رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

این واقعاً یک گل است؟!

او دوربینش را سر دوشش نمی‌اندازد تا به باغ و دشت و صحرا برود و ساعت‌ها منتظر نوری مناسب برای عکس گرفتن بنشیند؛ او در کارگاهش، بدون استفاده از دوربین و عدسی…
این واقعاً یک گل است؟! 
ادامه مطلب راببینید

نه در باغ و دشت و صحرا
«این واقعاً یک گل است؟ آیا من در تمام زندگی‌ام، نابینا بوده‌ام؟»
این حرف را «رابرت بولتمن» می‌گوید؛ هنرمند عکاسی که معتقد است اگر با دقت به چیزهایی نگاه کنیم که برایمان آشنا هستند، در آنها آن‌قدر چیزهای ناآشنا پیدا می‌کنیم که انگار پیش از این آنها را ندیده‌ایم. از چیزهای آشنایی که بولتمن هر بار به آنها نگاه می‌کند، به‌نظرش تازه و پر از شگفتی می‌آیند، گل‌ها و گیاهان هستند، به‌خصوص رنگ‌ها و شکل‌هایشان؛ او دوست دارد این رنگ‌ها و شکل‌ها را همان‌طور که هستند، در عکس‌هایش ثبت کند. به همین دلیل است که به شیوه معمول عکاسی نمی‌کند.  او دوربینش را سر دوشش نمی‌اندازد تا به  باغ و دشت و صحرا برود و ساعت‌ها منتظر نوری مناسب برای عکس گرفتن بنشیند؛ او در کارگاهش، بدون استفاده از دوربین و عدسی، به شیوه‌ای خاص، از گل‌ها و گیاهان عکس می‌گیرد؛ شیوه‌ای سخت، پیچیده و خطرناک که حتی اگر کسی بتواند همه مراحل آن  را با دقت و موبه‌مو اجرا کند، جرئت ندارد امتحانش کند. 
 
نمونه‌هایی از عکس‌های رابرت بولتمن
 


گل

 

این واقعاً یک گل است؟! www.TAFRIHI.com

 

این واقعاً یک گل است؟! www.TAFRIHI.com

 

گل


بولتمن کارش را با تراشیدن برگ‌ها، گلبرگ‌‌ها و شاخه‌های ریزی شروع می‌کند که از ساقه یا شاخه جدا شده‌اند. او آنها را به‌طور عرضی، با یک تیغ تیز مخصوص، آن‌قدر می‌تراشد تا ازشان  لایه‌ای نیمه شفاف باقی بماند. بعد این لایه‌ها را روی فیلمی شفاف قرار می‌دهد و برای این که جزئیات بهتر دیده شوند روی آنها را با نوعی فیلم مخصوص می‌پوشاند. او این مجموعه را روی یک ورق فلز می‌گذارد، همه اینها را در میان لایه‌ای از پِلِکسی‌گلاس می‌پیچاند و ساندویچ درست‌شده را در سیلیکُن مایع شناور می‌کند. در مرحله بعد او به مجموعه آماده شده، برق ۸۰ هزار ولتی وصل می‌کند؛ این‌طوری تمام الکترون‌های مجموعه به حرکت در‌می‌آیند و باعث  می‌شوند تصویر گل‌ها و گیاه‌ها روی صفحه فیلم ثبت شود. فقط تصورش را بکن اگر این برق، الکترون‌های بدن بولتمن را هم به حرکت درآورد، چه می‌شود! خیلی حیف است اگر عکاسی نتواند نتیجه زحمت‌هایش را ببیند،‌ نه؟
 

این واقعاً یک گل است؟! www.TAFRIHI.com

«کانای قرمز»، اثری از جرجیا اُکیف
 

این واقعاً یک گل است؟! www.TAFRIHI.com

«از دریاچه»، اثری از جرجیا اُکیف

 

در این روند، گازهای اطراف گیاه‌ها یونیزه می‌شوند و دور آنها هاله‌ای روشن به وجود می‌آورند. در مرحله نهایی، بولتمن با اشعه‌ای از نور سفید به باریکی موی انسان، عکس‌ها را تزیین می‌کند. او با این کار می‌تواند ۱۵۰ نمونه مختلف از یک عکس به وجود بیاورد.
می‌بینی، بی دلیل نیست که عکس‌های بولتمن را ترکیبی از «فرانکشتاین» و «جرجیا اُ کیف» می‌دانند، فرانکشتاین را که حتماً می‌شناسی؛ او شخصیت اصلی رمانی است به همین نام: دانشمندی که سعی می‌‌کند در آزمایشگاهش موجودی قوی‌تر و بزرگ‌تر از انسان‌های معمول بسازد؛ اکیف هم هنرمند قرن بیستمی است که تصویرهای لطیف و رنگارنگش از گل‌ها و گیاهان، مشهور است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد