رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

یک روانشناس کودک: بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

یک روانشناس کودک ضمن تاکید بر این که والدین مانند یک کودک به بازی نگاه کنند، توصیه کرد: می‌توان لحن کودکانه را در حین بازی با کودک به کار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهار سالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

دکتر رامین خدابخشی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن تاکید بر این که لازم است والدین نیز از بازی با کودکان لذت ببرند تا بتوانند این احساس خوشایند را به کودکشان نیز منتقل کنند، گفت: در وهله اول درخواست بازی باید از سوی کودک مطرح شود و والدین نباید پیشنهاد بازی به کودک را بدهند چرا که بازی کردن نیاز کودک است و نه والدین.

وی در ادامه توصیه کرد: والدین انجام بازی‌های تکراری را باید کنترل و محدود کرده و برای بازی‌های تکراری جایگزین‌های مناسب انتخاب کنند.

این روانشناس کودک، با بیان این که پدر و مادر هر روز، یک بازه زمانی مشخص را برای به بطالت گذراندن با کودک اختصاص دهند، اظهار کرد: والدین به یاد داشته باشند قرار نیست از این بازه زمانی، بهره‌برداری ویژه‌ای کنند. اگر انجام این کار برای پدر و مادرها سخت است بهتر است زمان‌ کوتاه‌تری مثلا ۱۰ دقیقه را اختصاص داده و به تدریج آن را افزایش دهند.

خدابخشی افزود:‌ والدین سعی کنند ذهن خود را به بازی که انجام می‌دهند متمرکز و در زمان «حال» زندگی کنند. بسیاری از والدین در حین بازی با کودک دچار اضطراب می‌شوند چرا که به جای توجه به کودک و بازی که انجام می‌دهند، به فکر انجام برنامه‌های عقب افتاده و دل مشغولی‌های خود هستند.

بچه ها از سه سالگی لحن منطقی را می‌فهمند، لازم نیست لحن کودکانه به کار ببرید

وی همچنین ضمن تاکید بر این که والدین مانند یک کودک به بازی نگاه کنند، توصیه کرد: می‌توان لحن کودکانه را در حین بازی با کودک به کار گرفت اما باید توجه داشت بچه‌ها از سه یا چهارسالگی لحن منطقی را می‌فهمند.

این روانشناس کودک اضافه کرد: بازی را یک وسیله سرگرم کننده در نظر بگیرید و به فرآیند بازی توجه کنید و نه نتیجه بازی. بنا نیست انتهای بازی چیزی عاید دو طرف بازی بشود.

خدابخشی ضمن بیان این که بازی را تا جایی که لذت بخش است ادامه بدهید و نه تا زمان رسیدن به انتهای بازی، اظهار کرد: به عنوان مثال جورچین را تا زمانی که از انجام آن لذت می برید ادامه بدهید و پس از آن رهایش کنید.

از انجام بازی‌های کثیفی چون گل بازی امتناع نکنید

 

وی افزود: از انجام بازی‌های کثیف چون گل بازی،‌ نقاشی کردن با دست، دویدن زیر باران، آب بازی و مانند آن اجتناب نکنید چرا که کودک از انجام این بازی‌ها لذت می‌برد و مایل است شما در این لذت با او سهیم شوید.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد