رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تلویزیون و رادیو در سال ۹۰ چه هنرمندانی را از دست داد؟

رادیو و تلویزیون و به تبع آن مخاطبان رسانه‌ی ملی در سالی که گذشت، عده‌ای از هنرمندان و پیشکسوتان خود را از دست دادند. از جمله چهره‌های شاخصی که در طول سال ۹۰ با رادیو و تلویزیون برای همیشه وداع گفته و به دیار باقی شتافتند، می‌توان به امیرهوشنگ قطعه‌ای( مدیر دوبلاژ کارتون‌ محبوبی مثل «بلفی و لی‌لی‌بیت»)، حیدر صارمی (صداپیشه شخصیت رادیویی جانی دالر)، اسفندیار احمدیه(پدر انیمیشن ایران) و رضا صفدری (تهیه‌کننده و مجری تلویزیون) اشاره کرد.
سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در ابتدای سال ۹۱ تنها برای اینکه یادی از این هنرمندان درگذشته کرده باشد، در گزارشی به این عزیزان پرداخته است.

*** رضا صفدری
هنوز تعطیلات نوروزی سال گذشته به پایان نرسیده بود که خبر درگذشت رضا صفدری به علت حمله قلبی در خبرگزاری‌ها مخابره شد. صفدری، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون بود. او از سال ۶۰ و در سن ۱۷ سالگی به عنوان گزارشگر پشتیبان، وارد سیما شد. وی در سال ۶۳ به رادیو رفت و با شبکه‌های تهران و ایران فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه دوره کوتاهی در دوبله فعالیت کرد.
اجرای برنامه‌های «شب‌های تابستان»، «شب‌های زمستان»، «تابستان ۷۵»، «چراغ»، «۳۰بهار»، «صبح انقلاب» و کارگردانی سریال «باغچه مینو»، «یه شب مهتاب» و تهیه‌کنندگی ـ کارگردانی و بازی در مجموعه‌ی «بازیگر» از جمله فعالیت‌های وی در تلویزیون بود.
صفدری که در کنار چند مجری دیگر، ویژه‌ برنامه تحویل سال گذشته شبکه یک را اجر کرده بود در دهم فروردین ماه سال گذشته به دلیل حمله قلبی درگذشت.

*** حیدر صارمی
حیدر صارمی که اهالی رادیو او را با صداپیشگی و کارگردانی مجموعه سریالی «جانی دالر» می‌شناسند، مدت‌ها در بستر بیماری بود. او حتی به دلیل بیماری نتوانست در مراسم افتتاحیه‌ی رادیو نمایش که از او تقدیر به عمل آمده بود، شرکت کند. او در این مراسم با یک پیام صوتی، مطالبی را عنوان کرد.
صارمی در آبان‌ ماه امسال به دلیل همین بیماری درگذشت. او بیش از یک سال در بستر بیماری بود تا این که در نهایت در ۱۱ آبان‌ ماه امسال به دلیل کهولت و ناتوانی از دنیا رفت. حیدر صارمی متولد ۱۳۰۳ بود و فعالیت‌ هنری خود را در سال ۱۳۳۲ با بازی در نمایش «ریش تراش شهر سویل» در تئاتر گیلان آغاز کرد و در سال ۱۳۳۷ به جمع خانواده رادیو پیوست. وی پس از حدود نیم قرن بازیگری در نمایش‌های رادیویی، تلویزیونی، مدیریت دوبلاژ و گویندگی در برنامه‌های گوناگون از جمله «صبح جمعه» رادیو و برنامه‌های صدای شبکه باران (گیلان) و حضور در نمایش‌های شبانه رادیو ایران به رحمت ایزدی پیوست.
از جمله نقش‌های ماندگار او می‌توان به شخصیت رادیویی کارآگاه «جانی دالر» اشاره کرد که یکی از نوستالژی‌های به یادماندنی رادیو است.

*** امیرهوشنگ قطعه‌ای
امیرهوشنگ قطعه‌ای، هنرمند دیگری بود که سال گذشته از میان ما رفت. قطعه‌ای از دوبلورهای پیشکسوت سینما و تلویزیون یود. او در سال ۱۳۱۷ در تهران متولد شد و کار دوبله را از سال ۱۳۳۷ و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد.
قطعه‌ای در سال گذشته به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری شد و به ناچار از دوبله فاصله گرفت. او که مدیریت دوبلاژ فیلم‌هایی چون «جنگجوی درون»، «تاکسی ۴»، «مرد عنکبوتی»، «جان سخت ۳»، «توپ سپاه» و «اعمال شیطانی» را برای تلویزیون بر عهده داشته است، از یک سال پیش از درگذشتش به علت بیماری از حرفه دوبله کنار رفت. تا این که در نهایت در هجدهم دی‌ماه امسال به دلیل بیماری ریوی درگذشت.
امیرهوشنگ قطعه‌ای علاوه بر سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی، کارتون‌های محبوبی مثل «بنر سنجاب کوچولو»، «بلفی و لی لی بیت»، «دختری به نام نل» و «گوریل انگوری» را هم دوبله کرده است.

*** اسفندیار احمدیه

اسفندیار احمدیه را بسیاری با عنوان پدر انیمیشن ایران می‌شناسند. او که تا ماه‌های پایانی امسال، مشغول کارگردانی انیمیشن «زال» برای تلویزیون بود، هفدهم بهمن‌ ماه امسال بر اثر بیماری خونی در تهران درگذشت.
احمدیه در سال‌های دهه‌ی ۳۰ موفق شد به شکل تصادفی و با دیدن فریم‌های متوالی یک نوار فیلم، انیمیشن را به عبارتی دوباره کشف کند. احمدیه در همان زمان یک انیمیشن کوتاه ۱۳ ثانیه‌ای با عنوان «ملانصرالدین» ساخت و به روند تولید انیمیشن در ایران ادامه داد.
او در سال های اولیه دهه چهل چندین انیمیشن دیگر ساخت که از آن جمله می‌توان به «اردک حسود» و «خوشه گندم» اشاره کرد. «رستم و سهراب» و «اسفندیار» نیز از کارهای اخیر اسفندیار احمدیه هستند.
استاد احمدیه در سال ۱۳۸۴ از سوى انجمن سینمایى فیلم سازان انیمیشن ایران (آسیفا ) به عنوان پایه گذار انیمیشن (پویانمایى) درایران شناخته شد و در سال ۱۳۷۰ نیز از سوى شوراى ارزشیابى هنرمندان کل کشور نشان درجه یک هنرى را دریافت کرد.
روحشان شاد و یادشان گرامی باد

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد