رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

استفاده از نام خالق ارباب حلقه‌ها خطرناک است!

خالق رمان پرطرفدار «ارباب حلقه‌ها» حتی بعد از مرگش چنان هواداران پر و پا قرصی دارد که اجازه نمی‌دهند نام و تصویر «جی آر آر تالکین» بدون اجازه مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. بنیاد رسمی تالکین که وظیفه حمایت از حق و حقوق این نویسنده را برعهده دارد بعد از آنکه یک نویسنده آمریکایی در کتابش از «تالکین» به عنوان یکی از شخصیت‌ها نام برده، تهدید به شکایت کرد. در این رمان ۴۵۰ صفحه‌ای نوشته «استیو هرالد» زن جوانی برای یافتن پدربزرگش به اسنادی متوسل می شود که «تالکین» در اختیارش گذاشته است. بعد از انتشار این کتاب، بنیاد تالکین خواستار نابودی تمام نسخه‌های موجود «میرک وود» شد. نویسنده این کتاب می گوید با احترام به خالق «ارباب حلقه ها» در داستان گفت‌وگویی خیالی با وی صورت گرفته و هرگز نام یا شخصیت «تالکین» زیر سوال نرفته است. هرالد استفاده از شخصیت های حقیقی را در داستان امری غیرعادی و خلاف قانون نمی داند: «پیش از این هم جویس کارول اوتس از مرلین مونرو، مایکل کانینگهام از ویرجینیا وولف و دان دلیلو از فرانک سیناترا در رمان‌هایشان استفاده کرده‌اند تصور کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر قرار بود راجع به جنگ جهانی دوم کتابی بنویسید و از شخصیت وینستون چرچیل استفاده نکنید مبادا که از شما شکایت شود.» در حالی که نویسنده این عکس العمل های تند و یک جانبه را منجر به حذف آثاری می داند که از تاریخ وام می گیرند، وکلای بنیاد تالکین مدعی هستند تا امروز به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه داده نشده تا از نام یا شخصیت جی آر آر تالکین در داستان‌شان استفاده کنند.

خالق رمان پرطرفدار «ارباب حلقه‌ها» حتی بعد از مرگش چنان هواداران پر و پا قرصی دارد که اجازه نمی‌دهند نام و تصویر «جی آر آر تالکین» بدون اجازه مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. بنیاد رسمی تالکین که وظیفه حمایت از حق و حقوق این نویسنده را برعهده دارد بعد از آنکه یک نویسنده آمریکایی در کتابش از «تالکین» به عنوان یکی از شخصیت‌ها نام برده، تهدید به شکایت کرد. در این رمان ۴۵۰ صفحه‌ای نوشته «استیو هرالد» زن جوانی برای یافتن پدربزرگش به اسنادی متوسل می شود که «تالکین» در اختیارش گذاشته است. بعد از انتشار این کتاب، بنیاد تالکین خواستار نابودی تمام نسخه‌های موجود «میرک وود» شد. نویسنده این کتاب می گوید با احترام به خالق «ارباب حلقه ها» در داستان گفت‌وگویی خیالی با وی صورت گرفته و هرگز نام یا شخصیت «تالکین» زیر سوال نرفته است. هرالد استفاده از شخصیت های حقیقی را در داستان امری غیرعادی و خلاف قانون نمی داند: «پیش از این هم جویس کارول اوتس از مرلین مونرو، مایکل کانینگهام از ویرجینیا وولف و دان دلیلو از فرانک سیناترا در رمان‌هایشان استفاده کرده‌اند تصور کنید چه اتفاقی می‌افتاد اگر قرار بود راجع به جنگ جهانی دوم کتابی بنویسید و از شخصیت وینستون چرچیل استفاده نکنید مبادا که از شما شکایت شود.» در حالی که نویسنده این عکس العمل های تند و یک جانبه را منجر به حذف آثاری می داند که از تاریخ وام می گیرند، وکلای بنیاد تالکین مدعی هستند تا امروز به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه داده نشده تا از نام یا شخصیت جی آر آر تالکین در داستان‌شان استفاده کنند. در بیانیه این بنیاد به صراحت ذکر شده‌است:« کاری که در رمان هرالد انجام گرفته است استفاده تجاری غیر قانونی از شخصیت و شهرت آن استاد فقید محسوب می‌شود.» وکیل نویسنده نیز ادعای بنیاد تالکین را بی‌اساس و فاقد مبنای قانونی می‌دانند اما این بنیاد که اکنون توسط پسر «تالکین» اداره می‌شود مدعی است که میان آزادی بیان و حمایت از منافع قانونی تعادلی وجود دارد و «هرالد» با استفاده از نام «تالکین» از خطوط این تعادل به طور غیر‌منصفانه‌ای خارج شده است. «تالکین» نویسنده و زبان شناس انگلیسی است که از مشهورترین آثارش می توان از «ارباب حلقه ها» و «هابیت» نام برد. هرچند شهرت عمده این نویسنده امروز وام دار سه‌گانه سینمایی پرطرفدار «ارباب حلقه ها» است که از روی داستان اصلی اقتباس شده و در زمان اکران رکوردهای سینمایی بسیاری را جابه جا کرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد