حاتمی کیا: «گزارش یک جشن» روایت احوال من است
ابراهیم حاتمی کیا با بیان اینکه «گزارش یک جشن» روایت احوال من است، گفت: این فیلم شبیه به آژانس شیشه ای نیست و من هرگز دوست ندارم آن را تکرار کنم.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، عصر امروز نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» با حضور«ابراهیم حاتمی کیا (کارگردان)،« رضا کیانیان»، «داریوش ارجمند»، «مریلا زارعی» (بازیگران)، « حمید رضا مدقق» (منتقد) و «سارا سمیعی» (طراح صحنه و لباس) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
حاتمی کیا: فضای بسته دست ما را هم بسته بود
در ابتدای نشست ابراهیم حاتمی کیا گفت: فیلم ساختن در محیط بسته کاری دشوار و دست ما بسته بود اما قصه ایجاب می کرد در تک لوکیشن باشیم و به دنبال مکانی بودیم که مثل موسسه باشد تا اینکه به همت گروه، این لوکیشن پیدا شد و با فضاسازی به کلیت کار روح دمیده شد.
در ادامه حاتمی کیا در مورد فیلمنامه کار نیز خاطرنشان کرد: قصه کار در مورد ازدواج بود اما سناریو اول خیلی ایراد داشت و چند بار بازنویسی شد چرا که مرا مجاب نمی کرد و من در ۳۳ روز در شهرستان کار را نوشتم و «سهیل رضایی» جرقه کار را در من ایجاد کرد.
کیانیان: سینمای حاتمی کیا را دوست دارم
به گزارش فارس، در ادامه کیانیان در مورد نقش خود، اظهار داشت: من سینمای حاتمی کیا را دوست دارم و فیلمنامه اولیه را خواندم اما قرار نبود من بازی کنم و سر کار دیگری بودم که حاتمی کیا من را صدا کرد
ابراهیم حاتمی کیا با بیان اینکه «گزارش یک جشن» روایت احوال من است، گفت: این فیلم شبیه به آژانس شیشه ای نیست و من هرگز دوست ندارم آن را تکرار کنم.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، عصر امروز نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «گزارش یک جشن» با حضور«ابراهیم حاتمی کیا (کارگردان)،« رضا کیانیان»، «داریوش ارجمند»، «مریلا زارعی» (بازیگران)، « حمید رضا مدقق» (منتقد) و «سارا سمیعی» (طراح صحنه و لباس) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.
حاتمی کیا: فضای بسته دست ما را هم بسته بود
در ابتدای نشست ابراهیم حاتمی کیا گفت: فیلم ساختن در محیط بسته کاری دشوار و دست ما بسته بود اما قصه ایجاب می کرد در تک لوکیشن باشیم و به دنبال مکانی بودیم که مثل موسسه باشد تا اینکه به همت گروه، این لوکیشن پیدا شد و با فضاسازی به کلیت کار روح دمیده شد.
در ادامه حاتمی کیا در مورد فیلمنامه کار نیز خاطرنشان کرد: قصه کار در مورد ازدواج بود اما سناریو اول خیلی ایراد داشت و چند بار بازنویسی شد چرا که مرا مجاب نمی کرد و من در ۳۳ روز در شهرستان کار را نوشتم و «سهیل رضایی» جرقه کار را در من ایجاد کرد.
کیانیان: سینمای حاتمی کیا را دوست دارم
به گزارش فارس، در ادامه کیانیان در مورد نقش خود، اظهار داشت: من سینمای حاتمی کیا را دوست دارم و فیلمنامه اولیه را خواندم اما قرار نبود من بازی کنم و سر کار دیگری بودم که حاتمی کیا من را صدا کرد و سناریو جدید را خواندم و احساس کردم کار خیلی بهتر شده و من نقش را بازسازی کرد.
ارجمند: حاتمی کیا بهترین جاسوس خدا است
در ادامه داریوش ارجمند نیز بازی خود را در این فیلم شانس بسیار بزرگی دانست و افزود: حاتمی کیا یکی از اضلاع اصلی و ستون سینمای ایران است و من وقتی سناریو را خواندم، همه چیز آماده بود و کار را دوست داشتم چرا که معانی پیچیده و بزرگی داشت و فضا درآمده بود.
ارجمند ادامه داد: حاتمی کیا یکی از بهترین جاسوسان خداوند است چراکه چیزهایی را می بیند که مردم عادی به آن ها دقت ندارند. او اولین تیغ را به خود زد و من افتخار می کنم که در کنار او بودم.
زارعی: حاتمی کیا به من جسارت داد تا ادامه دهم
در ادامه مریلا زارعی نیز از دومین همکاری با حاتمی کیا احساس رضایت کرد و گفت: روزهای خوبی را سپری کردیم و من از لحظه لحظه کار لذت بردم و با تمام وجود کار را پذیرفتم چرا که چند فیلمنامه بد خوانده بودم و شرایط روحی خوبی نداشتم.
زارعی ادامه داد: حاتمی کیا به من امیدواری داد تا این راه را ادامه دهد.
در ادامه نشست زهرا سمیعی در مورد طراحی صحنه کار، اظهار داشت: کار سختی بود اما با تماشای کار خستگی از تن مان درآمد و لوکیشن به لحاظ سخت افزاری آماده و رفته رفته پخته شد.
در ادامه پیرهادی این کار را دشوارترین همکاری با حاتمی کیا دانست و افزود: در مجموع کار دشواری بود و با هماهنگی همه گروه کار به ثمر رسید.
در ادامه حاتمی کیا در مورد تشابه با آژانس شیشه ای نیز گفت: هرگز دوست ندارم به آژانس برگردم و آن را تکرار کنم چرا که الان سال ۷۵ نیست و این فیلم برای امروز است اما جنگی هم ندارم.
وی در ادامه افزود: این کار فیلم روز است و احساس می کنم خیلی زیر آب رفتیم و باید نفس بکشیم. این فیلم شرح حال این روزهای من است و پازل این جشن قرار است تکمیل شود و خیلی دنبال نمادسازی نبودم.
در پایان ارجمند این فیلم را کامل ترین اثر حاتمی کیا دانست و افزود: حاتمی کیا یکی ازبهترین منتقدان اجتماعی است.