اتمام بخش دوم نقاشی دیواری لاله اسکندری تا پایان فروردین ماه
نصب بخش دوم از سومین نقاشی دیواری لاله اسکندری با الهام از مینیاتورهای ایرانی و با تکنیک موزاییکهای شکسته تا پایان فروردین ماه در اتوبان «مدرس»، تقاطع پل «رسالت» تمام میشود.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضلع شرقی دیواری که درست زیر پل رسالت قرار گرفته است، این روزها با موزاییکهایی که خاطرهای از مینیاتورهای ایرانی را یادآوری میکند، رنگین میشود.
مهر ماه سال گذشته نیز ضلع غربی این پل با طرح دیگری مزین و رونمایی شد و بخشهای دوم این نقاشی دیواری نیز در حال کامل شدن است.
لاله اسکندری ـ طراح این نقاشی دیواری ـ به ایسنا توضیح داد: بخش پایین از حاشیه کار هنوز باقی مانده و امیدواریم تا پایان فروردین ماه کار نصب آن به اتمام برسد.
او درباره طراحی این دیوار و تشابه آن با دیوار روبروی آن گفت: در این کار نیز برای ایجاد هماهنگی از همان فضای مینیاتور ایرانی و سمبلهای ایرانی بهره گرفتهایم و حاشیه طرح با همان رنگبندی کار شده است،اما تلاش کردهایم از رنگهای متفاوتی در طرح بهره بگیریم. در این اثر چوگان بازی و سوارکاری را به تصویر کشیدهایم.
این بخش دوم از سومین پروژهی نقاشی دیواری است که لاله اسکندری به پاس نقوش کهن ایران زمین با همراهی گروهش به مرحلهی نصب میرساند. اثر در ابعاد ۳۷۵ مترمربع کار شده و همچون کارهای قبلی این هنرمند نشان از علاقهی او به هنر کهن ایران و صنایعدستی دارد.
نصب بخش دوم از سومین نقاشی دیواری لاله اسکندری با الهام از مینیاتورهای ایرانی و با تکنیک موزاییکهای شکسته تا پایان فروردین ماه در اتوبان «مدرس»، تقاطع پل «رسالت» تمام میشود.
به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضلع شرقی دیواری که درست زیر پل رسالت قرار گرفته است، این روزها با موزاییکهایی که خاطرهای از مینیاتورهای ایرانی را یادآوری میکند، رنگین میشود.
مهر ماه سال گذشته نیز ضلع غربی این پل با طرح دیگری مزین و رونمایی شد و بخشهای دوم این نقاشی دیواری نیز در حال کامل شدن است.
لاله اسکندری ـ طراح این نقاشی دیواری ـ به ایسنا توضیح داد: بخش پایین از حاشیه کار هنوز باقی مانده و امیدواریم تا پایان فروردین ماه کار نصب آن به اتمام برسد.
او درباره طراحی این دیوار و تشابه آن با دیوار روبروی آن گفت: در این کار نیز برای ایجاد هماهنگی از همان فضای مینیاتور ایرانی و سمبلهای ایرانی بهره گرفتهایم و حاشیه طرح با همان رنگبندی کار شده است،اما تلاش کردهایم از رنگهای متفاوتی در طرح بهره بگیریم. در این اثر چوگان بازی و سوارکاری را به تصویر کشیدهایم.
این بخش دوم از سومین پروژهی نقاشی دیواری است که لاله اسکندری به پاس نقوش کهن ایران زمین با همراهی گروهش به مرحلهی نصب میرساند. اثر در ابعاد ۳۷۵ مترمربع کار شده و همچون کارهای قبلی این هنرمند نشان از علاقهی او به هنر کهن ایران و صنایعدستی دارد.
این هنرمند نقاش پیش از این به ایسنا گفته بود:سابقهی چند هزار سالهی ایران در حوزهی مینیاتور و اهمیتی که منطقهی شش تهران به لحاظ جغرافیایی و فرهنگی دارد، ما را بر آن داشت که به سمت مینیاتور گرایش پیدا کنیم و با نمایش چنین اثری در پرترافیکترین و شلوغترین اتوبانهای تهران بار دیگر خاطرهی مینیاتور ایرانی و هنری را که این روزها کمتر مورد توجه قرار میگیرد، در ذهن مخاطبان احیا کنیم. مینیاتور سرشار از رنگبندی و فرمهای زیبایی است که تا حد ممکن آن را در این اثر موزاییک شکسته نشان دادهایم.