رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

اینترنت سریع را تجربه کنید!

چگونه اینترنت سریعتری داشته باشم؟ چرا با وجود مودم ۵۶ کیلوبیتی در سرعت کار با اینترنت تغییری حاصل نشده و اطلاعات، همچنان با سرعت ۲۸۸۰۰bps رد و بدل می شود؟ مشکل چیست؟ چرا هنگام اتصال به اینترنت پس از چند دقیقه ارتباط قطع می شود؟ آیا علت نصب بد مودم است یا سرور ایراد دارد؟ پرسشهای فوق نمونه هایی از انبوه سوالات کاربران در مواجه با مشکلات مزبور است. در این ترفند به پاسخگویی به این مشکلات و مشکلات مرتبط با آن میپردازیم.

چگونه اینترنت سریعتری داشته باشم؟ چرا با وجود مودم ۵۶ کیلوبیتی در سرعت کار با اینترنت تغییری حاصل نشده و اطلاعات، همچنان با سرعت ۲۸۸۰۰bps رد و بدل می شود؟ مشکل چیست؟ چرا هنگام اتصال به اینترنت پس از چند دقیقه ارتباط قطع می شود؟ آیا علت نصب بد مودم است یا سرور ایراد دارد؟ پرسشهای فوق نمونه هایی از انبوه سوالات کاربران در مواجه با مشکلات مزبور است. در این ترفند به پاسخگویی به این مشکلات و مشکلات مرتبط با آن میپردازیم.



بیشتر کاربران ایرانی اینترنت، از ارتباط تلفنی Dial-up بهره مند هستند؛ یعنی برای اتصال به اینترنت از مودم استفاده می کنند و لذا سرعت، نقش مهمی در صرفه جویی در وقت و هزینه ی آنها دارد. بخصوص برای کاربرانی که از سرویس های زمانی اینترنت استفاده می کنند که هر چه سرعت پایین تر باشد زمان بیشتر و در نتیجه هزینه ی بیشتری صرف خواهد شد. چنانچه می خواهید میزان سرعت اینترنتی خود را بدانید، کافی است ماوس خود را روی آیکن ۲ رایانه کوچک به هنگام اتصال به اینترنت در سمت راست پایین صفحه ی نمایش وجود دارد قرار دهید. پس از مدت کوتاهی یک پیغام کوچک نمایان می شود که در آن می توانید سرعت اتصال به اینترنت، تعداد بایت فرستاده شده و بایت دریافت شده را ببینید.

عوامل بسیاری در کیفیت یک ارتباط اینترنتی مؤثرند که به اختصار، آنها را بررسی می کنیم:
مودم؛ مسلم است هر چه مودم سریعتری داشته باشید سرعت ارتباط شما بیشتر است. برای مثال وقتی از مودمهای جدیدتر مثلأ ۵۶ کیلوبیت در ثانیه استفاده می کنید، سرعت بیشتری در رد و بدل کردن اطلاعات دارید. در ضمن چون این مودمهااز درایوها و فناوری به روزتری استفاده می کنند در تمامی مراحل کار از سرعت بیشتری برخوردارند. در پنجره ی Control Panel روی آیکن مودم ۲ بار کلیک کنید. دکمه Properties را بزنید. حال چک کنید که بالاترین سرعت را برای مودم خود انتخاب کرده باشید. البته توجه داشته باشید این سرعت، صد در صد همان سرعت نقل و انتقال اطلاعات نخواهد بود. سرعت مودم ISP شما ۲۸۸۰۰ باشد. مسلمأ سرعت ارتباط از ۲۸۸۰۰ تجاوز نخواهد کرد.

کابل؛ کابل های نامرغوب، کیفیت و قدرت سیگنال ها و در نتیجه سرعت را کاهش می دهد. هر چه طول کابلی که به مودم شما را به پریز تلفن وصل می کند کوتاه تر باشد احتمال وجود نویز و مشکلات انتقال اطلاعات کمتر است. پس سعی کنید از کابلهای کوتاه و مرغوب استفاده کنید.

سایر دستگاه ها؛ اطمینان حاصل کنید که کابل مودم به طور مستقیم به پریز تلفن وصل باشد. وجود دیگر تجهیزاتی چون تلفن، ماشین پیغام گیر (Answering Machine)، دستگاه دورنگار (Fax) و… با ایجاد نویز روی خط از کیفیت و سرعت ارتباط می کاهند.

سیم کشی داخل ساختمان؛ اگر با رعایت موارد فوق بهبودی در سرعت خط حاصل نشد احتمال دارد اشکال از سیم کشی داخل ساختمان باشد. سیم اصلی تلفن را که وارد ساختمان شده است بیابید و مودم را به آن وصل کنید اگر سرعت ارتباط شما افزایش یافت بدانید که درست حدس زده اید.

نوع خطوط مخابراتی؛ سعی کنید مرکز تلفن خود و ISP شما از خطوط دیجیتالی بهره مند باشد. این خطوط کیفیت ارتباط بهتری دارند؛ چون نیازی نیست اطلاعات مرتبأ از دیجیتال به آنالوگ و برعکس شوند.

مسافت؛ هر چه فاصله شما با مرکز تلفن خود و ISPتان کمتر باشد، از کیفیت و سرعت ارتباط کاسته می شود. در واقع، هر چه این مسافت ها بیشتر باشد سوئیچ ها و Repeaterهای مخابراتی بیشتری میان آنها قرار می گیرد. هر کدام از این دستگاهها از کیفیت و سرعت سیگنال ها می کاهد، این مشکل در مراکز تلفنی قدیمی که از تجهیزات جدید و به روزبهره مند نیستند مشهودتر است.

اضافه بار؛ اگر فقط گاهی (در برخی ساعات شبانه روز) سرعت اینترنت شما پایین است، اشکال از ISP شماست. احتمالأ تعداد کاربران این مرکز بیش از ظرفیت آن است و پهنای باند کافی برای سرویس دهی به این تعداد مشتری ندارد و این مشکل در ساعات پرترافیک نمایان می شود.

ADSL؛ چنانچه از اینترنت زیاد استفاده می کنید و یا برای یک شرکت یا مؤسسه اینترنت می خواهید، بهتر است روش دیگری بجز Dial-up را برگزینید. وجود یک تکنولوژی سریعتر، مثلأ از نوع ADSL، سرعت و کیفیت بسیار مطلوبتری را برای شما به ارمغان می آورد. البته مسلم است که هزینه بالاتری هم دارد.

در پایان به ذکر برخی نکات تکمیلی می پردازیم:
۱- اگر سرعت اینترنت شما در مشاهده سایت خاصی پایین است موارد زیر را در نظر بگیرید:
الف) در ساعات کم ترافیک، بعد از نیمه ی شب  به سراغ آن سایت بروید. اگر در آن ساعات، امکان کار با رایانه را ندارید (مثلأ خواب هستید)، می توانید از نرم افزارهای Offline Browser نظیرHTTrack Website Copier یا Offline Explorer استفاده کنید و صفحات سایت را دانلود کنید و هر زمان که اراده کردید، آن سایت را به صورت Offline ببینید.
ب) شاید سایت مزبور نسخه ی Mirror داشته باشد. Mirror در واقع یک کپی از سایت است که روی سرور دیگری که در یک محل دیگر قرار دارد. اگر این گونه است به سراغ نسخه Mirror آن سایت بروید. شاید مشکلات قبلی شما مرتفع شود. در صورتی که یک سایت نسخه ی Mirror داشته باشد، صفحه ای باز خواهد شد که در آن صفحه نشانی سایت های مزبور قرار دارد و یا به طور خودکار به آن سایت راهنمایی خواهید شد.

۲- بررسی کنید ISP شما Proxy Server داشته باشد. وجود این سرور تأثیر بسزایی در سرعت شما دارد. چرا که تعداد زیادی از سایت های پربیننده را به صورت محلی در خود نگه داری می کند.

۳- هر چه میزان گرافیک سایت بیشتر باشد، سرعت بالا آمدن آن کندتر است. اگر نیازی به تصاویر سایتها ندارد آنها را به صورت فقط متن مشاهده کنید. برای مثال در مرورگر IE کافی است از منوی Tools گزینه Internet Options را انتخاب کنید. آنگاه در تب Advanced و قسمت Multimedia علامت کنار Show Pictures را بردارید.

۴- برخی از نرم افزار ها ادعا می کنند کیفیت ارتباط شما را بهبود می بخشند. چنانچه مایلید می توانید از آنها استفاده کنید. تعدادی از آنها سرعت دانلود فایل را افزایش می دهند و برخی دیگر سایتهای مشاهده شده را Cache می کنند، تا در مراجعات بعدی سریعتر نمایش داده شوند. نرم افزارهایی چون Onspeed از این دسته اند. برای دانلود نیز نرم افزارهای مدیریت دانلود IDM و DAP پیشنهاد میشود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد