رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بیوگرافی و عکس‌های دیدنی «نورمن‌ ویزدوم»

نورمن در سال‌ ۱۹۴۱ با دورن بوریت ازدواج‌ کرد و پس از ۶ سال زندگی مشترک از او جدا شد. او مجددا در سال ۱۹۴۷ با فردا سیمپسون ازدواج کرد که ثمره‌ این‌ ازدواج‌ دو پسر به‌…
بیوگرافی و عکس‌های دیدنی «نورمن‌ ویزدوم» 

سرنورمن‌ جی ویزدوم “Sir Norman J Wisdom”، کمدین‌ صاحب نام و مشهور بریتانیایی‌، در ۴ فوریه ‌ ۱۹۱۵در بخش مریلبون لندن‌ و در یک خانواده فقیر به‌ دنیا آمد. او دومین‌ فرزند خانواده‌ بود. والدینش‌ چندان با هم‌ رابطه‌ خوبی‌ نداشتند. مادر که از تنگدستی‌ به‌ ستوه‌ آمده‌ بود عاقبت خانه‌ را ترک‌ کرد و به دنبال زندگی ‌خود رفت و نورمن‌ ۹ ساله و برادرش که دو سال‌ از نورمن بزرگتر بود را برای همیشه تنها گذاشت. اما نورمن و برادرش‌ مانند دو دوست‌ برای همیشه در کنار هم ‌ماندند. پدر نورمن که‌ راننده‌ کامیون‌ بود، او‌ را شاگرد خود کرد و نورمن با وجود سن‌ کم مجبور شد در سرما و گرما به‌ دنبال‌ پدر باشد.


 

نورمن ویزدوم

 

نورمن‌ برای‌ سیرکردن‌ شکم‌ خود، به‌پادویی‌، روزنامه‌ فروشی‌، پیشخدمتی‌ و ظرفشویی‌ در رستوران‌ها پرداخت. در کنار کار، به‌ مدرسه ‌رفت‌ و تا حدی‌ درس‌ خواند. وی در ۱۳ سالگی‌ مدرسه‌ را ترک‌ و در یک‌ معدن‌ زغال‌ سنگ‌ کار پیدا کرد. او در جنگ جهانی دوم در یک پناهگاه زیرزمینی ارتباطات در لندن مشغول و کارش این بود که تماس‌ها با وینستون چرچیل نخست وزیر را برقرار کند. سپس‌ به‌ عنوان‌ یک‌ نظامی‌ در ارتش‌ انگلیس‌ استخدام‌ شد و به‌ هند رفت‌. در هند بود که‌ نورمن‌ فهمید روحیه‌اش با محیط خشک‌ ارتش‌ همخوانی ندارد. او در همانجا متوجه‌ شد که‌ می‌تواند با حرکات‌ و رفتار هنرمندانه‌اش‌ مردم‌ را بخنداند. پس‌ ارتش‌ را ترک‌ گفت و در تئاتر مشغول‌ به‌ کار شد. او فعالیت در سینما را از سال ۱۹۴۸، زمانی‌ که‌ ۳۲ ساله‌ بود با یک کار تلویزیونی با نام “قرار ملاقات با یک آدم رویایی” آغاز کرد. ‌او در بیشتر فیلم‌ها‌، از نام‌ اصلی‌ خود “نورمن” استفاده‌ می‌کرد. چارلی چاپلین او را “دلقک محبوب” خود می‌دانست و چند نسل از سینماروهای بریتانیایی نیز با تمام وجود با این حرف موافق بودند.

 

 نورمن ویزدوم

 

در سال ‌ ۱۹۵۳ با بازی‌ در فیلم‌ “جنجال در فروشگاه‌” به‌ شهرت‌ جهانی‌ رسید که‌ البته‌ اکثر فیلم‌ها به‌ طریقه‌ سیاه‌ و سفید پخش‌ می‌شد. او عاشق‌ خنداندن‌ مردم‌ بود. او همیشه ‌دلیل‌ سلامتی‌اش‌ را مصرف‌ نکردن‌ سیگار و مشروبات‌ الکلی‌ عنوان می‌نمود. او گفته‌ بود‌ که‌ می‌خواهد بیش‌ از ۱۰۰ سال‌ عمر کند. وی‌ همیشه‌ نقش‌ یک‌ مرد صادق‌ و ساده‌ را بازی‌ کرده‌ و با حرکات‌ فیزیکی‌ خود خنده‌ را به ‌لبان‌ همه‌ آورده است. او نه‌ تنها در انگلیس‌ به‌ اجرای‌ نمایش‌های‌ کمدی‌ پرداخته‌ بلکه‌ به‌ روسیه‌، آلمان‌، کشورهای‌ اروپایی‌، چین، آمریکا و ایران نیز سفر کرده‌ است‌. او با آن جثه‌ کوچک و چشمان آبی و نافذ، لباس‌ معروف‌ خود را به‌ تن ‌می‌کرد و همه‌ را می‌خنداند. او با کلاه پارچه‌ای و کت و شلوار گشاد معروف‌اش در بیش از ۲۰ فیلم به بازی پرداخت. ویزدوم کوچک‌قامت (قد او تنها ۱۵۷ سانتی‌متر بود) بیش از همه برای بازی در نقش نورمن پیتکین، یک “مرد کوچک” نمونه‌ای شهرت داشت که ظاهرا در برابر دنیا قد علم می‌کند. شخصیت او با ظاهری شلخته (کلاه پارچه‌ای، کراوات کج و کت خیلی کوچک) و رفتار ناشیانه شناخته ‌شد.

 

  نورمن ویزدوم

 

 نورمن ویزدوم

 

 نورمن ویزدوم

 

 نورمن ویزدوم

 


 


 


 


 

 نورمن در سال‌ ۱۹۴۱ با “دورن بوریت” ازدواج‌ کرد و پس از ۶ سال زندگی مشترک از او جدا شد. او مجددا در سال ۱۹۴۷ با “فردا سیمپسون” ازدواج کرد که ثمره‌ این‌ ازدواج‌ دو فرزند به‌ نام‌های ژاکلین و نیکولاس‌ است‌. نورمن‌ در سال‌ ۱۹۶۱ میلادی به‌ ایران‌ آمد؛ زیرا در ایران‌، فیلم‌های‌ او طرفداران‌ زیادی‌ داشت ‌و دارد. نورمن در سال ‌۱۹۷۶ ترانه‌ معروف ‌”به‌خاطر این‌ که‌ احمقم‌، به‌ من‌ نخند” را اجرا کرد. وی‌ در سال‌ ۱۹۷۸ جایزه‌ “بفتا” را بدست‌آورد… در سال‌ ۲۰۰۰ برای‌ یک‌ عمر فعالیت‌ در زمینه‌ سرگرمی‌، از سوی‌ دربار ملکه انگلستان، به‌ مقام‌ شوالیه‌ و لقب “سر” دست‌ یافت‌.‌ در این‌ مراسم‌ ملکه‌ انگلیس‌ گفت‌: از حرکات‌ عجیب‌ و غریب‌ ویزدوم‌ سال‌ها ‌لذت‌ می‌برده است.

 

 

 


 


 


 

فیلم‌های کم‌هزینه و در عین حال بسیار محبوب ویزدوم به صنعت سینمای بریتانیا کمک بسیار کردند و موفقیت تجاری آنها از بعضی فیلم‌های اول جیمز باند هم بیشتر بود. با این حال، سر نورمن توانایی حضور در نقش‌های حساس‌تر را هم داشت. از معروفترین کارهای نورمن ویزدوم می‌توان به “نورمن در فضا”، “سر بزنگاه”، “شیشه پاک‌کن”، “آدم ناجور”، “شیر فروش”، “به دنبال یک ستاره”، “آدم نادرستی بود”، “جاده صاف کن”، “جنجال در فروشگاه”، “سحرخیز”، “آخرین شراب تابستانى” و “مرد روز” که اکثرا به فارسی دوبله شده اند، نام برد.

 


 


 


 

ویزدوم در نودمین سالروز تولدش، (۴ فوریه ۲۰۰۵) از فعالیت هنری کناره گرفت، از سینما خداحافظی کرد و به بیش از نیم قرن حضور در عرصه سینما و تلویزیون پایان داد. با این وجود او در سال ۲۰۰۷ در یک فیلم کوتاه به نام اسپرسو در نقش یک کشیش بازی کرد و سود حاصل از فروش دی‌وی دی این فیلم به یک موسسه حمایت از بیماران سرطانی تعلق گرفت.

 

نورمن ویزدوم در شش ماه آخر عمرش چندین بار دچار سکته مغزی شد که باعث تحلیل قوای جسمی و ذهنی وی گردید. سرانجام او در ساعت ۶:۴۶ عصر دوشنبه ۴ اکتبر ۲۰۱۰ (به وقت گرینویچ) در آسایشگاه سالمندان در سن ۹۵ سالگی درگذشت. نورمن ویزدوم در زمان مرگش، دو فرزند و دو نوه داشت و خاطراتی از بهترین های سینمای کمدی را برای دوستدارانش بر جای گذاشت.

 

نورمن ویزدوم با همسر دومش فردا سیمپسون

 

 نورمن ویزدوم با همسر دومش فردا سیمپسون بهمراه فرزندانش ژاکلین و نیکولاس‌ در سال ۱۹۵۶

 

نورمن با همسرش فردا سیمپسون

 

 نورمن با همسرش فردا سیمپسون

 


 

بیوگرافی و عکس‌های دیدنی «نورمن‌ ویزدوم»

 

 دو عکس از نورمن با فرزندانش ژاکلین و نیکولاس

 

بیوگرافی و عکس‌های دیدنی «نورمن‌ ویزدوم»

 

 نورمن با ملکه انگلستان

 

نورمن ویزدوم

 

 نورمن ویزدوم با استن لورل و اولیور هاردی در سال ۱۹۵۲

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد