رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

بررسی ۶ فیلم پرفروش که بر اساس داستان‌های مصور ساخته شده‌اند

شاید پل هرژه، خالق شخصیت تن تن هیچ گاه فکر نمی‌کرد داستان های مصورش به موفقیت امروزی دست پیدا کنند. این داستان ها حالا به عنوان یکی از بزرگ ترین بخش های صنعت سرگرمی‌ شناخته می‌شوند و مهم تر آنکه هالیوود بخش عمده ای از موفقیت های چندساله اش را مدیون آنهاست.
شاید جالب باشد بدانید که فیلم های اقتباسی براساس داستان های مصور تنها در سال ۲۰۱۱ فروشی معادل یک میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار را برای استودیوهای سازنده رقم زده اند. اکران انیمیشن تن تن که به عنوان اولین شخصیت مشهور داستان های مصور شناخته می‌شود. بهانه یا شد تا در این لیست به معرفی شش فیلم پرفروشی که براساس داستان های مصور ساخته شده اند، بپردازیم البته ذکر این نکته ضروری است که از هر داستان یا سری تنها یک فیلم در این لیست قرار دارد.

۲۰۰۸
The Dark Kinight
شوالیه تاریکی می‌تازد

http://up.clip2ni.com/i/images/yoiyp0ylr080sxdocd8.jpg

نولان با «بتمن آغاز می‌کند» ثابت کرد فیلم های ابرقهرمانانه هم می‌توانند در صف عناوین بزرگی (از نظر هنری) قرار گیرند اما شوالیه سیاه حتی یک گام بلندتر برداشت و به عنوان اولین فیلم ابرقهرمانه ای شناخته شد که توانست در هشت رشته نامزد جایزه اسکار شود.
یکی از بزرگترین عوامل موفقیت شوالیه سیاه، ریسک پذیری بالای کریستوفر نولان به عنوان کارگردان فیلم بود. او این بار به جای دیوید گویر از برادر خود جاناتان، خواست که نوشتن فیلمنامه قسمت دوم را برعهده گیرد. نولان کوچک تر که پیش از این با ممنتو و پرتسیژ هنر خود را به رخ همکاران کشیده بود به همراه برادرش یک از بهترین فیلنامه های چند سال اخیر را به رشته تحریر درآورد.

در کنار این موضوع، کریستوفر نولان، هث لجر را به عنوان بازیگر نقش جوکر برگزید. انتخاب این بازیگر در ابتدا باعث انتقادهای شدیدی شد اما لجر برای ایفای این نقش حتی جان خود را فدا کرد و به عنوان اولین بازیگری شناخته شد که پس از مرگش جایزه اسکار را دریافت کرده است. شوالیه سیاه با فروش یک میلیاردی به عنوان دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شناخته می‌شود.
هزینه ساخت: ۱۸۵ میلیون دلار
فروش جهانی: بیش از یک میلیارد دلار

۲۰۱۰
Iron Man 2
ابرقهرمانی که انسان بود

http://up.clip2ni.com/i/images/wq8ebnvrgfszx2oq4p6y.jpg

داستان مرد آهنین ۲ هم شباهت بسیاری به قسمت سوم مرد عنکبوتی دارد. مارول از اوایل دهه ۹۰ قصد ساخت فیلمی‌براساس داستان مرد آهنین را داشت اما هربار مراحل ساخت فیلم در برزخ پیش تولید نیمه کاره می‌ماند. در نهایت جان فورو در سال ۲۰۰۶ به عنوان کارگردان انتخاب شد و با همکاری یک تیم پنج نفره فیلمنامه نویسی، مرد آهنین را روانه سینما کرد.

این فیلم با بازخورد بی نهایت مثبت منتقدین و تماشارگان رو به رو شد و با فروش ۵۸۵ میلیونی به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های ابرقهرمانانه شناخته می‌شود. مارول بعد از دیدن موفقیت بی نظیر قسمت اول فورو و مسئولین فیلم را مجبور کرد که در مدت کمتر از دو سال قسمت دوم را عرضه کنند و همانطور که مشخص است نتیجه کار باعث ساخته شدن فیلم متوسطی با نام مرد آهنین ۲ شد. هزینه ساخت فیلم دوم ۵۰ میلیون دلار بیشتر از قسمت اول بوده و بازیگران معروف تری همچون میکی رورک و اسکارلت جوهانسون در آن به نقش آفرینی پرداختند اما مدت زمان کم ساخت و فشارهای اتودیو در نهایت کار خود را کرده و متوسط نمره فیلم از ۷۹ (قسمت اول) به ۵۷ سقوط کرد. قرار است قسمت سوم در تابستان ۲۱۰۳ اکران شود.

۲۰۰۶
Xmen3: The Last Stand
پرفروش اما ناموفق

http://up.clip2ni.com/i/images/bo17r9thsvizokfnvwg.jpg

جوئل شوماخر با ساخت بتمن و رابین باعث شد هالیوود تا مدت ها یک خط قرمز بزرگ روی فیلم هایی براساس داستان های مصور بکشد. شاید در آنا زمان حتی خوشبین ترین طرفداران هم فکر نمی‌کنند تا سال ها عنوان موفقی براساس این داستان ها اکران شود اما برایان سینگر خلاف این موضوع را به اثبات رساند. او با همکاری فیلمنامه نویس جوان کانادایی، دیوید هیتر توانست مردان ایکس را به یکی از محبوب ترین فیلم های ابرقهرمانانه تبدیل کند.

این زوج سه سال بعد قسمت دوم مردان ایکس را آماده نمایش کردند که به اعتقاد اکثر طرفداران حتی از قسمتاول همم وفق تر ظاهر شد. متاسفانه برایان سینگر و فاکس نتوانستند برای ساخت قسمت سوم به توافق برسند و این موضوع در نهایت باعث شد برت رتنر کارگردان سری کمدی ساعت شلوغی مسئول ساخت قسمت سوم شود. رتنر از دو قسمت پیشین بود اما بسیاری از طرفداران آن را تحریم کردند. جالب است بدانید بیشتر میزان افت فروش در هفته دوم متعلق به قسمت سوم مردان ایکس است.
هزینه ساخت: ۲۱۰ میلیون دلار
فروش جهانی: ۴۵۹ میلیون دلار

۲۰۰۷
Spider-man3
پایان سه گانه

http://up.clip2ni.com/i/images/rptbos07w9ufk6yl9hsk.jpg

قسمت دوم مرد عنکبوتی تفاوت زیادی با فیلم های دیگری داشت که براساس کمیک بوک ساخته می‌شدند. مرد عنکبوتی ۲ اولین فیلمی‌بود که تنها جنبه پرزرق و برق بودن یک قهرمان را نشان نمی‌داد بلکه به نیمه تاریک ابرقهرمان بودن هم اشاره می‌کرد. هرچند این فیلم به اندازه قسمت اول در گیشه موفق نبود اما بسیرای آن را به عنوان بهترین فیلم ساخته شده براساس داستان های مصور معرفی کردند. همین موضوع باعث شد انتظارها از قسمت سوم به شدت بالا برود.

مرد عنکبوتی ۳ درحالی اکران شد که با فروش ۱۵۱ میلیون دلاری در سه روز توانست رکورد بهترین افتتاحیه را به نام خود ثبت کند. باوجود اینکه قسمت سوم به عنوان پرفروش ترین قسمت سری تبدیل شد اما دعوای سم ریمی‌(کارگردان) و مسئولین سونی (استودیوی تهیه کننده) در نهایت باعث شد فیلم از لحاظ هنری شکست بخورد. حتی فیلمنامه قسمت سوم چندین بار مورد بازبینی قرار گرفت. در انتها ریمی‌نتوانست با تهیه کنندگان فیلم به توافق برسد و از پروژه چهارمین قسمت کنار رفت. مرد عنکبوتی ۳ به عنوان دومین فیلم پرفروش براساس کمیک بوک شناخته می‌شود اما سطح کیفی پایین آن باعث شد که سونی بار دیگر دست به بازسازی سری مرد عنکبوتی بزند.
هزینه ساخت:  ۲۵۸ میلیون دلار
فروش جهانی: ۸۹۰ میلیون دلار

۱۹۹۷
Menin Black
قهرمانان سیاه پوش

http://up.clip2ni.com/i/images/3enc61pgg2elzcichuy.jpg

مردان سیاه پوش جزء معدود فیلم های موفق براساس داستان های مصور است که شخصیت های اصلی آن ابرقهرمان نیستند. در سال ۱۹۹۰ لاون کلینگهام ۳۱ساله داستان مصوری به نام مردان سیاه پوش را خلق کرد که موضوع سیاه پوش هستند. این داستان خیلی زود به محبوبیت جهانی رسید و دو سال بعد حقوق ساخت فیلمی‌براساس آن خریداری شد.

بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان بری ساننفیلد به عنوان کارگردان فیلم انتخاب شد. مردان سیاه پوش با مخلوط کردن دو ژانر علمی‌– تخیلی و کمدی به یکی از موفق ترین عناوین دهه ۹۰ مبدل گشت. این فیلم نه تنها در گیشه بلکه در بخش هنری هم به موفقیت عظیمی‌دست پیدا کرد و حتی اسکار بخش بهترین گریم را نصیب خود کرد. پنج سال بعد از موفقیت مردان سیاه پوش، قسمت دوم هم روانه بازار شد که نتوانست در حد و اندازه های قسمت اول ظاهر شود. ساننفیلد در حال حاضر مشغول ساخت قسمت سوم است که طبق برنامه ریزی، تابستان سال آینده اکران خواهد شد.

۲۰۱۱
Thor
رب النوع گرباد در دنیای مدرن

http://up.clip2ni.com/i/images/tq17zrocdeybe9kmjlbk.jpg

سم ریمی‌ پیش از اینکه به عنوان کارگردان مرد عنکبوتی انتخاب شود، قصد ساخت فیلمی‌براساس ثور را داشت اما بنا به دلایلی ساخت این فیلم در حد یک ایده باقی ماند. مدت ها گذشت و بعد از موفقیت مرد آهنین، مارول مراحل ساخت فیلم را به صورت جدی دنبال کرد. در نهایت کنت برانا کارگردان مشهور تئاترهای شکسپیر، سکان ساخت فیلم را برعهده گرفت. او با انتخاب بازیگران مشهوری همچون ناتالی پورتمن، آنتونی هاپکینز و قراردادن این دو در کنار کریس همسورث جوان ساخت فیلم را شروع کرد.

هرچند ثورت انتظارات برانا را برآورده نکرد اما با استقبال شدیدی رو به رو شد و توانست حتی از نسخه سینمایی کاپیتان آمریکا بیشتر بفروشد (کاپیتان آمریکا در دنیای کمیک از محبوبیت بیشتری برخوردار است). داستان خوب در کنار صحنه های اکشن عظیم و جلوه های ویژه سطح با لا باعث شد ثور حتی از پیش بینی های مارول هم بهتر عمل کند. برانا بعد از اکران قسمت اول اعلامکرد که از ساخت قسمت دوم کناره گیری می‌کند به همین دلیل مارول چندی پیش پتی جنکینز را به عنوان کارگردان فیلم معرفی کرد. قرار است قسمت دوم در اواخر سال ۲۰۱۳ روی پرده نقره ای به نمایش درآید.
هزینه ساخت:  ۱۴۰ میلیون دلار
فروش جهانی: ۴۴۸ میلیون دلار

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد