رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

افشاگری سعید سالارزهی مالک جناب خان درباره مبلغ پیشنهادی رامبد جوان

حتی خود جناب خان هم فکر نمی کرد کارش به این روزها کشیده شود، چهره ای که با برنامه «کوچه مروارید» در کنار «آقای محترم» شکل گرفت، پایش به همراه رامبد جوان به «خندوانه» باز شد کم کم به عنوان یکی از پایه های اصلی این برنامه پرمخاطب دارای جایگاه شد و حتی به محبوبیت رسید، جای خالی او این روزها در برنامه رامبد جوان (فصل جدید «خندوانه») از زوایای مختلف قابل نقد و بررسی و محسوس است، اما چرایی های نبودن او در کنار «خندوانه» و عدم رضایت سعید سالارزهی مالک مادی و معنوی عروسک با حرف و حدیث های بسیاری همراه بود.

اتفاقی که رامبد جوان به همراه محمد بحرانی یک طرفه در برنامه «خندوانه» به آن پرداختند و این فرصت ایجاد نشد تا سالارزهی هم از خودش و حق و حقوق عروسک متبوعش بگوید.

سالارزهی در گفت و گو با بانی فیلم بی پرده تر از همیشه از اتفاق رخ داده میان خودش و عوامل «خندوانه» می گوید، از پولی که از آن چشم پوشی می کند، از عروسکی که به آن امروز نگاهی معنوی دارد و از دری که می تواند به روی جناب خان باز شود تا دوباره او را در برنامه «خندوانه» ببینیم. حاصل این گپ و گفت پیش روی شماست.

اگر موافق باشید با اتفاق تلخی که اخیراً خانواده نمایش عروسکی را در غم و اندوه فرو برد آغاز کنیم؟

– فوت دوست عزیز و هنرمندمان را به خانواده اش، همکارانش و البته مردم ایران تسلیت می گویم، امیدوارم روحش در آرامش با رحمت خداوند متعال همراه باشد.

این روزها مشغول چه کاری هستید؟

– با اتاق فکر سینمایی جناب خان مشغول بررسی و ایجاد طرح های سینمایی هستیم. بزودی طرح اصلی انتخاب و نگارش فیلم نامه آغاز میشود.

تصمیم نهایی تان برای جناب خان چیست؟

– بستگی به شرایط مختلفی که پیش رویمان قرار خواهد گرفت دارد. فعلا بحث هایی ابتدایی برای ساخت سریال ویژه شبکه های تازه تاسیس اینترنتی با همراهی کاراکترهایی همچون  احلام و خانواده اش و همچنین بابا خان پدر جناب خان و سایر اعضای خانواده اش هستیم. اما ساخت فیلم سینمایی جناب خان قطعی شده است.

فکر می کنید خندوانه از نبود این شخصیت لطمه بخورد؟

– امیدوارم خندوانه موفق تر از همیشه ادامه یابد. من  دوستم رامبد را از تیر ماه از تصمیم مطلع کردم تا فرصت کافی برای آسیب ندیدن از این مسئله داشته باشد.

به نظر شما جناب خان به خندوانه کمک کرد یا این برنامه پرمخاطب به جناب خان؟

– نمی توانم حرف سنجیده و دقیقی در این باره بزنم و خودم را در این قضاوت بی طرف نمی دانم.

تاثیر محمد بحرانی به عنوان صداپیشه عروسک را در جایگاه امروز جناب خان چگونه میبینید؟

– فوق العاده زیاد و موثر.

اتفاقاتی مثل تماس مرضیه برومند با شما برای وساطت صحت دارد؟

– بله.

به نظر شما در پایان «جناب خان» به «خندوانه» برمی گردد؟

– هر چیزی احتمال دارد.

تصمیم ندارید از این کاراکتر در جایی مثل یک سریال یا یک برنامه تلویزیونی یا حتی سینما استفاده کنید؟

– سینمایی قطعی شده ولی از ادامه سریال کوچه مروارید گرفته تا ساخت سریال جدید ویژه بزرگسال جناب خان و خانواده های احلام و بابا خان در دستور کار ما است.

خیلی از علاقمندان عروسک «جناب خان» قصه صاحب معنوی و مادی عروسک بودن را متوجه نمی شوند، توضیح می دهید؟

– در خصوص جناب خان من دو موقعیت و مسوولیت متفاوت دارم. اول اینکه من را بعنوان مالک مادی جناب خان می شناسند و دوم اینکه من به عنوان کارگردان و سرپرست اتاق فکر و نویسندگان، مالک معنوی جناب خان هم محسوب می شوم. در واقع بعنوان تهیه کننده و سرمایه گذار شرایط مالی را فراهم کردم تا گروهی پنجاه، شصت  نفره به مدت بیش از دو سال دور هم جمع کنم و به قصد و نیت خلق کاراکتر ها و تولید سریال . از طرفی به عنوان سرپرست اتاق فکر و سرپرست نویسندگان و همچنین کارگردان مجموعه مسئولیت و مدیریت کل گروه هنری و همچنین تصمیم گیری و انتخاب نهایی اسم جناب خان، شکل عروسک، ویژگی های شخصیت، انتخاب صداپیشه، مجموعه بازیگران، رهبری بازیگری و سایر موارد به عهده من است. پس بنوعی مالک معنوی جناب خان نیز محسوب می شوم.

جسارتاً چگونه مشخص می شود که شما مالک عروسک هستید؟

– در وزارت ارشاد بخشی وجود دارد برای ثبت آثار ادبی و هنری، من به عنوان سرپرست نویسندگان «کوچه مروارید» حقوق معنوی‌ام را ثبت کرده‌ام. پروانه ساخت و پروانه نمایش وزارت ارشاد اصلی ترین مدرک هر تهیه کننده ای است و تمامی کاراکتر ها و شخصیت های داخل مجموعه به لحاظ مادی متعلق به تهیه کننده یا مالک آن سریال خواهند بود. که این مطلب برای من و «کوچه مروارید» هم صدق می کند. ولی در سازمان ثبت اسناد و املاک که زیر مجموعه قوه قضاییه است شما می توانید به صورت طرح صنعتی نیز این مالکیت را ثبت کنید. البته جناب خان و همه عروسک های «کوچه مروارید» علاوه بر این دو مرکز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین خانه سینما نیز ثبت شده اند .

پیشنهاد شما در بحث دستمزد و یا حق و سهم مادی از برنامه «خندوانه» دقیقاً چه بود؟

– وقتی از مسئله مالی صحبت می کردم طبیعتا منظورم این بود که از محل درآمد ها برای من هم به عنوان مالک جناب خان سهمی درنظر گرفته شود منظورم فروش جناب خان نبود. من که بساز بفروش هنری نیستم که به خود بگویم خب حالا جناب خان رو خلق کردیم، بفروشیم، بریم سراغ کاراکتر بعدی. به نظرم این رفتار مغایر با اصل احترام به هنر و هنرمندان خواهد بود.

موافق هستید شفاف تر به این مسئله بپردازیم؟

– اولا ترجیح من سهمی از درآمدها بود، ولی حتی اگر بحث فروش جدی شود. خب شرط اول این بود که می‌گفتند دوست عزیز شما راضی هستید؟ این اولین اصل انسانی است که وقتی شخصی صاحب یک چیزی هست باید راضی باشه که اون رو بفروشه . دوما اگر طرف راضی بود راجع به اینکه چقدر قیمت دارد وارد مذاکره بشویم ، دوستان کارشناس بیایند و نظر بدهند و قیمت گذاری کنیم  اما چنین کاری هم انجام نشد!

آن پیشنهاد هنگفت مالی که شما آن را نپذیرفتید از سوی چه کسی بود؟

– هیچ وقت نفهمیدم این پیشنهادها را رامبد از طرف خودش داده یا تلویزیون.

صحت دارد که این مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان بوده است؟

– این روزها دو میلیارد حدودا قیمت یک آپارتمان صد و چند متری در سعادت آباد است. یعنی من باید جناب خان و زحمات گروه و همکارانم را با یک آپارتمان صد متری عوض میکردم. ضمن اینکه تا همین حالا هم حدود سه و نیم تا چهار میلیارد هزینه شده تا جناب خان شکل گرفته. در بخش خصوصی، با مبالغی بسیار بالاتر از اینها برای خرید داوطلب وجود داشت. اگر کارم بساز بفروشی هنری بود به آنها واگذار می کردم. باید بدونید من از هیچکس دلخور نیستم اما فکر می کنم باید به هم احترام بگذاریم و روش صحبت کردنمان، روش انسانی و صمیمی باشد تا به نتیجه برسیم. روشهایی که با فشار، تطمیع و غیر اصولی باشد جواب نمی دهد. بنده برای اینکه این مشکل حل شود آمادگی مذاکره مستقیم با سازمان صداو سیما را دارم و همه تلاشم را می کنم که این کار انجام شود. اگر من مالک مادی و معنوی جناب خان هستم باید با صاحب «خندوانه» که سازمان صداوسیماست وارد مذاکره شوم.

و ماجرای ورود مرضیه برومند به این ماجرا…

– من اخیرا برای کارهایم با خانم برومند مشورت می کردم. به نظر من او انسان بسیار شریف و بزرگی است و در حوزه کار کودک و عروسکی بسیار شناخت و تجربه دارد . وقتی این شرایط را دیدم رفتم پیش او برای مشورت، پرسیدم به نظرتان چه کاری درست است و چه کاری غلط. خانم برومند گفت بگذارید من با بچه ها تماس بگیرم و ماجرا را پیگر شوم. بعد از یک هفته خانم برومند از طرف تیم «خندوانه» پیشنهادی مطرح کرد که این مبلغ را بگیر و برو و کاری دیگر به جناب خان نداشته باشد. توصیه خانم برومند هم به من این بود که پیشنهاد را قبول کن چون اگر قبول نکنی عملا دیگر نمی‌توانی کار کنی. میتونستم به این فکر کنم که خب این رقم بهتر از هیچ است و این پیشنهاد رو بپذیرم اما برمبنای اصولی که بهش اعتقاد دارم به این نتیجه رسیدم که این کار درست نیست.

سعید سالارزهی با چه مبلغی به «خندوانه» بله می گوید؟

– همانطور که گفتم من نظرم این بود که باید یک درصدی از آورده اسپانسرها برای مالک جناب خان در نظر گرفته شود. چون از صد در صد اسپانسرهای جذب شده، طبیعتا یک درصدی، جناب خان اثر داشته. این درصد را کارشناسی می کردند و همانطور که به صداپیشه و عروسک گردان سهمی تعلق می گرفت برای ما هم باید در نظر می گرفتند.

اگر محمد بحرانی در فیلم سینمایی با شما همکاری نکند چه اتفاقی رخ می دهد؟

– من فکر می کنم محمد بحرانی از این نگران است که جناب خان در فیلم سینمایی آسیب می‌بیند و این نگرانی او برای من اهمیت دارد و با ارزش است. مسلما ما سعی می کنیم تمام تلاشمان را برای رفع نگرانی آقای بحرانی انجام دهیم. تمام کسانی که در این حرفه تخصص دارند میدانند که فیلمنامه نقش تعیین کننده ای دارد. ما سعی می کنیم با فیلمنامه مناسب و انتخاب صحیح بازیگران، نگرانی محمد را از بین ببریم. اگر شرایط ایجاب کند که رامبد بازیگر مقابل جناب خان نباشد ما به رضا عطاران، محسن تنابنده و حمید فرخ نژاد و چهره های مناسب دیگری فکر خواهیم کرد . من شخصا به عنوان کارگردان و سرپرست اتاق فکر جناب خان معتقدم که می شود فیلمنامه درستی برای جناب خان نوشت و محبوبیت این کاراکتر را با اولین فیلم سینمایی اش ارتقا داد.

می توان امیدوار به بازگشت «جناب خان» به تلویزیون با «خندوانه» بود؟

– من همین جا اعلام آمادگی می کنم که حاضرم در مذاکرات مستقیم و رسمی با سازمان صداو سیما شرکت کنم. بنشینیم خیلی اصولی با هم محترمانه صحبت کنیم و مشکلات حل شود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد