رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بزرگترین قرآن دنیا در لبنان نوشته می‌شود

یک فرد لبنانی اهل روستای طیردیبا در جنوب این کشور مشغول نگارش و تهیه بزرگ‌ترین قرآن جهان است و خود را آماده می‌کند تا این قرآن را در کتاب رکوردهای جهان (گینس) ثبت کند.

بزرگترین قرآن دنیا در لبنان نوشته می‌شود
ادامه مطلب راببینید

یک فرد لبنانی اهل روستای طیردیبا در جنوب این کشور مشغول نگارش و تهیه بزرگ‌ترین قرآن جهان است و خود را آماده می‌کند تا این قرآن را در کتاب رکوردهای جهان (گینس) ثبت کند.

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت، حسن الزیات جوان ۳۳ ساله لبنانی اهل روستای طیردبا از دو سال و نیم قبل مشغول تهیه و نگارش بزرگترین قرآن جهان است تا بدین ترتیب نام خود را وارد کتاب رکوردهای جهان (گینس) کند.

بزرگترین قرآن دنیا در لبنان نوشته می‌شود
وی می‌گوید: «از زمان مدرسه در این فکر بودم و به نگارش نیز علاقه زیادی داشتم. نخستین قرآن از این نوع را در سال ۲۰۰۴ تهیه کردم و در نمایشگاه‌های محلی و بین‌المللی به نمایش گذاشتم. در تجربه اول خود ارتباطی با دست‌اندرکاران کتاب رکوردهای جهان نداشتم. نخستین قرآنی که بدین ترتیب تهیه کردم به سرقت رفته و فرد سارق آن را هزاران دلار به یکی از شاهزادگان عربستان فروخت».

دو سال پس از این حادثه الزیات تصمیم می‌گیرد قرآنی جدید و بزرگی را تهیه کند که طول یک صفحه آن یک صفحه و چهار سانتی‌متر است. عرض صفحات این قرآن ۷۲ سانتی‌متر بوده و انتظار می‌رود وزن آن در خاتمه به ۸۵ کیلوگرم برسد. وی از دو سال و نیم قبل مشغول تهیه این قرآن است و پیش‌بینی می‌کند که کار آن در تابستان ۲۰۱۰ خاتمه یابد.

بزرگترین قرآن دنیا در لبنان نوشته می‌شود
الزیات تاکید دارد که نسبت به قرآن اول که از او به سرقت رفت احساس حسرت ندارد؛ چرا که تجربه نخست درس‌های زیادی برای تجربه کنونی در اختیار او گذاشت. وی می‌گوید: «قرآن دوم با اول تفاوت‌های زیادی در کیفیت ورق‌ها و همچنین نوع جوهر و جلد آن دارد و سعی دارم اشتباهات خود در تهیه قرآن اول را تکرار نکنم».

الزیات می‌گوید: «من یک معلم هستم و پس از خاتمه شغلم هر روز چهار ساعت به خطاطی این قرآن اختصاص می‌دهم و در روزهای تعطیل نزدیک به ده ساعت کار می‌کنم».

وی می‌افزاید: «قرآن جدید ۶۰۴ صفحه خواهد داشت و نوشتن هر صفحه نزدیک به سه ساعت کار مداوم می‌خواهد. این طرح نیاز به ۴۵۰ قلم در رنگ‌های مختلف داشته و هر قلم بعد از نگارش چهار صفحه خشک می‌شود. جلد قرآن نیز از چرم دست‌ساز و چوب است که کار آن را نیز شروع کرده‌ام».

وی در مورد هزینه این کار می‌گوید: «هزینه این کار هم جسمی و هم مادی است که زحمت فیزیکی و جسمی آن قابل قیمت‌گذاری نیست ولی هزینه مادی تهیه این قرآن نزدیک به هزار و پانصد دلار است که من به تنهایی آن را تامین کرده و کسی به من کمک نکرده است. در این قرآن، تمامی کلمات الله به رنگ قرمز و اسماءالله و صفات خداوند به رنگ سبز نگاشته شده است».

بزرگترین قرآن دنیا در لبنان نوشته می‌شود
وی افزود: «من با دست‌اندرکاران کتاب رکوردهای جهان (گینس) تماس گرفته و آنها به من تاکید کردند که آنچه انجام می‌دهم نخستین کار از این نوع در جهان و بلکه بزرگترین کتاب جهان است».

الزیات گفت: «پس از تهیه قرآن اول، آن را نزد سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله بردم و ایشان از من تقدیر کردند. بزرگ‌ترین خوشحالی من این روزها این است که شاگردانم هر کدام شروع به تهیه قرآن مخصوص به خود کرده‌ و به شکل پیوسته از من راهنمایی می‌خواهند».

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

sayeh

ارسال در ۲۳ آذر ۱۳۸۸

1

چه قدر خوشمزه…………….

پاسخ به کامنت
اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد