رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

با هیپنوتیزم دو تیم را قهرمان کردم

هیپنوتیزم علم روانشناسی و روانکاوی است و در برخی موارد که علم پزشکی برای بیمار دارو ندارد هیپنوتیزم به یاری او می‌شتابد و یا از این علم برای قهرمانی در مسابقات ورزشی به عنوان دوپینگ روانی نیز استفاده می‌شود و در این باره با استاد حسین الماسیان گفتگویی انجام داده‌ایم.
استاد حسین الماسیان شخصیت برجسته و بی‌همتا در علم هیپنوتیزم است که توانسته است ۵۰ سال در این عرصه به مردم خدمت کند.
این درحالیست که برخی افراد سودجو با کمترین علم سطحی در این مقوله به راهزنی پرداخته و آسیب‌های روانی مضاعفی بر بیمار می‌رسانند.
پس از یک دوره انتظار این امکان برای ما فراهم شد تا با او مصاحبه ای درباره موضوع روانشناسی و کاربرد عملی آن داشته باشیم.
آنچه در ادامه می خوانید نتیجه این جلسه گپ و گفت است:
– با هیپنوتیزم چه نوع بیماری را می‌توان درمان کرد؟
کاربرد هپینوتیزم برای روان درمانی است، بیماری‌های سبک روانی را می‌شود با هیپنوتیزم درمان کرد، بیماری‌های سبکی که گاهی دارو بر آنها موثر نیست مانند کسی که ناخن خود را می‌خورد، شب ادراری، از تاریکی ترسیدن و خجالتی بودن که این‌ها با دارو جواب قطعی ندارد ولی با هیپنوتیزم درمان می‌شود و طول درمان آن هم زمان زیادی هم نمی‌کشد.

هیپنوتیزم علم روانشناسی و روانکاوی است و در برخی موارد که علم پزشکی برای بیمار دارو ندارد هیپنوتیزم به یاری او می‌شتابد و یا از این علم برای قهرمانی در مسابقات ورزشی به عنوان دوپینگ روانی نیز استفاده می‌شود و در این باره با استاد حسین الماسیان گفتگویی انجام داده‌ایم.

استاد حسین الماسیان شخصیت برجسته و بی‌همتا در علم هیپنوتیزم است که توانسته است ۵۰ سال در این عرصه به مردم خدمت کند.

این درحالیست که برخی افراد سودجو با کمترین علم سطحی در این مقوله به راهزنی پرداخته و آسیب‌های روانی مضاعفی بر بیمار می‌رسانند.

پس از یک دوره انتظار این امکان برای ما فراهم شد تا با او مصاحبه ای درباره موضوع روانشناسی و کاربرد عملی آن داشته باشیم.

آنچه در ادامه می خوانید نتیجه این جلسه گپ و گفت است:



– با هیپنوتیزم چه نوع بیماری را می‌توان درمان کرد؟
کاربرد هپینوتیزم برای روان درمانی است، بیماری‌های سبک روانی را می‌شود با هیپنوتیزم درمان کرد، بیماری‌های سبکی که گاهی دارو بر آنها موثر نیست مانند http://files.tabnak.com/pics/201002/201002161533051170.jpgکسی که ناخن خود را می‌خورد، شب ادراری، از تاریکی ترسیدن و خجالتی بودن که این‌ها با دارو جواب قطعی ندارد ولی با هیپنوتیزم درمان می‌شود و طول درمان آن هم زمان زیادی هم نمی‌کشد.
روان نژند (افسرده و خشمگین) و روان پریشی که بیماری سبک روانی هستند اکثرا هیپنوتیز شده و قابل درمان هستند . البته اضطراب و استرس و انواع ترسها نیز قابل درمان هستند.
اما بیماران اسکیزوفرنی (هذیان، توهم،رفتار و تکلم آشفته از علائم این بیماری است) و پارانونا (حالتی است که شخص در آن با دادن اهمیت فوق‌العاده به سلامت جانی و مالی، خود را شکنجه می دهد) درمان ندارد و برای روان درمانی سال ها طول می‌کشد.

– به بیماران صرعی را می‌توان کمک کرد؟
بیماری صرع دو نوع است صرع کوچک و صرع بزرگ که به صرع کوچک تا حدودی می‌شود کمک کرد ولی صرع بزرگ را با این روش نمی‌شود کمک کرد.


– افراد در جلسه اول هم هیپنوتیزم می‌شوند؟
برخی در جلسه اول و بعضی در جلسات دوم و سوم، تمریناتی به آنها داده می شود تا تمرکز حواس داشته باشند و ذهن خود را آرام کنند تا هیپنوتیزم بشوند.
ورزشکاران و هنرمندان به علت داشتن روحیه آرام و احساس خوب بهترین گروه‌ها برای هیپنوتیزم شدن هستند.



– انرژی درمانی از راه دور و مراکز فرادرمانی و تشعشعی ربطی به عمل هیپنوتیزم دارد؟

انرژی درمانی از راه دور و از این قبیل کلاهبرداری است، مراکز فرادرمان و تشعشعی ربطی به هیپنوتیزم ندارد، این یک سیستم بیماری‌زاست که بیماری‌های نهفته در وجود آدم‌ها به وسیله آن نشان داده می‌شود و ابراز می دارند که در وجود شما هفت جن و ۱۰ تا روح حلول کرده و این علائم آن که عصبی هستید.
افرادی که به آنجا مراجعه می کنند افرادی هیستری در میانشان هست آنان با کمترین تحریک روانشان آشفته می‌شود و تصور می‌کنند که موجوداتی دیگری این‌ها را اذیت می‌کند و به این‌ها می گویند که جن و روح در قالب تو رفته و ما این‌ها را آزاد می‌کنیم و شما را سالم می‌کنیم درحالی که نه روحی در وجود اینهاست نه جنی، در حالی که آنان بیماری در وجودشان هست که به آن آگاهی ندارند مشکلی هم ندارد و مشکل آن را رو می‌کنند.
کسانی که ادعا می کنند که تشعشع دفاعی دارند و از راه دور انرژی درمانی می کنند دروغ می گویند و کلاهبرداری است، اگر راست می گویند یک نمونه کار به صورت علمی و علنی بیاورند و معرفی کنند.

– تبعات منفی و مضر زندگی ماشینی و آلودگی‌های صوتی و تنفسی و ناملایمات اجتماعی ابتدا به روح و روان انسان تاثیر می گذارد و می توان گفت اکثر شهروندان تهرانی به نوعی با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، در این رابطه شما چه کمکی می‌توانید انجام دهید؟
من دو بار به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده ام که می توانم خدماتی برای مردم انجام بدهم حتی در این باره یک تیم شامل پنج پزشک متخصص و افرادی که کار غیر پزشکی می کردند و خودم و اعلام آمادگی کردیم و برایشان پروپوزال فرستادیم.
حتی در زمان جنگ و بمباران‌ها که تاثیرات مخربی بر روان انسان‌های می‌گذاشت اعلام آمادگی کردم ولی ترتیب اثر ندادند.
یک جوانی که در جبهه تیر به پیشانی اش خورده بود و پیشانی مصنوعی برایش گذاشته بودند که سردردهای شدیدی داشت و مدت ۱۰ سال دارو مصرف می‌کرد. من شش ماه با او کار کردم و حالش خوب شد.
او در سازمان بهزیستی در حضور مشاوران و افراد صاحبنظر اعلام که من ۱۰ سال بود قرص می خوردم و این آقا منو نجات داد.
در بعضی از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی که صدمات مالی و جانی را موجب می‌شود ، آسیب‌های روحی و روانی به‌جا می گذارد که گاها جبران ناپذیر است که با علم هیپوتیزم می‌توان از صدمات بیشتر جلوگیری کرد.



– از دوپینگ روانی (هیپنوتیزم) ورزشکاران بگویید
اکثر تیم‌های ورزشی کشورهای دیگر در تیم‌های خود هیپنوتیزور و روانشناس دارند و حتی بعضی از تیم های مطرح دنیا برای تک تک بازیکنان خود روانشناس دارند که سهم مهمی در پیشرفت‌ها و موفقیت‌شان دارد.
در این رابطه به سازمان تربیت بدنی من اعلام کردم که تیم‌های ورزشی را می‌توانم قهرمان بکنم و نمونه این کار را نیز انجام داده‌ام ولی اهمیت ندادند.
سه سال پیش تیم والیبال و بسکتبال باشگاهی که در مرز قهرمانی بودند و شکست خورده بودن و تعدادی هم از اعضای تیم ملی را نیز به همراه خود داشتند به افت روحیه و مشکلات روانی پیدا کردند.
این باشگاه (نام باشگاه و رییس مدیرعامل آن نزد خبرنگار شبکه ایران محفوظ است) یک هفته وقت داشت و روانشناس این تیم از شاگردان من بود و به من گفت این تیم از نظر روحی خیلی افت کرده است و از من خواست برای اینها کاری بکنم.
در برنامه ای که حدود ۲۰ نفر افراد تیم والیبال بودند همه را هیپنوتیزم کردیم. و فردای آن روز هم در حضور رییس باشگاه این کار را کردیم و به آنها تلقین کردیم که شما قهرمانید و می‌توانید به آنها تکنیک‌های تنفسی دادیم و آنها قهرمان کشور شدند.
پس از آن رییس باشگاه از من خواست تا تیم بسکتبالشان را هم کمک کنم که سه روز بیشتر وقت نداشتند و تیم مقابل آنها یک تیم قوی هم بود به تیم مورد نظر ما باخت و این باشگاه در این رشته هم قهرمان کشور شد.
ما پس از این یک نامه ای به سازمان تربیت بدنی نوشتیم و گفتیم ورزش روحیه و تکنیک است فقط قدرت بازو نیست.
ایمان و باور موضوع اساسی است که خیلی کارهای می‌تواند بکند، اگر ایمان و باورمان کامل باشد همه کار می‌توانیم بکنیم.


– با هیپنوتیزم می‌شود آینده را پیش‌بینی کرد؟
هیپنوتیزم برای پیشگوییی نیست اساسا برای روان درمانی است گاهی بعضی افراد خودشان برخی استعدادهایی را دارند با هیپنوتیزم بینش و حواس قویتری پیدا می‌کنند سیری در هستی می کند و این استعداد خود اشخاص است.


– خلسه هیپنوتیزم با خواب چه فرقی دارد؟
خلسه با خواب تفاوت دارد در خواب طبیعی ارتباط ما با محیط خارج قطع می شود در خواب طبیعی سبک یک هشیاری ناخودآگاه داریم در خواب طبیعی عمیق اصلا هشیاری نداریم ولی در هیپنوتیزم ما هم هوشیاری ناخودآگاه و هم خودآگاه داریم و هوشیاری را به نسبتی حفظ می کنیم.
به محض رفتن به خواب بخش خودآگاه از بین می‌رود و درصورت رفتن به خواب عمیق طبیعی بخش ناخودآگاه هم از بین می رود مانند شخصی که در بیهوشی است کسی که در خواب عمیق است رویا هم نمی‌بیند.
در هیپنوتیزم در خلسه عمیق حدت حواس به وجود می آید یعنی گوش تیز می‌شود و صدای ساعت مچی خود را از فاصله دومتری بشنود حواس قوی می‌شود این حواس ممکن است با یک نوع بینایی نسبتا تار باشد که با چشم بسته هیکل و صورت ها را تشخیص بدهد.

– آیا آلزایمر با هیپنوتیزم درمان می‌شود و اینکه توهمات آنان چگونه است؟
آلزایمر قابل درمان نیست و توهمات آنان با بیماران اسکیزوفرن و پارانویا که توهم دیداری و شینداری است فرق می‌کند.
در آلزایمر توهم نیست بلکه بخشی از خاطرات فراموش شده اوست که چون ارتباطش با حافظه کوتاه مدت قطع شده او را حقیقت می‌پندارد.


– شما چرا این علم را ترویج نمی‌کنید؟
هیپنوتیزم روشی برای کمک به “روان درمانی” در کنار علم پزشکی است که آموزش آن هم به همین منظور است و هر شخصی هم بخواهد این علم را یاد بگیرد “باد هدفش کمک به مردم باشد”.
کسانی بودند که این علم را برای سودجویی یاد گرفتند که با این هدف نمی‌شود به مردم کمک کرد. ما باید افرای را پیدا کنیم که علاقه‌مند به مردم هستند و فکر جیبشان نیستند.
و از طرفی مطلوب است که هیپنوتیزور پزشک یا روانشناس باشد. ما اشخاص مورد تایید را آموزش داده‌ایم و اگر عمری باقی باشد این کار را ادامه می‌دهیم.


– سخن آخر استاد؟

مرکز هیپنوتیزم آمریکا است ولی تاکنون نتوانسته اند یک عمل جراحی در دنیا با هیپنوتیزم بدون بی هوشی انجام بدهند.این در حالیست که فقط من این کار را تاکنون چهار بار در ایران انجام داده ام که آخرین آن حدود سه ماه پیش بود و نفر اول دختر خودم بود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد