک به آن قسمت بدهید. همانطور که یک کوه با قله های کوچک و بزرگ چشم هر بیننده ای را بیشتر به خود جلب می کند تا یک دشت صاف، شمع های کوتاه و بلند نیز خیلی بیشتر نظر افراد را به خود جلب می کنند.


نکته ۲- با استفاده از آینه می توانید گیرایی شمع ها را افزایش دهید. اگر آینه را در پشت شمع ها قراردهید، نور آنها چند برابر می شود. شیشه های بلوری و کریستالی نیز گزینه بدی به شمار نمی روند. با استفاده از این روش هم محیط زیباتر می شود و هم نور منعکس شده خیره کننده تر می شود.


نکته ۳ – می توانید رایحه های مطبوعی نیز به آن اضافه کنید. برخی از رایحه ها هستند که در کنار هم بوهای دلپذیری را ایجاد می کنند. از جمله اسانس هایی که من به شخصه به آن علاقه دارم مخلوطی از سیب ترش و شکر است. این دو نوع اسانس در کنار یکدیگر بوی فوق العادهای را ایجاد می کنند. یک بار امتحان کنید و از رایحه دلپذیری که خلق کرده اید لذت ببرید.


نکته ۴- جا شمعی های تزئین شده. زمانیکه به تعطیلات نزدیک می شویم همه سعی می کنیم که میزهای خود را تزئیین کنیم. چند جام بدارید  آنها را از توت یا آجیل پر کنید و بعد یک شمع در وسط آن فرو کنید. بعد جام ها را در نقاط مختلف میز بچینید.


نکته ۵ – استفاده از رنگ های متنوع نیز خلاقیت دیگری است که میتوانید در این زمینه از آن بهره بگیرید. استفاده از شمع های کوتاه و بلند در رنگ ها و ابعاد مختلف کار جالبی است. به عنوان مثال در پاییز می توانید از شمع های قهوه ای، قرمز و زرد استفاده کنید. به رنگ برگ های پاییزی فکر کنید.


نکته ۶ – به شمع از زاویه ی هنری نگاه کنید. این روزها از شمع به عنوان نوعی دکوراسیون و چیدمان هنری نگاه می کنند. به عنوان مثال می توانید تکه های مربع شکل پارچه و یا شیشه در رنگ های مختلف را در بالای طاقچه ی شومینه قرار دهید و سپس روی هر یک از آنها یک شمع در رنگ و اندازه های مختلف بگذارید. با انجام این کار متوجه می شوید که فضای شومینه چقدر بیشتر خودش را نشان می دهد و ترکیب رنگ ها چه تاثیری بر روی زیباتر کردن فضا دارند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد