رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

تاثیر عزاداری بر نوجوانان

گریه، راهی برای تخلیه ی انرژی های منفی  باز می کند و خشمهای خفته را درمان می کند. این اثر مطلق گریه است؛ اما اثر مثبت گریه های مقدس بسیار بیش از اینهاست .اشک و ماتم بر امام حسین علیه السلام ، موجب رشد نفرت از پلیدی ها ،و متقابلا موجب تقویت احساسات و عواطف انسان دوستانه است .حضور در فضای عزاخانه ها برای نوجوانان که از حساسیت روحی بالاتری برخوردارند،بسیار ارزشمنداست .اصلاح و ویرایش عاطفه ی نوجوانان در این مجالس یکی از دستاوردهای عزادرای نوجوانان است.
اشتباه ترین و کوته بینانه ترین نگاه به عزاداری نوجوانان این است که آن را موجب افسردگی و غمگینی نوجوانان بدانیم .در حالیکه شرکت در این عزاداری ها بستری برای رفع افسردگی ها و غم های خفته ی قلبی را فراهم می آورد. علاوه براین ظرفیت روحی او را نیز افزایش می دهد. نوجوانی که طاقت دیدن ذبح یک گوسفند را ندارد اکنون ماجرای جنایت هایی را می شنود که در آن از بریدن سر بهترین انسانها سخن گفته می شود .البته سخن گفتنی که با اندوه و بغض و ماتم همراه است ؛یعنی علاوه براینکه جلوی عادی شدن و بی اهمیت جلوه کردن جنایت را می گیرد ،تحمل و ظرفیت نوجوان را نیز برای درک سختی های زندگی افزایش می دهد.
حتی اگر به نوع و روش عزاداری های سنتی رایج درحسینیه ها ،تکایا و مساجد کشور انتقاد دارید باز هم نوجوان تان را از شرکت در عزاداری ها منع نکنید و در حضور نوجوانان از این عزاداری ها انتقاد نکنید تا مبادا احساسات بدی نسبت به این مسائل پیدا کنند.
نوجوانان احتیاج دارند که جذب جریانات اجتماعی پرشور شوند و در این اجتماعات به تصفیه ی روانی ، همکاری های اجتماعی ،و آموزش و پرورش صفات لازم برای فعالیت های اجتماعی برسند.

گریه، راهی برای تخلیه ی انرژی های منفی باز می کند و خشمهای خفته را درمان می کند. این اثر مطلق گریه است؛ اما اثر مثبت گریه های مقدس بسیار بیش از اینهاست .اشک و ماتم بر امام حسین علیه السلام ، موجب رشد نفرت از پلیدی ها ،و متقابلا موجب تقویت احساسات و عواطف انسان دوستانه است .حضور در فضای عزاخانه ها برای نوجوانان که از حساسیت روحی بالاتری برخوردارند،بسیار ارزشمنداست .اصلاح و ویرایش عاطفه ی نوجوانان در این مجالس یکی از دستاوردهای عزادرای نوجوانان است.

اشتباه ترین و کوته بینانه ترین نگاه به عزاداری نوجوانان این است که آن را موجب افسردگی و غمگینی نوجوانان بدانیم .در حالیکه شرکت در این عزاداری ها بستری برای رفع افسردگی ها و غم های خفته ی قلبی را فراهم می آورد. علاوه براین ظرفیت روحی او را نیز افزایش می دهد. نوجوانی که طاقت دیدن ذبح یک گوسفند را ندارد اکنون ماجرای جنایت هایی را می شنود که در آن از بریدن سر بهترین انسانها سخن گفته می شود .البته سخن گفتنی که با اندوه و بغض و ماتم همراه است ؛یعنی علاوه براینکه جلوی عادی شدن و بی اهمیت جلوه کردن جنایت را می گیرد ،تحمل و ظرفیت نوجوان را نیز برای درک سختی های زندگی افزایش می دهد.


 حتی اگر به نوع و روش عزاداری های سنتی رایج درحسینیه ها ،تکایا و مساجد کشور انتقاد دارید باز هم نوجوان تان را از شرکت در عزاداری ها منع نکنید و در حضور نوجوانان از این عزاداری ها انتقاد نکنید تا مبادا احساسات بدی نسبت به این مسائل پیدا کنند.


 نوجوانان احتیاج دارند که جذب جریانات اجتماعی پرشور شوند و در این اجتماعات به تصفیه ی روانی ، همکاری های اجتماعی ،و آموزش و پرورش صفات لازم برای فعالیت های اجتماعی برسند. اگر از شرکت در این گونه اجتماعات بازشان دارید ؛ممکن است جذب اجتماعاتی آسیب زا شده ، یا دچار عقب ماندگی در مهارت های رفتاری اجتماعی شوند.



نوجوان شما ،چه وقتی با دوستانش در آشپزخانه ی مسجد فعالیت می کند و چه وقتی که در گوشه ای از عزاخانه سر به زیر انداخته و به مصائب امام حسین می اندیشد ،حالت ها و احساساتی را تجربه می کند که تفاوت زیادی با احساسات و مشغولیتهای قبلی او دارند

همین تفاوت زیاد ،فرصت و زمان مناسبی را ایجاد می کند تا بعد از محرم شروعی با انگیزه تر شکل بگیرد.لذا گذشته از آثار مثبت دینی عزاداری بر امام حسین علیه السلام ،آثار فوق العاده ی اجتماعی و روانی این عزاداری ها را نباید نادیده گرفت.


 


نوجوان را برای عزاداری آزاد بگذارید


نوجوانتان را اجبار نکنید تا حتما در همان جایی  که شما انتخاب کرده اید ، در عزاداری شرکت کند . .نوجوانان در انتخاب این گونه اماکن سلیقه های خاص و دلایل خودشان را دارند . آنها اغلب جاهای شلوغ تر و پرشور تر را دوست دارند.اگر نوجوانی شرکت در یک مسجد کوچک را ترجیح می دهد احتمالا به خاطر علاقه به واعظ مسجد یا جذابیت گفته های او و یا چیزی از این قبیل است.هیچ اشکالی ندارد که شما در یک جا و نوجوانتان در جای دیگری عزاداری کند . شما باید مناسب وقت و حال خودتان و او هم مناسب وقت و حال و سلیقه ی خودش محل عزاداری را انتخاب کند.


 



نوجوان و محرم

نوجوان بی توجه به محرم!


اگر نوجوان شما نسبت به محرم بی توجه است،کمی فضای خانه را محرمی کنید. بدون اینکه او بفهمد که اقدامات شما به خاطر جلب توجه اوست ،کارهایی انجام دهید که موجب هل دادن او در فضای محرم شود.گاهی یک سی دی سینه زنی بگذارید و علی رغم میل همیشگی تان که مثلا دوست ندارید با صدای بلند گوش دهید ، صدای آن را زیاد کنید .بعد از چند دقیقه جو خانواده تغییر خواهد کرد .


یک پارچه ی سیاه روی قسمتی از دیوار خانه که در محل توجه و احترام است ، نصب کنید که شما را به یاد امام حسین علیه السلام  بیاندازد .خودتان مشکی بپوشید و راجع به امام حسین  علیه السلام و محرم با همسرتان صحبت کنید .


اگر چنانچه از اشتباهات مداحان و غلوکردنها و … انتقاد می کند ،خیلی جای نگرانی ندارد. او نوجوان هوشیار و حساسی است تنها باید کمک کنید تا امکان گفتگوی موثری بین او و کسانی که از علوم دینی بهتر آگاهند باز شود .علاوه براین او را تشویق کنید روضه خوانیهای سطح بالاتر و با محتوای علمی بیشتری را انتخاب کند.



نوجوانی که راجع به این چیزها بحث و انتقاد می کند دغدغه های دینی دارد و این چیز خوبی است .گاهی بهترین راه سوق یک نوجوان به سمت مراکز دینی این است که او را درگیر حواشی کار کنید تا کم کم به اصل هم علاقمند شود .مثلا او را در قسمت خدمات و پشتیبانی یک حسینیه مشغول کنید

اما اگر علت رویگردانی نوجوان شما به دلیل دوستان بد و بی معرفتی دینی اوست بدرفتاری با او را توصیه نمی کنیم اما توصیه می کنیم که از او بخواهید به خاطر شما در خانه رعایت احترام ماه محرم را بکند .اگر موسیقی گوش می دهد صدای آن را تنها به خودش اختصاص دهد.اما شما سینه زنی های ماه محرم را در خانه پخش کنید و بگویید چون ماه محرم است اولویت با این چیزهاست . البته بدون آنکه شکل تحکم پیدا کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد