رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

با چند پیشنهاد ساده خانه تان را مرتب کنید

۱ – با این روش ها کمدهای خود را مرتب کنید :

– پاک سازی کمد
هر بهار و پاییز خانه تکانی در کمد خود انجام دهید: لوازمتان را طبقه بندی کنید، آنها را پاکسازی کنید و دوباره بچینید. به دقت به همه لوازم توجه کنید، اگر دیدید چیزی هست که برای شما جذاب نیست و از دیدن آن شگفت زده نمی شوید، آن را در جعبه ای گذاشته و روی آن بنویسید ” برای اهدا” و جعبه را در ماشینتان بگذارید.

– آراستگی کمد و اهداء لباس
سبدی برای اهدا در کمد تان نگه دارید. هر دو هفته یکی از لباسهایتان را که در ۶ ماه اخیر نپوشیده اید انتخاب کنید و داخل سبد بیندازید. وقتی که  سبد پر شد آن را به یک موسسه خیریه ببرید.

– کمد ملافه ها و حوله ها را خلوت و مرتب کنید.
 کمد ملافه ها و حوله ها پر شده است؟ تدریجاً تعداد حوله و ملافه داخل آن را کم کنید تا تنها ۳ حوله و لیف حمام برای هر شخص، دو ست ملافه  روتختی برای هر تخت خواب، به اضافه یک ست از هر کدام برای مهمانان باقی مانده و گنجه خلوت شود.
۲ – مرتب کردن برگه های مختلف
– پوشه بسیار کاربردی
رسیدها و قبضهای خریدتان را در یک کیف جیب دار نگه داری کنید. با این کار دارایی های شما در یک پوشه کوچک مرتب میشود و هر چیزی را که برای خرید دم دستی نیاز دارید می توانید در آن بگذارید. هر جیب کیف را بر اساس تاریخ، فروشگاه، ویژگی و… یا هر طور که می خواهید و برایتان ساده تر است، برچسب بزنید.
– برگه هایی که برایتان پست شده است را مرتب کنید.
یک جعبه پستی خانگی درست کنید. وقتتان را تنظیم کنید که به جعبه پست یک بار در هفته بتوانید سر بزنید. همه نامه ها و بسته ها را باز کنید، قبضها را بپردازید، مکاتبات مهم  را در یک دسته قرار دهید و پستهای به درد نخور را در سطل بازیافت کاغذ قرار دهید.
– دستور آشپزی دلخواه
تعداد زیادی کتابهای آشپزی دارید که دارند خاک می خورند؟ یکی یا دو تا از دستور آشپزی هایی که اغلب استفاده می کنید را اسکن و چاپ کنید و بقیه کتابها را اهدا کنید. همین کار را با مجله هایتان نیز انجام دهید، تصاویر دلخواهتان را ببرید و در بیاورید و بقیه آن را در سطل بازیافت کاغذ بیندازید. برگه هایی را که نگه داشته اید، در کاورهای پلاستیکی مشخصی قرار داده و در کلاسور یا پوشه های حلقه دار قرار دهید. شما علاوه بر بازتر کردن فضای اتاق، خودتان یک کتاب آشپزی منتخبی از چیزهایی که دوست دارید درست کرده اید.
– پوشه بندی متمرکز
کاغذهایی که زیاد مورد نیاز و در دسترس هستند مانند منوها، جدل برنامه های ورزشی، راهنماهای تلفن و… را بیرون بیاورید، به جای اینکه آنها را در دسته ای بر روی پیشخوان بگذارید یا به یخچال بچسبانید، در همه کاغذها سه سوراخ پانچ کنید، سپس آنها را در یک پوشه یا زونکنی زیبا قرار داده، با برچسبی برای هر دسته آنها را مسخص کنید و محلی را به آنها اختصاص دهید.
۳ – روشی جالب برای بازتر کردن فضا
– مرتب کردن با هزینه کم 
از مغازه چند سبد و سطل خریداری کنید، جنس آن میتواند از پلاستیک یا پارچه باشد، سعی کنید رنگهای زیبا و با هارمونی مناسب با بقیه لوازم خانه انتخاب کنید. لوازم مختلف را دسته بندی کرده و در آنها جای دهید. با این خرید کم هزینه آراستگی و آرامش را به منزلتان هدیه کنید.
– استفاده کاملا مناسب از فضا
برای ایجاد فضای بیشتر و بهتر، از پشت درها و قفسه ها میتوانید استفاده کنید. قفسه های کم ارتفاع، آویزها و سبدهای مطبق پشت در، جایگاهی در دسترس و مفید برای لوازمی که همیشه بی جا و مکان هستند میسازند.
– نواحی آشپزخانه
برای کارهای آشپزخانه که شما به طور مرتب انجام میدهید از قبیل پخت نهار یا نان، فضای مشخصی در نظر بگیرید. برای همه لوازمی که برای کار نیاز دارید مثل غذاهای فاسد نشدنی و ابزار یا ظروف مخصوص، قفسه ای طراحی کنید.
– یک میز پاتختی مرتب
میز پاتختی تان را به شکلی مرتب و آراسته ای در آورید تا که هنگام بیدار شدن از آن لذت ببرید. خودتان را به تعداد معقولی از کتابها محدود کنید. سینی یا طبقی برای نگهداری جواهرات و پول خرد درست کرده روی میز بگذراید. در زیر میز سبدی برای مجله ها یا پتو/ملافه قرار دهید.
۴ – کشوی شلوغ و به هم ریخته تان را آراسته کنید
– کشوهای مرتب و منظم
دفعه بعدی که برای تماشای تلویزیون مینشینید، همه کشوها را بیرون بکشید. در طول آگهی های بازرگانی محتوای آنها را به چهار دسته مرتب کنید: نگهداری، دور انداختنی، فروشی و اهدایی، و بعضی چیزها را هم برای جا به جایی بگذارید. سپس فقط اونهایی که در دسته نگهداری بودند به داخل کشو برگردانید و از جالوازم های کشویی برای نگهداری مرتب و منظم لوازم داخل کشو استفاده کنید.
– استراتژی برای کشوهای بهم ریخته
ابندا کشوهای نامرتب را بیرون بکشید، هر چیزی که در یک ماه اخیر استفاده نکرده اید، از داخل آن بردارید. بعد چیزهایی را که باقی میمانند در یک جالوازم مناسب که به طور کامل کشو را پر میکند، بچینید. شما نمیخواهید اتاق را با لوازمی که در اتاق استفاده نمیشوند و به آنجا تعلق ندارند، انباشته کنید.
۵ –  عادت به جلوگیری از شلوغی
– تفکیک شوینده ها 
محصولات پاک کننده خود را بر پنج اساس تقسیم بندی کنید: شوینده های همه منظوره، پاک کننده شیشه، پولیش چوب، پاک کننده های ساینده حمام و آشپزخانه، و کف شو.
– لوازم کنار گذاشته شده
کنار گذاشتن لوازم را تمرین کنید. جعبه ای تهیه کنید و چیزهایی را که به خلاص شدن از آن فکر میکنید اما مطمئن نیستید که بتوانید از آن دست بردارید، در آن قرار دهید. وقتی که جعبه پر شد، تاریخ را بر روی آن بنویسید و آن را انبار کنید. بعد از یک سال اگر شما به چیزی از درون جعبه نیاز پیدا نکرده اید زمان آن رسیده که آن جعبه را دور بیندازید یا اهدا کنید.
– جا دادن عالی
بدون سبد یا کیسه خریدتان دیگر به سوپر مارکت نروید. به محض برگشت از خرید، سبدتان را خالی کرده، آن را دوباره ذر ماشینتان بگذارید یا در یک طراحی جالب از در آویزان کنید.

– تلاش خانوادگی
هر سه ماه یا فاصله زمانی در همین حدود، یک صبح شنبه را برای پاک سازی خانوادگی در نظر بگیرید. سی دقیقه زمان بگذارید، در این زمان هر شخص چیزهایی را در اطراف خودش برای اهدا کردن یا دور انداختن پیدا میکند. اهدایی ها یکمرتبه کنار بگذارید و درون یک جعبه بسته بندی کیند. اکنون با صرف نهار در بیرون میتوانید به خودتان پاداش دهید.

– پرسش از خود
وقتی که شما سعی میکنید در مورد نگه داشتن بعضی چیزها تصمیم بگیرید، از خودتان سه سوال بپرسید: آیا من عاشق این هستم؟ آیا از این استفاده میکنم؟ آیا کس دیگری از آن میتواند استفاده کند؟
– متناسب با شما
سعی کنید سیستمی که برنامه ریزی میکنید متناسب با عادت های شما باشد تا برای اجرای آن مجبور به تغییرات شدید نباشید، مثلا کفشهای هر یک از اعضای خانواده را در دسته ای جداگانه قرار داده و بر روی آن برچسب بزنید و در یک قفسه درست کنار در بگذارید، همچنین در مورد سایر لوازم و اثاثیه های افراد میتوانید این کار را انجام دهید.
– بازی کنید
برای از بین بردن درهم ریختگی، آن را به یک بازی خانوادگی تبدیل کنید. وظایف را بر روی توپهای پینگ پنگ بنویسید. هر شخص یک توپ را انتخاب می کند و وظیفه اش را کامل انجام می دهد، سپس توپ دیگری را انتخاب میکند. بعد از ۳۰ دقیقه هر کسی که بیشترین توپ را برداشته است، جایزه می گیرد، جایزه ای مثل یک روز بدون کار یا در دست داشتن کنترل تلویزیون.

 

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

ن.ر.

ارسال در ۳ آذر ۱۳۹۲

1

ببخشید، این قفسه های زیبای فلزی، سطلهای رنگی و طبقه های داخل کشو را از کجا میشود تهیه کرد؟ حتما اگر پیدا شود هزینه ی زیادی خواهد داشت. این خرجهای خرده ریز از عهده ی افراد پولدار برمیاد به همین دلیل خونه ی افراد کم درآمد ،نامرتب به نظر میاد. اگر پول باشه همه چی حل میشه. خونه هم مرتب میشه!!

پاسخ به کامنت
اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد