رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بیست و پنج راه پیشگیری از چین و چروک پوست

هنگامی که ما پیر می شویم، پوست ما ممکن است خشک و یا چروکیده شده و در بعضی موارد حتی نواحی قهوه ای که ما به نام خال می نامیم، منتشر و پهن شود. مردم تمام دنیا، همه ساله، بیلیون ها دلار برای کرم های ضدچروک و لوسیون های پوستی خرج می کنند، تا پوستشان نرم و سالم بماند. چه عواملی پوست ما را چروک می کند و چه چیزی می تواند علایم پیری را به تاخیر انداخته و یا کاهش دهد؟


علت چین و چروک پوست
فیبرهای کلاژن ساختمان اصلی پروتئین در پوست هستند و فیبرهای آلاستین به خاطر قابلیت ارتجاعی خود (توانایی برای کشیدگی و قابلیت بازگشت به شکل اولیه) به پوست جوانی و طراوت می دهند. پوست خوب پیامد طبیعی سلول های پوستی جدید است که در محیط مطلوب مواد ساختمانی اساسی نظیر آمینو اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. به نظر می رسد که چگونگی محکم ماندن پوست شما مستقیما با سلامت فیبرهای کلاژن ارتباط دارد.

هنگامی که ما پیر می شویم، پوست ما ممکن است خشک و یا چروکیده شده و در بعضی موارد حتی نواحی قهوه ای که ما به نام خال می نامیم، منتشر و پهن شود. مردم تمام دنیا، همه ساله، بیلیون ها دلار برای کرم های ضدچروک و لوسیون های پوستی خرج می کنند، تا پوستشان نرم و سالم بماند. چه عواملی پوست ما را چروک می کند و چه چیزی می تواند علایم پیری را به تاخیر انداخته و یا کاهش دهد؟


علت چین و چروک پوست
فیبرهای کلاژن ساختمان اصلی پروتئین در پوست هستند و فیبرهای آلاستین به خاطر قابلیت ارتجاعی خود (توانایی برای کشیدگی و قابلیت بازگشت به شکل اولیه) به پوست جوانی و طراوت می دهند. پوست خوب پیامد طبیعی سلول های پوستی جدید است که در محیط مطلوب مواد ساختمانی اساسی نظیر آمینو اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. به نظر می رسد که چگونگی محکم ماندن پوست شما مستقیما با سلامت فیبرهای کلاژن ارتباط دارد. بعضی عقیده دارند که سلول های پوستی نمی تواند بدون حمایت کافی از ویتامین C، به طور سالم فیبرهای کلاژن را بسازد. افزایش سن و سال هایی که پوست در معرض عوامل محیطی (نظیر آفتاب، استرس) قراردارد، سبب می شود پوست چروکیده و ضعیف شود، زیرا که قادر نیست دوباره به طور صحیح درست و مرمت شود. همچنان که یک شخصی پیر می شود، غشای میانی پوست (لایه داخلی پوست که زیر قسمت سطحی خارجی ترین قسمت اپیدرم قرار دارد) شروع به کم چربی شدن می کند. بعضی ازمردم گمان می کنند که خرابی پوست بر اثر آفتاب، عامل ۹۰ درصد پیری پوست است. البته در معرض طولانی مدت قرار گرفتن اشعه ماورا» بنفش خورشید به انهدام فیبرهای آلاستین در پوست منجر شده و سبب ضعیف شدن پوست، کشیدگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی آن می شود. همچنین پوست آسانتر گسسته و کوفته شده و به زمان بیشتری برای التیام نیاز پیدا می کند. پوست سیگاری ها بیشتر از غیرسیگاری ها با همان نوع پوست، گرایش به چروک شدن دارد. دلیل این تفاوت، شناخته نشده است، اما ممکن است به خاطر این حقیقت باشد که سیگار گردش خون را در پوست کاهش می دهد. دیگر آلوده کننده های هوا مخصوصا ازن همیشه در این کار دخیل هستند. این باور وجود دارد که رادیکال های آزاد اکسیژن، به غشاهای سلولی آسیب می رسانند، حتی با مواد ژنتیکی فعل و انفعال داشته و پیری پوست را تسریع می کنند. کاهش وزن سریع و جدی نیز ممکن است سبب چین و چروک شود، همان طور که سلول های چربی زیرین پوست احتیاج به لایه سطحی دارند، کاهش در این سلول های چربی سبب می شود که شخص لاغر و ضعیف به نظر بیاید.


راههای پیشگیری از چین و چروک پوست
پوست چروکیده معمولا دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک می باشد. اگر پوست شما چین و چروک داشته و یا آنکه مایلید از ایجاد چین و چروک روی پوستتان جلوگیری بعمل آورید از نکات ذیل پیروی کنید:


۱- همواره هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید از کرم ها و یا لوسیون های ضدآفتاب استفاده کنید.


۲- از صابون استفاده نکنید. جای آن صورت خود را با کرم شیر بشویید.


۳- در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.



۴- صبح هنگام پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مرغ را جداکرده و آن را با یک قاشق سوپخوری عسل و ۱/۴ قاشق چایخوری آب هویج مخلوط کرده و بر روی صورت خود قرار دهید.


۵- باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم (که قدری نشاسته به آن افزوده شده است) پاک کنید. این کار زبری و چین وچروک پوست را رفع خواهد کرد.


۶- پیش از آنکه از وان استفاده کنید ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آب وان اضافه کنید.


۷- در تمام فصول از موادآرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.


۸- مشتقات ویتامینA :تریتنوئین (رتین A) دارویی است که از ویتامین A استخراج شده و برای درمان آکنه (جوش صورت) بکارگرفته می شود. اما گاهی اوقات برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گردد. طریقه استفاده از آن یک بار پیش از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروک های سطحی و کوچک کاربرد دارد.


۹- AHA (آلفاهیدروکسی اسید و یا اسید میوه): مصرف منظم AHA بافت پوست را بهبود بخشیده و پوست های پیر را درخشنده تر نشان می دهد. همچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد. برای حاصل شدن بهترین نتیجه، مصرف کنندگان AHA نباید صورتشان را با صابون های قلیایی بشویند.


۱۰- کلاژن: کلاژن پروتئین موجود در پوست می باشد که به بسیاری از محصولات آرایشی افزوده می گردد. هرچند مصرف خوراکی آن زیاد سودمند نیست اما تزریق آن موثر می باشد. تزریق کلاژن به پوست قادر است چین وچروک و گود رفتگی های ظریف و ریز را اصلاح فوری کند. پس از تزریق کلاژن نباید در مقابل آفتاب قرارگرفت. اما اگر شما از هرگونه بیماری خود رنج می برید از تزریق کلاژن خودداری ورزید.


۱۱- پیلینگ شیمیایی و درمابریشن (سایش پوست) دو روش دیگر برای درمان پوست چروکیده می باشند.


۱۲- ماساژ: هنگام استفاده از کرم های مرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستانتان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.
برای جلوگیری از چین و چروک و خطوط صورت اطراف دهان، خنده اغراق آمیزی کرده و سپس دندان هایتان را محکم به هم بفشارید. این کار را ۲۴ مرتبه تکرار کنید. برای جلوگیری از چین و چروک گردن دست هایتان را از زیر چانه بطرف پایین و بالا ماساژ بدهید این کار را ۱۲ مرتبه تکرار کنید.


۱۳- نور خورشید علت شماره یک چین وچروک، تغییرات رنگدانه ها و سرطان پوست می باشد. تا حد امکان از در معرض قرارگرفتن مقابل نورخورشید پرهیز کنید. هرگاه از خانه خارج می گردید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.


۱۴- چای: تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که با رادیکال های آزاد بدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسه ای را به مدت ۳ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.


۱۵- یکی دیگر از مشکلات، خشکی پوست می باشد. با افزایش سن شما سلول های پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کرد. برای مقابله با خشکی پوست مراحل زیر را طی کنید:


* از مرطوب کننده استفاده کنید: درفصل پاییز و زمستان از مرطوب کننده استفاده کنید. و یا آنکه از سیستم های مرطوب کننده خانگی سود برده و یا یک کتری آب را روی رادیاتور قرار دهید.
* برخلاف تصور عام هنگامی که شما در معرض آب قرار می گیرید بدن شما رطوبت بیشتری از دست می دهد. هر چه بیشتر در معرض آب قرار گیرید پوست شما خشک تر و پیرتر می گردد. از آب ولرم و یا خنک و نه آب داغ برای شستشوی بدن خود استفاده کنید. آب داغ چربی طبیعی پوست بدنتان را از میان خواهد برد و هرگاه از وان استفاده می کنید به آن روغن مخصوص اضافه کنید. در وان بیش از ۱۵ دقیقه نمانید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.


۱۶- خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیرگذار می باشد. از بالش نرم، بزرگ با پارچه طبیعی و غیرمصنوعی استفاده کنید.


۱۷ -در معرض حرارت قرار نگیرید: گرما قادر است به درون پوست رخنه کرده و به بافت های همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرارندهید و جریان هوای گرم را مستقیما بسمت پوست نگیرید. از گرمای نیمروزی نیز پرهیز کنید.


۱۸- از عوامل جوی به دور باشید: هنگامی که در زمستان از خانه خارج می گردید برای محافظت از پوست صورتتان از بادهای سوزناک زمستانی، از ماسک صورت استفاده کنید. پیش از آنکه به شنا بروید از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید تا از جذب کلر به پوستتان جلوگیری بعمل آید.


۱۹- شستشوی چشمی: برای برطرف کردن چشمان پف کرده یک کتری چای دم کنید و بگذارید تا خنک گردد و سپس چشم ها را با آن شستشو دهید و یا ۲ قاشق استیل را به مدت چند دقیقه درون فریز قرار داده و سپس روی چشم هایتان قرار دهید تا پف چشمانتان تقلیل یابند.


۲۰- آب فراوان بنوشید: متخصصین توصیه می کنند که حداقل روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. این کار حقیقتا شرایط پوست را بهبود می بخشد.


۲۱- تغذیه مناسب برای جوان باقی ماندن و سلامتی پوست ضروری می باشد. به نکات زیر توجه کنید:


* مطمئن شوید رژیم غذایی تان حاوی ویتامین ها و موادمعدنی ضروری می باشد.
* آنتی اکسیدان ها که شامل ویتامین E,C,A می باشند صدمات ناشی از نورخورشید را کاهش می دهند.
* ویتامین A سرعت بازسازی سلول ها را افزایش، رشد سلول ها را عادی و جریان و تشکیل کلاژن را افزایش می دهد.
* سبزیجات و میوه جات تازه منبع خوبی از ویتامین A و C بوده درحالی که مصرف آجیل ویتامین E بدن را تامین خواهد کرد.
* روی ، ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن می باشد (بافت پشتیبان پوست). جگرگوساله و گاو، گوشت لخم گاو، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی و پنیر منابع خوبی از روی می باشند.


۲۲- یک چهره درهم تشکیل چین و چروک را تسریع می کند خصوصا اطراف چشم ها، برآمدگی بینی و روی پیشانی. بطور متوسط کودکان ۴۰۰ بار در روز می خندند درحالی که این میزان در بزرگسالان تنها ۱۵ مرتبه می باشد. خندیدن بافت های همبند پیرامون دهان را تحکیم کرده و باعث حفظ شکل ظاهری صورتتان می گردد.


۲۳- سیگار را ترک کنید: سیگارکشیدن پوست را از جریان یافتن طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباظ مویرگ های پوستی می گردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و موادمغذی به پوست بدن جلوگیری بعمل می آورد.


۲۴- اگر وزن بدنتان مرتبا بیش از ۳/۵ کیلو گرم نواسان وزنی داشته باشد سرانجام روی چهره شما نمایان می گردد. به همین نحو اگر سریع و بیش از حد وزنتان کاهش یابد، ممکن است پوست بدنتان آن لایه چربی را که شکل طبیعی را حفظ می کند، از دست بدهد. خیلی سریع وزنتان را کاهش ندهید و گرنه مجددا چین و چروک پوستتان نمایان می گردند.


۲۵- روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب جوشیده همراه با آب لیموترش آغاز کنید. این نوشیدنی ناخالصی هایی که در بدن شما انباشته گردیده اند را از بدن دفع می کند. همچنین لیموترش بعنوان یک شستشودهنده ملایم کبد نیز عمل می کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد