رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تبلیغات با سوپراستارهای ورزشی

«من این کار را به خاطر پول انجام نمی دهم. بلکه وقتی من به اصلاح صورت فکر می کنم، به کامل بودن فکر می کنم و می خواهم این کار را هم به بهترین شکل انجام دهم.»

تبلیغات با سوپراستارهای ورزشی عجیب است یعنی ریسک دارد؛ هم می تواند مثبت باشد و فروش محصول کمپانی را بالا ببرد و هم می تواند منفی باشد. مثبتش را که هم می دانند اما جنبه منفی اش این است که یک ورزشکار همان اندازه که بین یک عده محبوب است می توانند بین برخی دیگر منفور باشد.

دغدغه اصلی کمپانی ها برای تبلیغ محصول شان توسط ورزشکاران دقیقا همین است اما جادوی شهرت ورزشکاران و البته فوتبالیست ها چیزی نیست که بشود از آن گذشت.

● برندهای ورزشی

تولیدکنندگان لوازم ورزشی جزء شرکت هایی به حساب می آیند که مدام از فوتبالیست ها در تبلیغ هایشان استفاده می کنند. نایک، آدیداس، ریبوک و… غول هایی هستند که از تبلیغ در ورزش سود زیادی برده اند. شاید اولین بار به کاربردن نام برند تولیدکنده روی لباس تیم ها به انگیزه کارخانه ها برای تبلیغ تبدیل شده باشد. به هر حال باشگاه هر تبلیغی که روی پیراهنشان داشته باشند، نام تولیدکننده پیراهنشان را هم دارند و این تبلیغی برای تولیدکننده است.

فراتر از این داستان درمورد تیم های ملی اتفاق می افتد. جاییکه هیچ شرکتی اجازه تبلیغ روی پیراهن ندارد اما نام شرکت تولیدکننده لباس همچنان روی پیراهن ها دیده می شود. چرایی این ماجرا کاملا قابل توجیه است. یعنی تبلیغ لوازم ورزشی توسط یک بازیکن فقط به کیفیت او بازمی گردد. برای همین شرکتی مثل نایک همیشه یک دوجین ازفوتبالیست های معروف دنیا را جمع می کند و کلیپ های تجاری برای تبلیغ خودش می سازد و ضرری هم نمی کند.

یک دستور کلی هم در این مورد وجود دارد: «ممکن است شما طرفدار مسی باشید یااز او بدتان بیاید اما حتما قول دارید که فوتبالیست خوبی است و همین برای تبلیغ ورزشی کافی است.»

برندهای دیگر که به سراغ ورزشکاران می روند از دسته خوردنی ها هستند و مخصوصا نوشابه های مختلف. این برندها هم به خاطر اینکه قضاوت اخلاقی و غیراخلاقی در موردشان وجود ندارد، خیلی راحت سراغ فوتبالیست ها می روند و البته نتیجه هم می گیرند. اما انتخاب مورینیو عجیب به نظر می رسد. انتخاب مردی که بیش از محبوبیتش مورد تنفر است.

● چرا مورینیو؟

«مورینیو ظاهری کاملا مردانه دارد که همیشه به اصلاح صورت، زدن ادکلن و پوشیدن لباس های شیک مردانه اهمیت می دهد. به اضافه اینکه محبوبیت زیادی بین هواداران دارد و باتوجه به رفتاری که همواره با خانواده اش داشته، سمبل کامل یک مرد زندگی است. برای همین است که این شرکت هیچ کس را بهتر از مورینیو نمی توانست برای این کار انتخاب کند.» سیمون وانگ، مدیر بزرگترین آژانس تبلیغاتی دنیا در صحبت هایی که با رویترز درمورد تبلیغات داشت، این حرف ها را درمورد مورینیو و تبلیغش زده: «با دیدن این تبلیغ و بازتاب آن بین مردم می توان به خوبی متوجه شد که چرا مورینیو را انتخاب کرده اند و چرا او «آقای خاص» است.» این جملات توضیح بسیار کاملی برای استفاده تبلیغاتی از مورینیو است.

شرکت تولیدکننده این ریش تراش ها به خوبی درک کرده که هواداران بارسلونا هم با همه تنفری که از استاد دارند اما خوش تیپی اش را می ستایند و همین مساله برای تبلیغ کافی به نظر می رسد: «او مربی یکی از مشهورترین تیم های دنیاست و افتخارات ورزشی و شخصیت جذابی که دارد باعث می شود بتواند یک فرصت تجاری برای کمپانی بزرگ باشد. فرصتی که به موقع از آن استفاده کردند.»

● من یک مدل نیستم

مورینیو تاکید دارد به خاطر پول این تبلیغ را نپذیرفته. هرچند قرارداد ۶ میلیون یورویی او با این شرکت درآمد زیادی برای او به حساب می آید اما مربی پرتغالی رئال مادرید برای اثبات حرفش دلایل خودش را دارد: «من از کمپانی های زیادی پیشنهاد داشتم. اما من یک مدل نیستم و این زندگی را دوست ندارم. من نزدیک به ۵۰ سال سن دارم و علاقه ای به مسائلی که من را از خانواده و شغلم دور کند ندارم. مخالفتی با مدلینگ بازیکنان ندارم اما به نظر من آن کار فقط به خاطر پول است. پوشیدن لباس هایی که شاید زیاد هم زیبا نباشند اما به خاطر تاثیرگذاریتان به شما پول می دهند کاری نیست که من انجام دهم. ترجیح می دهم روحیه مردانه ام را حفظ کنم و زندگی عادی خودم را ادامه بدهم.»

● پردرآمدترین مربی تبلیغات

مورینیو با دریافت سالانه ۱۳/۵ میلیون یورو از رئال ماردید، پردرآمدترین مربی فوتبال دنیاست. این رقم البته غیر از امتیازهایی است که در قراردادش با رئال ذکر شده. او به ازای هر قهرمانی – تا امروز فقط یک قهرمانی جام حذفی با پرافتخارترین تیم دنیا دارد – مبالغ قابل توجه دیگری هم می گیرد. حالا او در شرایطی که کمپانی های تجاری ترجیح می دهند روی ورزشکاران فوق ستاره سرمایه گذاری کنند، جزو معدود مربیانی است که وارد دنیای تبلیغات شده و درآمد سالیانه اش را به اندازه ای باورنکردنی بالا برده است.

غیر از تبلیغ برای براون، مورینیو برای کمپانی سامسونگ هم تبلیغ می کند. از زمان حضور او در چلسی، سامسونگ که اسپانسر پیراهن این تیم لندنی بود با مورینیو قرارداد بست و همکاری دو طرف تاکنون ادامه داشته است. آقای خاص البته با شرکت مالی و تجاری «امریکن اکسپرس» که ضمن داشتن ندین آژانس معتبر مسافرتی در دنیا، کارت های اعتباری هم صادر می کند همکاری دارد.

اسپانسر شخصی «مو» هم آدیداس است. این کمپانی ورزشی باز هم در زمان حضور او در چلسی به سراغش آمد و تصمیم گرفت از اوج شهرت مورینیو برای معرفی محصولاتش استفاده کند. حتی زمانی که موربینیو مربی اینتر بود و پیش بینی می شد باتوجه به قرارداد اینتر و نایک، همکاری او و آدیداس قطع شود، پیشنهاد قابل توجه این کمپانی آلمانی مورینیو را قانع کرد که همچنان کفش های آدیداس را به پا کند.

حالا او مربی مادرید است؛ بهشت تبلیغات در ورزش دنیا. وقتی کسی با رئال مادرید کار می کند، باید منتظر سیل پیشنهادات کمپانی های تجاری بزرگ ازجمله کارخانه خودروسازی آئودی، کمپانی نشوابه سازی کوکاکولا، شرکت مخابراتی تفونیکا، محصولات صوتی و تصویری زیمنس، کامپیوترهای بنکیو و خیلی کمپانی های تجاری دیگر باشد و از همه مهم تر آدیداس که روی هیچ تیمی از هر ورزشی در دنیا به اندازه رئال مادرید سرمایه گذاری نمی کند.

همین تبلیغات باعث شده درآمد مورینیو – مجموع دریافتی از باشگاه و تبلیغات – تا پایان سال ۲۰۱۱ رقم قابل توجه ۲۲ میلیون یورو را پشت سر بگذارد که برای یک مربی فوتبال – نه یک بازیکن فوتبال – رقم فوق العاده قابل توجهی است. فعالیت یک مربی در تبلیغات تجاری البته به مورینیو ختم نمی شود، اما با حضور مورینیو در تبلیغات ریش تراش، «آقای خاص» یک شبه تبدیل شد.

به سوپراستار دنیای تجارت، پپ گواردیولا، سرمربی بارسلونا که با دریافت ۱۰/۶ میلیون یورو در فصل ۱۲ ۲۰۱۱، دومین مربی پردرآمد دنیاست غیر از اسپانسرهایی که به واسطه کار در بارسلونا دارد، مدل یک طراح لباس کاتالونیایی است که کت و شلوار و کفش های خاص او را طراحی می کند اما قدرت چندانی در دنیای تبلیغات ندارد.

● مورینیو تیغ نمی زند؟

ایکر کاسیاس، دروازه بان و کاپیتان رئال مادرید اولین کسی بود که بعد از دیدن عکس های مورینیو با ریش تراش براون عکس العمل نشان داد. روزنامه مارکا گزارشی از تمرین مادریدی ها منتشر کرد که کاسیاس به شوخی به او گفته بود: «من فکر می کردم تو از تیغ برای اصلاح صورتت استفاده می کنی.»

این تبلیغ باعث شده حتی رئال ماردید هم تصمیم بگیرد وارد کار شود. فلورنتینو پرس که به نظر خیلی ها اصلا به خاطر همین مسایل است که وارد فوتبال شده در مورد عکس های مورینیو حرف های جالبی زد: «رئال مادردید باشگاه بزرگ و پرطرفداری است و یک مربی بسیار بزرگ باشگاه دارد. ما برای مورینیو خوشحالیم و سعی در گسترده کردن این روابط داریم.»

● تایگر وودز / گلف / ۷۵ میلیون دلار در سال

جالب است که به خاطر رسوایی بزرگ اخلاقی هیچ شرکت جدیدی حاضر نشده با او قراراد ببندد و حمایتش کند. اما دو اسپانسر گردن کلفت او را به پردرآمدترین ورزشکار دنیا تبدیل کرده اند؛ شرکت بازی های کامپیوتری الکترونیک آرتس و کمپانی محصولات ورزشی نایکی. وودز در سال ۲۰۱۱، ۷۵ میلیون دلار به دست آورد.

● لیونل مسی/ فوتبال / ۳۶ میلیون دلار در سال

مسی سالانه ۱۶ میلیون دلار از بارسلونا می گیرد. این رقم اما نصف درآمد سالیانه بهترین بازیکن جهان نیست. ستاره آرژانتینی بارسلونا بعد از دیوید بکام و کاکا، سومین ورزشکار بزرگ آدیداس است. مسی ۲۴ ساله چند وقت است که فعالیت های تجاری اش را بیشتر از قبل کرده و حالا برای پپسی، کونامی، اودمار پیکه، شری و ایراروپا هم تبلیغ می کند. جالب است بدانید ژرار پیکه، هم تیمی او در بارسلونا که مدل لباس های مردانه مانگو است، پیشنهاد داده مسی هم برای این شرکت تبلیغ کند اما مسی تصمیم گرفت با جورجو آرمانی قرارداد ببندد.

● راجر فدرر / تنیس / ۵۰ میلیون دلار

هرچند درآمد ورزشی نداشته، اما برندهای لوکس سوییس باعث شدند درآمد او در این سال به ۵۰ میلیون دلار برسد. ساعت رولکس، قرادادی به ارزش سالی بیش از ۱۴ میلیون دلار با این تنیس باز افسانه ای سوییسی بسته است. راکت های ویلسون، لباس ورزشی نایکی و شرکت مالی و تجاری سوییس کردیت تنها بخشی از ۱۰ اسپانسر مرد شماره سه دنیای تنیس هستند.

● رافائل نادال / تنیس باز / ۳۲ میلیون دلار

نادال همچنان چهره محبوب تنیس دنیاست و به خاطر همین محبوبیت، مورد توجه شدید اسپانسرهایش است. ساعتی که نادال به دست می کند ۶۰۰ هزار دلار می ارزد اما او برای هر تورنمنتی که آن را به دست می بندد، یک میلیون دلار می گیرد. این هاست که باعث می شود او همچنان جزو پردرآمدترین ها باشد.

● کریستیانو رونالدو / فوتبال / ۳۸ میلیون دلار در سال

فقط کافی است بدانید رونالدو در شبکه های اجتماعی ۲۷ میلیون هوادار دارد؛ دوبرابر هر ورزشکار دیگری. او اگر فقط در شبکه های اجتماعی ای که عضو است فعال باشد دیگر نیازی به هیچ کاری برای درآمدزایی ندارد. از وقتی هم که به رئال مادرید پیوسته هر روز با یک کمپانی جدید برای تبلیغات قرارداد می بندد.

کارشناسان اقتصادی ورزشی پیش بینی کرده اند او در سال ۲۰۱۳ به پردرآمدترین بازیکن فوتبال در تاریخ بدل می شود. رونالدو بزرگترین بازیکن فوتبال نایکی است که رقم قراردادش ۱۰۰ میلیون دلار برای هفت سال است. غیر از ساعت ۶۰۰ هزار دلاری ای که به دست می بندد و ده ها تبلیغ دیگری که برای کمپانی های مختلف می کند. او یک شرکت مد به نام CR۷ دارد که درآمدش در این ۳۸ میلیون دلار قید نشده است.

● دیوید بکام / فوتبال / ۴۰ میلیون دلار در سال

فقط باید دیوید بکام باشید تا در ۳۷ سالگی، ۴۰ میلیون دلار در یک سال به دست بیاورید. به هر حال قراردادهای شگفت انگیز تجاری بکام با کمپانی های بزرگ دنیا، این ستاره را همچنان جزو پردرآمدترین ورزشکاران دنیا قرار می دهد.

طراح بزرگ ایتالیای، امپریو آرمانی، بعد از کمپانی ورزشی آدیداس بیشترین پول را به دیوید بکام می دهد. بکام اما با محصولات ژیلت، روغن موتور کاسترول و ده ها برند دیگر هم فعالیت می کند. اینها البته فقط درآمد بکام از فوتبال و تجارت است. بکس یک درآمد شگفت انگیز دیگر هم دارد و آن هم مصاحبه هایی است که انجام می دهد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد