رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

انار و همه خاصیت های این میوه

درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی انار و دانه‌های آن برای درمان بیماری‌های مختلفی از قبیل بیماری‌های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می‌کنند. به اعتقاد این درمانگران انار یکی از میوه‌های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه‌های این فصل آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی و مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها دارد.

ریه‌تان حساس است؟

یکی از خواص معجزه‌آسای انار خاصیت ضد التهابی دانه‌های آن است.  خوردن روزانه یک عدد انار کامل یا نوشیدن یک لیوان آب انار که مخلوطی از آب انار ترش و شیرین باشد، می‌تواند به کاهش میزان التهاب دستگاه تنفسی و مجاری تنفسی ناشی از حساسیت فصلی کمک کند.  به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان مصرف انار می‌تواند علاوه بر تسکین التهاب‌های ناشی از ابتلا به آسم در گلودردها و خس‌خس سینه ناشی از فصل زمستان هم  موثر باشد.

چربی خون را پایین بیاورید

نتایج تحقیقات دانشمندان  نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار ترش بیشترین تاثیرگذاری را در کاهش جذب کلسترول‌ بد خون دارد و می‌تواند میزان کلسترول بد خون را در افرادی که مستعد ابتلا به  کلسترول هستند کنترل کند. علاوه بر این آنتی ‌اکسیدان‌های انار می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در مردان به صفر برساند و همین ویژگی آن موجب می‌شود آب انار ترش به یک درمان کمکی و طبیعی برای بیماران مبتلا به دیابت تبدیل  شود.
آرتروز نگیرید

یکی دیگر از خواص قابل ملاحظه گنجاندن انار به برنامه غذایی کودکان بهبود رشد استخوانی و پیشگیری از بروز اختلال‌ها و آسیب‌دیدگی مفصلی و غضروفی است. به همین دلیل درمانگران طب چینی به خانواده‌ها توصیه می‌کنند در فصل‌های پاییز و زمستان که فصل ثمر دادن درختان انار است حتی از میوه تازه انار و در فصل‌هایی که انار تازه کمتر پیدا می‌شود از پودر دانه‌های خشک شده انار برای تهیه غذا و انواع دسرها استفاده کنند و کودکان‌شان را به مصرف این خوراکی تشویق کنند.  گنجاندن انار در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های غذایی افراد میانسال نیز به آنها کمک می‌کند تا از ابتلا به آرتروز و بیماری‌های مفصلی پیشگیری کنند.

 اگر معده ضعیفی دارید

یکی از شربت‌های طبیعی که می‌تواند به تقویت عملکرد معده، بهبود هضم و بهتر انجام شدن سوخت و ساز بدن کمک کند، ترکییبی از آب انار و آب سیب ترش است. ترکیب این ۲ میوه می‌تواند علاوه بر تامین آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن به تقویت عملکرد دستگاه گوارش به ویژه معده کمک کند. گاهی دیده می‌شود که فردی به دلیل کاهش انرژی معده توان هضم مواد غذایی را از دست می‌دهد و آن طور که باید و شاید هضم و جذب مواد غذایی را انجام نمی‌دهد یا تحمل مواد غذایی را از دست می‌دهد و به این ترتیب فرد با خوردن کوچک‌ترین ماده خوراکی با حالت تهوع و حتی استفراغ رو‌به رو می‌شود. نوشیدن ترکیب آب سیب ترش و انار می‌تواند معده فرد را تقویت کند و او را از عوارض کاهش انرژی معده مصون بدارد.

گرمی زیاد خورده‌اید؟

گاهی پیش می‌آید که در یک شب‌نشینی ساده یا هنگام تماشای مسابقه فوتبال آنچنان سرگرم خوردن تنقلات به ویژه انواع مغزهای چرب، تخمه، پسته و گردو می‌شویم که مقدار بسیار زیادی از خوراکی‌ها با طبع گرم را می‌خوریم و ناخودآگاه با عوارض ناشی از مصرف این خوراکی‌ها مانند خارش، سرخی پوست و کهیرمواجه می شویم.

اگر به طور اتفاقی در چنین شرایطی قرار گرفتید و توان مقاومت در برابر خوردن تخمه و تنقلات را از دست دادید حتی بعد از خوردن این خوراکی‌های گرم یک لیوان آب انار ترش را که ۳ تا ۴ عدد برگه زردآلو در آن خیس کرده‌اید، بنوشید تا به این ترتیب با نوشیدن یک نوشیدنی با طبع سرد عوارض ناشی از گرمی این تنقلات را کاهش دهید.

درمانی برای اسهال

درمانگران چینی برای درمان اسهال از میوه خشک شده یا پودر انار استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که مصرف میوه خشک شده انار با پوست برای درمان اسهال در بیماران بسیار مفید است. این درمانگران برای ساده‌تر شدن مصرف میوه خشک شده انار، پودر این میوه را تهیه کرده و آن را برای بیمارانشان تجویز می‌کنند. بیماران می‌توانند این پودر را به صورت تنها یا در کنار وعده غذایی خود میل کنند.

زیاد سکسکه می‌کنید؟

یکی از شیوه‌های طبیعی که برای درمان سکسکه در برخی از نسخه‌های طبیعی به آن اشاره شده، نوشیدن مخلوطی از آب انار و برگ‌های خشک شده نعناع است. برای تهیه این معجون کافی است آب انار ترش تهیه کرده و به آن نصف قاشق مرباخوری نعناع خرد شده اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید و بنوشید. نوشیدن این معجون خوش‌طعم و خوشبو علاوه بر درمان سکسکه می‌تواند به بهبود حال فردی که دچار حالت تهوع و استفراغ شده است نیز کمک کند.

فرزند بی‌اشتها دارید؟

دانه‌های تازه و خشک شده میوه انار میان درمانگران طب سنتی چین به دانه‌های اشتهاآور معروف است. این درمانگران در صورتی که بخواهند میزان اشتهای بیمار خود را افزایش داده و به این شیوه  موجب تقویت نیروی دفاعی او شوند، به او توصیه می‌کنند پودر دانه‌های خشک شده انار را روی غذای خود بپاشد.

 استفاده از این پودر در وعده‌های غذایی علاوه بر آنکه موجب افزایش اشتها و متعاقب آن افزایش وزن در بیماران می‌شود، به کنترل صداهای شکم که یکی از علائم نفخ شکم است نیز می‌پردازد و از بروز نفخ شکم پیشگیری می‌کند.

آنهایی که نباید انار درمانی کنند

از دیدگاه درمانگران چینی، انار یکی از میوه‌های اسیدی با طبیعت رو به گرمی است که زیاده‌روی در مصرف آن عوارض جانبی متنوعی را به همراه دارد بنابراین این میوه اگر چه خواص درمانی بسیار مفیدی دارد اما باید به اندازه و به موقع مصرف شود.

خوردن بیش از حد انار یا آب آن به دلیل خاصیت اسیدی این میوه موجب از بین رفتن مینای دندان شده و در نهایت موجب پوسیدگی دندان می‌شود. به توصیه درمانگران طب سنتی بهتر است از میوه انار در دورانی که به سرماخوردگی یا عفونت‌های ادراری مبتلا هستید مصرف نکنید. افرادی که به آسم، برونشیت، سل و بیماری‌هایی از این دست که دستگاه تنفس را مورد حمله قرار می‌دهد، مبتلا هستند نباید از انار استفاده کنند. انار تازه، خشک شده یا پودر این میوه برای این گروه نامناسب است و موجب تشدید حملات تنفسی آنها می‌شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد