رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

اسباب بازی را برای کودک زیر یک سال چگونه انتخاب کنیم؟

اصول خرید اسباب‌بازی برای نوزادان زیر یک سال  بسیاری از پدرها و مادرها بر این باورند که تا یک سالگی، تنها رسیدگی به تغذیه و رشد جسمی کودک کافی است. در صورتی که اسباب‌بازی‌ها از همین ماه‌های اولیه زندگی حضور پررنگی در زندگی کودکان دارند. اگر شما برای خرید یک اسباب بازی شتاب‌زده و بدون شناخت عمل نکنید، قدم بزرگی در رشد فکر و قدرت تخیل کودک‌تان برداشته‌اید. برای شناخت اسباب‌بازی‌های مناسب و مفید برای کودکان زیر یک‌سال در این یادداشت با ما همراه شوید:

خرید اسباب بازی برای کودکان تا سه ماهگی

در ماه‌های اول تولد، هنوز دید نوزاد به خوبی شکل نگرفته است و تنها می‌توانند اشیایی را که در فاصله ۲۰ تا ۳۵ سانتی متری آنها قرار دارد، ببیند. از علاقه‌مندی‌های نوزاد خیره شدن به اطرافش است. البته او اشیا و کسانی را که در همان فاصله قرار دارند می‌تواند ببیند. یعنی همان فاصله‌ای که وقتی در آغوش‌اش می‌گیرید، او با صورت شما دارد. پس باید توجه داشته باشید که اسباب‌بازی‌ را در مقابل چشمان او بگیرید. اسباب‌بازی‌های صدادار برای نوزادی که در اولین ماه‌های زندگی‌اش قرار دارد، بسیار سرگرم کننده است. سعی کنید برایش اسباب‌بازی‌هایی با رنگ‌های تند و با صدای ملایم و متنوع بخرید تا سیستم حسی حرکتی او تحریک شود.

آینه‌های نشکن هم انتخاب مناسبی برای او به عنوان اسباب‌بازی است. توجه داشته باشید که نوزاد نمی‌تواند تشخیص دهد که صورت درون آینه صورت خود اوست و صرفا به دلیل حرکت اعضای صورت خود در آینه مشغول می‌شود. عروسک‌های نرمی که با فشار دادن آنها صداهای مختلفی از آنها شنیده می‌شود نیز برای نوزاد در این سن بسیار سرگرم کننده است.

خرید اسباب بازی برای کودکان ۳ تا ۶ ماهگی

برای نوزاد ۳ تا ۶ ماهه که مدام دوست دارد انگشت خود را بمکند و سعی می‌کند با دست کوچک خود اسباب‌بازی‌ها را در دست بگیرد جغجغه سبک و یا آویزهایی که از تخت و کالسکه‌اش آویزان می‌شود و تولید صدا می‌کنند، مناسب است. دقیقا به همین دلیل که نوزاد می‌تواند اسباب‌بازی‌ها را در دست خود بگیرید، خرید اسباب‌بازی‌های کوچک اصلا گزینه مناسبی برای او نیست. چرا که او همه چیز را داخل دهان خود می‌کند و این کار خطراتی برای او به همراه دارد.

حیوانات عروسکی توپر و نرم که هیچ دکمه یا وسیله سختی در ساخت آن‌ها به کار برده نشده باشد، یک اسباب‌بازی خوب برای فرزند شما محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید برای نوزادتان اسباب بازی لاستیکی بخرید پیشنهاد ما خرید اسباب‌بازی‌های قابل انعطاف و صدادار است. این نوع اسباب‌بازی‌ها به خصوص در هنگام حمام نوزاد بسیار برایش سرگرم کننده هستند و کار شما را هم در هنگام شست‌و‌شوی او راحت می‌کنند.

خرید اسباب بازی برای کودکان ۶ تا ۹ ماهگی

حالا دیگر نوزاد شما می‌تواند دو اسباب‌بازی مختلف را در دستان خود بگیرد و به هم بکوبد یا قاشق را روی بشقاب بکوبد. مغز نوزاد در این سن به سرعت در حال تکامل است. از طرفی او می‌تواند اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را بشناسد و از نظر حرکتی نیز می‌تواند خود را به این سو و آن سو بکشد. به همین دلیل برای نوزاد ۶ تا ۹ ماهه اسباب‌بازی‌هایی که باعث تحرک بیشتر او می‌شوند، انتخاب مناسبی است.

زمان مناسب برای آشنایی کودک شما با کلمات فرا رسیده است. می‌توانید برای او کتاب‌های پارچه‌ای بخرید و با خواندن آنها مهارت‌های زبانی او را تقویت کنید. سعی کنید وقتی مشغول کتاب خواندن برای او هستید به صورت یکنواخت این کار را انجام ندهید. شما در حال کتاب خواندن برای یک نوزاد هستید نه یک فرد بزرگسال. باید با ایجاد صداهای مختلف و تکان دادن دست و صورت این کار را انجام دهید تا توجه نوزاد به سمت شما جلب شود.
 این سن زمانی است که نوزاد می‌تواند با عروسک‌های خود مانوس شود و با عروسک محبوب‌‌اش به خواب برود. پس برای آنها عروسک‌های نرم، با رنگ‌های شاد انتخاب کنید.

خرید اسباب بازی برای کودک ۹ تا ۱۲ ماهگی

برای نوزاد ۹ تا ۱۲ ماهه اسباب‌بازی‌های حرکتی بهترین انتخاب است. او دیگر می‌تواند بنشیند و چهاردست و پا راه برود. پس بیش از پیش به این نیاز دارد که مهارت‌های حرکتی‌اش تقویت شود. حالا او می‌تواند اجسام را با دو انگشت سبابه و شصت از روی زمین بردارد، پرت کند و تکان بدهد. دردسرهای شما تازه در این سن آغاز می‌شود چرا که او شروع به خالی کردن کمدها و کابینت‌های شما می‌‌کند. نوزاد در این سن به دیدن کتاب‌های عکس‌دار و دالی بازی کردن بسیار علاقه‌مند است.  

در این سن نباید برای فرزندتان اسباب‌بازی‌هایی بخرید که دسته داشته باشند. بلکه اسباب‌بازی‌های چرخ‌دار برای او گزینه بهتری‌ است. مکعب‌های پارچه‌ای هم برای او جذاب هستند. می‌توانید مکعب‌های چوبی هم در اختیار او بگذارید. البته باید اندازه قطعات آنها بزرگ و تعداد آنها کم باشد. این کار به او کمک می‌کند که وقت بازی کردن، تفاوت پارچه و چوب را متوجه شود.

اسباب‌بازی‌هایی که درهم فرو می‌روند یا از بزرگ به کوچک روی هم قطار می‌شوند هم از دیگر اسباب‌بازی‌های مناسب این سن است. می‌توانید برای او عروسک‌های انگشتی بسازید و او را برای مدتی سرگرم کنید. یک کاغذ و چند مداد پهن در اختیارش بگذارید و اجازه دهید هرچه دلش می‌خواهد بکشد.
 
وسایلی که از خودشان صدا تولید می‌کنند و کودک می‌تواند خودش آنها را بنوازد نیز برای او بسیار مناسب هستند. پیشنهاد ما به شما طبل‌ کوچک یا کیبردهای آهنگین کوچک هستند. نواختن موسیقی باعث سرگرم شدن و آرامش او می‌شود. سعی کنید همراه با این موسیقی برای او شعرهای کودکانه بخوانید. به این ترتیب شما می‌توانید در هنگام خواب یا برای آموزش موضوعات مختلف به او از شعرها کمک بگیرید.

نتیجه گیری

به صورت کلی می‌توان گفت که اسباب‌بازی‌های صدادار تا شش ماهگی و اسباب‌بازی‌هایی که مهارت‌های فیزیکی و حرکتی نوزاد را تقویت می‌کنند از شش ماهگی به بعد برای او بسیار مناسب هستند. همچنین برای آشنایی بیشتر نوزاد با کلمات و تقویت مهارت‌های زبانی می‌توانید از شش ماهگی برای او کتاب بخوانید. از ۹ تا دوازده ماهگی نیز وقت خریدن لگوهای رنگی و آشنایی کودک با موسیقی و شعرهاست. تمام این موارد به فرزند شما کمک می‌کند تا با لذت و علاقه مهارت‌های لازم را یاد بگیرد و در مسیر رشد فکری و جسمی قدم بردارد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد