رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بیوگرافی مایکل فلپس مرد طلایی

فرد فلپس و همسرش دبی ، به اتفاق دو دخترشان هیلاری و ویتنی خانواده کوچکی بودند که در پالتیمور مربلند زندگی می کردند . فرد نظامی بود و دبی نیز یک دبیر موفق دبیرستان به شمار می آمد و دو بار هم به عنوان بهترین معلم سال در مربلند انتخاب شد . خانواده ی فلپس در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵ صاحب یک فرزند پسر شد که نامش را مایکل گذاشتند .
بیوگرافی مایکل فلپس مرد طلایی


ادامه مطلب راببینید

فرد فلپس و همسرش دبی ، به اتفاق دو دخترشان هیلاری و ویتنی خانواده کوچکی بودند که در پالتیمور مربلند زندگی می کردند . فرد نظامی بود و دبی نیز یک دبیر موفق دبیرستان به شمار می آمد و دو بار هم به عنوان بهترین معلم سال در مربلند انتخاب شد . خانواده ی فلپس در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۵ صاحب یک فرزند پسر شد که نامش را مایکل گذاشتند .


بیوگرافی مایکل فلپس مرد طلایی



شنا ورزشی برای فلپس ها
فرد فلپس با علاقه زیادی که به ورزش داشت مدام فرزندانش را به ورزش کردن ترغیب می کرد و جالب آنکه هر سه فرزند وی شنا را به سایر ورزشها ترجیح می دادند. هیلاری و ویتنی استعداد خوبی در این ورزش داشتند و هر دو می توانستند به قهمرمانان خوبی تبدیل شوند . اما هیلاری که در شنای پروانه فوق العاده بود صحنه ورزش را خیلی زود ترک کرد و ویتنی هم که امید بیشتری داشت به خاطر ناراحتی ستون مهره هایش مجبور شد عطای ورزش حرفه ای را به لقایش ببخشد ( ویتنی در ۱۵ سالگی تلاش زیادی به خرج داد تا به عضویت تیم ملی امریکا در اید و در المپیک ۱۹۹۶ اتلانتا حضور یابد ، اما به این مهم دست نیافت ) . اما موضوع در مورد مایکل خیلی فرق می کرد . شنا برای او از ۷ سالگی شروع شد ، همان وقتهایی که از آب می ترسید و فرو رفتن صورتش در آب کابوس بود .


اوایل کار همیشه به پشت شنا میکرد و همین ترس او از فرو رفتن صورتش در آب ، باعث شد که (( کرال پشت )) اولین آموخته اش در شنا باشد . در ۱۱سالگی مایکل با اتفاقات مختلفی همراه شد و از آن جمله می توان به جدایی والدینش از یکدیگر ، برگزاری بازیهای المپیک ۱۹۹۶ در کشورش و آغاز فعالیت جدی او در شنا اشاره کرد . مایکل برای پیشرفت در این ورزش به عضویت باشگاه ورزشهای ابی بالتیمر در آمد و در آنجا بود که باب بومن به عنوان مربی باشگاه استعداد بی نظیر مایکل را در شنا تشخیص داد


آغاز فتوحات
زمان زیادی طول نکشید … سه ، چهار سال بعد مایکل فلپس نامی بود که در سراسر ایالات متحده می توانستی آن را بشنوی . مایکل در سال ۱۹۹۹ در حالی که تنها ۱۴ سال داشت به عضویت تیم ملی ب امریکا در آمد و رکورد ۲۰۰ متر پروانه را ( البته در رده ی جوانان ) شکست . در سال ۲۰۰۰ با راهیابی به تیم ملی امریکا موفق شد در المپیک سیدنی حضور یابد . او در این بازیها در حالی که تنها ۱۵ سال داشت و جوانترین عضو تیم محسوب می شد، به عنوان پنجم در ۲۰۰ متر پروانه دست یافت و این آغاز افتخارات فلپس بود . چندی بعد او موفق شد رکورد این ماده را بشکند و با ۱۵ سال و نه ماه سن توانست عنوان جوانترین ورزشکار رکورد دار شنای جهان را به خود اختصاص دهد . در طی سالهای بعد او همواره حرکت صعودی خود را حفظ کرد و پیشرفت محسوسی را در این ورزش پر طرفدار به نمایش گذاشت .


فلپس دست نیافتنی
رقابتهای جهانی سال ۲۰۰۳ از راه رسید و یک جوان ۱۸ ساله در این مسابقات شش بار بر روی سکو ی توزیع مدالها رفت ! و البته همانطور که می دانید این جوان کسی نبود جز مایکل فلپس که ضمن ثبت چهار رکورد جهانی ، چهار بار با مدال طلا و دو بار نیز با مدال نقره از سکو پایین آمد . مایکل با کسب این شش مدال رفت تا خود را برای المپیک ۲۰۰۴ آتن اماده کند . او با این هدف پا به آتن گذاشت که رکورد کسب مدال طلا در المپیک را به خود اختصا ص دهد ؛ رکوردی که با کسب هفت طلا در المپیک ۱۹۷۲ در اختیار مارک اسپیتز بود. در همین ارتباط یک شرکت تجاری هم اعلام کرد که در صورت شکستن این رکورد یا حتی تکرار آن ، یک میلیون دلار به فلپس به عنوان جایزه خواهد پرداخت. با تمام این اوصاف مایکل ۱۹ ساله از آبهای آتن شش مدال طلا و برنز صید کرد و شکستن رکورد اسپیتز را به المپیک پکن موکول کرد .


پکن و خاطرات ابدی برای فلپس
حکایت مسابقات شنای المپیک ۲۰۰۸ پکن را دیگر همه به یاد دارید ؛ جایی که مایکل با شرکت در هشت ماده از این مسابقات به هشت طلا دست یافت و جهان را مبهوت نمایش قدرت خود نمود . او در این بازیها تجسمی از اراده انسان قرن بیست و یکم بود .انسانی که انگیزه ، تلاش ، پشتکار و قدرت را به منصه ی ظهور رساند و با ثبت یک رکورد خارق العاده همگان را به تحسین واداشت . فلپس هم اکنون با ۱۴ مدال طلا و دو برنز پرافتخار ترین ورزشکار تاریخ المپک محسوب می شود .


فیزیک بدنی عجیب
فلپس با ۱۹۳ سانتی متر قد و ساختار بدنی خاصی که دارد انگار اصلا برای شنا افریده شده است . سایز پاهایش ۵۰ بوده و طول دو دست او در حالت باز ۲۰۱ سانتی متر است که این اندازه در واقع بیش از قد خود اوست . نکته دیگر اینکه مایکل از یک قلب بسیار قوی برخوردار است که دو برابر میزان معمول ، یعنی ۳۰ لیتر در ثانیه خون از آن می گذرد و در آخر آنکه او برای انجام فعالیتهای زیاد و تمرینهای طاقت فرسایش روزانه ۱۲ کیلو کالری انرژی مصرف می کند که این تقریبا شش برابر انرژی مصرفی یک فرد عادی است . اما علی رغم همه ی اینها ، کارشناسان تمرینات سخت و عجیب فلپس و پشتکار فراوان او را مهمترین دلیل موفقیت های این ابر مرد شنای جهان می دانند .

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد