رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

جعبه ابزار گوگل

هدف اصلی کمپانی گوگل سامان دادن به کل اطلاعات دنیاست، در حقیقت گوگل این کار را برای راحتی کاربران انجام می دهد و به آنها کمک می کند تا هر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. البته برخی براین باورند که گوگل در تلاش است که کنترل تمام دنیا را در دست گیرد و از طرفی نیز بیشتر کاربران به جای کار با دیگر سایت ها، کار جستجوی خود را با این سایت انجام می دهند.

واضح است که کار عمده این سایت مربوط به این موتور جستجوگر است، ولی اگر به این سایت سری بزنید با دیگر خدمات فوق العاده آن آشنا خواهید شد. برای مثال از سرویس های دیگری چون نرم افزارهای خارق العاده گوگل تا اپلیکیشن های دریافت یا ارسال message می توان نام برد. البته برخی از این سرویس ها توسط خود شرکت طراحی می شوند، در حالی که دیگر سرویس ها را کمپانی های دیگری برای گوگل طراحی می کنند. در ادامه به بررسی سرویس های موجود روی این سایت اشاره می کنیم.

▪ Google email

سال ۲۰۰۴ کمپانی گوگل اعلام کرد که علاوه بر داشتن سایت جستجوگر خود، سرویس ایمیل جدیدی برای تعداد محدودی از کاربرانش راه اندازی خواهد کرد. در ابتدا هر فردی نیاز داشت تا دعوت نامه ای از یکی از دوستان خود داشته باشد تا بتواند در Gmail عضو شود. ولی بعد از گذشت ۳ سال هر کسی توانایی عضویت در این سایت را به صورت جداگانه پیدا کرد.

یکی دیگر از مزایای این ایمیل، ذخیره کردن «Message»های جابه جا شده Gmail به شکل conversation است، به طوری که این پیام ها به شکل خودکار در قسمت آرشیو فایل تان قرار می گیرند.

▪ GTalk

Google Talk سرویس خارق العاده ای از گوگل است که سال ۲۰۰۵ معرفی شد و برای ایجاد ارتباط بین کاربران مختلف برنامه نویسی شده بود. در حقیقت در این نرم افزار کاربران به یکدیگر message می فرستادند. برای استفاده از این سرویس کاربر نیاز دارد تا نرم افزار GTalk را روی رایانه اش دانلود کند و پس از آن به آسانی از آن بهره ببرد. به عبارت دیگر این اپلیکیشن web based نیست. البته در این سرویس علاوه بر چت کردن، می توانید فایل هایی با حجم زیاد را در صورتی که اینترنت تان سرعت بالایی داشته باشد، در شبکه ارسال کنید. از دیگر قابلیت های گوگل تاک امکان برقراری مکالمه به شکل VOIP است، در اینجا شما می توانید با شخص مورد نظرتان در اینترنت به شکل زنده صحبت کنید. تنها وسیله مورد نیاز برای انجام این کار داشتن میکروفن و بلندگوست.

▪ Google checkout

اگر شما به صورت آنلاین خریدهایتان را انجام می دهید، این نرم افزار می تواند کاربردهای فراوانی برای شما داشته باشد. برای مثال تصور کنید که از چند سایت مختلف در آن واحد می خواهید خرید کنید، بنابراین لازم است اطلاعات مربوط به کارت اعتباری تان را در تک تک این سایت ها وارد کنید. گوگل check out در حقیقت این کار را به شکل خودکار برای شما انجام می دهد. برای انجام این پروسه شما لازم است در گوگل account داشته باشید، سپس اطلاعات مربوط به حساب بانکی تان را در آن قسمت وارد کنید. بقیه کارها را خود گوگل برایتان برنامه ریزی کرده است.

▪ Google calendar

تقویم گوگلی سال ۲۰۰۶ به دیگر سرویس ها اضافه شد. برای تمام اعضا (member)های سایت این نرم افزار در دسترس قرار دارد. در حقیقت این تقویم برای برنامه ریزی بسیار مناسب است، چرا که شما می توانید با کمک دوستان تان این قسمت را پر کنید. برای مثال برنامه های مختلف تفریحی را در آن قرار دهید یا تاریخ تولد افراد مورد علاقه تان را برای این که از یادتان نرود در آن ذخیره کنید. هر کاربر می تواند به تعداد دلخواه از این تقویم ها داشته باشد و در صورت تمایل برای دیدن تاریخ مورد نظر، همگی آنها را در یک پنجره مشترک باز کند.

▪ Google Docs

در قسمت پرونده های گوگلی در حقیقت تمام نرم افزارهای لازم برای انجام کارهای بازرگانی تان در دسترس شما قرار دارد؛ برای مثال شما می توانید اپلیکیشن های به شکل ورد، اکسل و presentation را در این فضای اینترنتی ایجاد و ذخیره کنید. در حقیقت با این کار این امکان برای شما به وجود می آید که اطلاعات مورد نیازتان را در حافظه ای از جنس اینترنت داشته باشید تا در صورت نیاز در جاهای مختلف به آن دسترسی پیدا کنید. پس با استفاده از این سرویس دهنده، داده ها در رایانه ای خاص قرار ندارد و احتمال از دست دادنشان به دلایل مختلف کمتر می شود.

علاوه بر اینها گوگل امکان ایجاد تغییرات در یک فایل خاص از سوی چند کاربر را فراهم کرده است. مثلا تصور کنید گروهی از همکاران در حال انجام کاری مشترک روی یک پروژه واحد هستند. مدیریت این پروژه با کمک Google Docs بسیار برای شرکت آسان تر خواهد شد، در کنار آن با کمک این نرم افزار می توان پروژه را در مدت زمان کمتری انجام داد.

▪ Google Maps

این سرویس Google برای نشان دادن نقشه مناطق مختلف کاربرد دارد. با آن شما می توانید براحتی تا ریز ترین قسمت یعنی حتی خیابان منطقه موردنظرتان را مشاهده کنید. اگر دوست دارید درخصوص مسیریابی می توانید کروکی مکانی را که قصد دارید به آنجا بروید، پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت های این نرم افزار نمایش ترافیک موجود در منطقه هایی خاص است. گوگل با اضافه کردن walking direction به این سیستم در سال ۲۰۰۸، به کاربران این امکان را داد که حتی بتوانند مسیرهای کوتاهی را که ماشین توانایی عبور از آنها را ندارد، پیدا کنند. پیش از آن تنها مسیرهای که ماشین می توانست از آنها تردد کند، در این نقشه نمایش داده می شدند.

▪ Google Earth Map

این نرم افزار نقشه کلی دنیا را به شما نشان می دهد، پس اگر تمایل دارید در زمینه کره زمین و جاهای مختلف آن اطلاعات به روز داشته باشید، می توانید از آن استفاده کنید. کمپانی KeyHole سال ۲۰۰۵ این سرویس را برای گوگل طراحی و راه اندازی کرده است. علاوه بر این، قابلیت زوم کردن روی مناطق متفاوت را نیز برای کاربران به وجود آورده است.

Google Desktop

▪ شاید برایتان پیش آمده باشد که دنبال اطلاعات خاصی در رایانه تان باشید ولی نتوانید آن را پیدا کنید. یا دنبال ایمیل مخصوصی هستید در بین هزاران email، اما باز هم در دسترس تان نباشد. گوگل Desktop نرم افزاری است که برای انجام تمام این کارها طراحی شده است. اگر دوست دارید آن را داشته باشید، تنها لازم است روی رایانه تان دانلود کنید. سپس می توانید تمام کارهای مرتبط کردن اطلاعات موجود را به این ابزار بسپارید.

▪ iGoogle

تنها راه برای جمع آوری تمام وب سایت های مورد علاقه تان در یک جای مشخص را می توانید به وسیله سرویسی خاص با نام iGoogle انجام دهید. در این صفحه اختصاصی شما می توانید تمام شبکه های اخباری مورد نظر و دیگر شبکه ها را قرار دهید تا در صورت نیاز با یک کلیک براحتی از آنها استفاده کنید.

▪ Google Health

آیا تا به حال شده شما دکترتان را عوض کنید؟ دکتر جدید به احتمال زیاد برای تشخیص بیماری شما نیاز دارد اطلاعاتی در زمینه بیماری های پیشین شما داشته باشد. گوگل Health تنها راه ذخیره تمام این اطلاعات در یک جاست تا در صورت نیاز، آن را به پزشک جدیدتان نشان دهید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد