رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تصاویر: ۱۰ کشف برتر باستان‌ شناسی ۲۰۱۰

مجله نشنال جغرافی با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۰ به معرفی و رده بندی ۱۰ کشف برتر باستان شناسی از DNA توتان خامون تا فرسایش کشتی تایتانیک پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجله علمی‌نشنال جغرافی پس از رده بندی ۱۰ کشف برتر سال ۲۰۱۰ در گزارش جدیدی ۱۰ کشف برتر باستان شناسی در این سال را معرفی کرد.
در این رده بندی کشفهایی از DNA توتان خامون تا طومار بحرالمیت و از فرسایش کشتی تایتانیک تا کشتی نوح به چشم می‌خورند.
 1- تونل فرعون: در زیر این پل چوبی، یک پلکان با قدمت ۳ هزار سال وجود دارد. این پلکان به تونل اسرارآمیزی می‌رسد که از مقبره فرعون “ستی اول” آغاز می‌شود. این تونل بعد از سه سال حفاری در مقابل یک دیوار در زیر دره شاهان در عمق ۱۷۴ متری کشف شد.

مجله نشنال جغرافی با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۰ به معرفی و رده بندی ۱۰ کشف برتر باستان شناسی از DNA توتان خامون تا فرسایش کشتی تایتانیک پرداخته است.


به گزارش خبرگزاری مهر، مجله علمی‌نشنال جغرافی پس از رده بندی ۱۰ کشف برتر سال ۲۰۱۰ در گزارش جدیدی ۱۰ کشف برتر باستان شناسی در این سال را معرفی کرد.

در این رده بندی کشفهایی از DNA توتان خامون تا طومار بحرالمیت و از فرسایش کشتی تایتانیک تا کشتی نوح به چشم می‌خورند.

 

۱- تونل فرعون: در زیر این پل چوبی، یک پلکان با قدمت ۳ هزار سال وجود دارد. این پلکان به تونل اسرارآمیزی می‌رسد که از مقبره فرعون “ستی اول” آغاز می‌شود. این تونل بعد از سه سال حفاری در مقابل یک دیوار در زیر دره شاهان در عمق ۱۷۴ متری کشف شد.

 


تونل فرعون www.TAFRIHI.com


 

۲- کلبه مکتشفان: تقریبا یک قرن پس از کشف قاره جنوبگان توسط رابرت فالکون اسکات، کارشناسان در تلاشند تا کلبه چوبی این مکتشف انگلیسی را در جزیره راس، واقع در قطب جنوب از برف و نابودی نجات دهند. این کلبه به طول ۱۵ متر و عرض ۶/۷ متر برای پذیرایی از ۳۳ مرد ساخته شده بود.


کلبه مکتشفان www.TAFRIHI.com


 

۳- فرسایش تایتانیک: این تصویر که اول سپتامبر به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد کشف بقایای تایتانیک در عمق ۳ هزار و ۸۰۰ متری منتشر شد، نشان می‌دهد که این کشتی درحال فرسایش است این تصویر به علاوه تصاویر دیگری از بقایای کشتی تایتانیک در پروژه به نام Expedition Titanic تهیه شد.


 تایتانیک www.TAFRIHI.com


 

۴- آثار تاریخی در خطر: نقاشیهای دیواری تخریب شده کلیسای جامع “آنی” ترس ساکنان این شهر کوچک قرون وسطایی را موجب شده است. این شهر در منطقه نظامی ‌ترکیه در مرز با ارمنستان قرار دارد. این شهر یکی از ۱۲ مکان تاریخی است که توسط صندوق میراث جهانی یونسکو به عنوان شهر با خطر شدید نابودی ثبت شده است.


کلیسای جامع "آنی" www.TAFRIHI.com


 

۵- DNA توتان خامون: توتان خامون یکی از فراعنه معروف مصر باستان است که در سن ۱۹ سالگی مرده است. دانشمندان با استفاده از نتایج تجزیه DNA که از بقایای جسد مومیایی شده توتان خامون و سایر مومیاییها دره شاهان به دست آمده بود سرانجام موفق شدند نه تنها وضعیت سلامت این شاهان را بازسازی کنند بلکه موفق شدند روابط خانوادگی آنها را نیز به دست آورند.


توتان خامون  www.TAFRIHI.com


 

۶- معبد انسانهای قربانی شده: در ژانویه گذشته خبر کشف یک معبد باستانی پیچیده اعلام شد که در آن یک گور دسته جمعی از انسانهای قربانی شده در زیر ریگهای روانی که توسط باد کنار رفته بودند در شمال غربی پرو نمایان شد. این کشف به نظر می‌رسد که به افسانه “نای لامپ” واقعیت بخشیده است. “نای لامپ” تمدن پرویی “لامبائیک” در قرن هشتم بعد از میلاد را تاسیس کرد.


تصاویر: 10 کشف برتر باستان‌ شناسی 2010 www.TAFRIHI.com


 

۷- نقشه برداری با لیزر از شهر مایاها: در ماه آوریل دو باستان شناس آمریکایی با استفاده از یک فناوری نوآورانه برپایه لیزر به نام “لیدار” موفق شدند تنها در مدت چهار روز از شهر باستانی قبیله مایا نقشه برداری کرده و این مشکل را که از ۲۵ سال قبل محققان را درگیر خود کرده بود حل کنند. به گفته این دو باستان شناس، شهر مایاها در زمینی به وسعت بیش از ۱۷۷ کیلومتر مربع و در دوره بین ۵۵۰ تا ۹۰۰ بعد از میلاد ساخته شده و جمعیتی بالغ بر ۱۱۵ هزار نفر داشته است.


تصاویر: 10 کشف برتر باستان‌ شناسی 2010 www.TAFRIHI.com


 

۸- تمدن گمشده آمازون: در ماه ژانویه صدها دایره، مربع و دیگر اشکال هندسی کشف شدند. به نظر می‌رسد این تصاویر توسط جامعه ناشناخته ای که در آمازون زندگی می‌کرده اند کشیده شده اند اما این تصاویر با گذشت زمان توسط جنگل آمازون پنهان شده اند. تصاویر ماهواره ای که از بالای حوزه رودخانه آمازون پس از سال ۱۹۹۹ گرفته شده اند بیش از ۲۰۰ اشکال هندسی زمینی را که تا فاصله بیش از ۲۵۰ کیلومتر امتداد یافته اند کشف کردند. این کشف در طبقه بندی ۱۰ کشف علمی ‌برتر سال ۲۰۱۰ مجله نشنال جغرافی توانسته بود رتبه هفتم را به دست آورد.


تمدن گمشده آمازون


 

۹- کشف کشتی نوح: تیمی ‌از مسیحیان پروتستان در آوریل سال جاری مدعی شدند که باقیمانده‌های کشتی نوح را در زیر برفها و مواد آتشفشانی کوه آرارات در ترکیه کشف کرده اند. این کشف نیز در رده بندی ۱۰ کشف علمی‌برتر این مجله رتبه چهارم را کسب کند.


کشف کشتی نوح


 

۱۰- راز طومار بحرالمیت: حل معمای طومار بحرالمیت: “طومارهای بحرالمیت” حدود نیم قرن قبل در ۱۱ غار قمران در شمال غربی بحرالمیت کشف شدند. از آن زمان دانشمندان و باستان شناسان در تلاش برای کشف و رمزگشایی این دست نوشته و کشف خاستگاه واقعی آنها بوده اند اکنون گروهی از محققان موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا با استفاده از یک برخورد دهنده ذرات موفق شدند راز خاستگاه بخشی از این دست نوشته را فاش کنند. این دست نوشته محتوی ۹۰۰ سند است که بر روی پوست شتر نوشته شده است. تاریخ تدوین این طومارها بین ۲۰۰ قبل از میلاد تا ۷۰- ۶۰ بعد از میلاد محاسبه شده اما تاکنون مشخص نبود که آیا این متون در همان منطقه نوشته شده اند و یا درجای دیگری ایجاد و سپس منتقل شده اند. تجزیه‌های کروم و بروم در آب بحرالمیت کاملا با میزان عناصر بازمانده در این پوستها سازگاری داشت این مقایسه با استفاده از دسته پرتوهای پروتون ۳/۱ مگاولت که توسط برخوردهنده ذرات “تاندم” در موسسه فیزیک هسته ای ایتالیا تولید شده بودند، انجام شد و تائید کرد که خاستگاه این دست نوشته‌های در همان منطقه بحرالمیت بوده است. این کشف نیز در رده بندی ۱۰ کشف برتر علمی ‌سال ۲۰۱۰ نشنال جغرافی رتبه دوم را به دست آورده بود.


طومار بحرالمیت

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد