رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

آیا می توانید شخصیت همسرتان را تغییر دهید؟

احساس می کنید که رابطه زناشویی تان به دلیل برخی رفتار های همسرتان سرد و پراضطراب شده؟ شاید مشکل مربوط به شخصیت او و کنترل گر بودن او باشد. زندگی با همسری که چنین ویژگی ای دارد آسان نیست اما باید بدانید که آدم های کنترل گر به ۵ گروه تقسیم می شوند. اگر شما فکر می کنید که او جزو یکی از این دسته هاست، به سوالات این تست پاسخ دهید. پاسخ این سوالات تنها نمایانگر شخصیت همسر کنترلگرتان نیست بلکه به شما کمک می کند تا مناسب ترین رفتار را در مقابل چنین آدم هایی داشته باشید. زیرا در ادامه این تست، شما را با آسان ترین راهکار های خلاص شدن از این زندگی نابرابر آشنا خواهیم کرد.

● به این سوالات در مورد همسرتان پاسخ دهید

۱. آیا اگر به نتیجه دلخواهش نرسید یا کار ها آنطور که انتظار دارد پیش نروند، آدم های اطرافش را آشکار یا مخفیانه تهدید یا سرزنش می کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۲. آیا سعی می کند به طور مستقیم یا غیرمستقیم رفتاری که کسی در گذشته با او کرده را در مکالمه یا شرایط فعلی تلافی کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۳. آیا کینه ها را در دلش نگاه می دارد و مدام به این فکر می کند که رفتار و کارهای افراد دیگر را در آینده تلافی کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۴. آیا دوست دارد که کار ها را به نام خودش پایان برسد و یک موفقیت جمعی را به نام خودش تمام کند یا این که با تمام کردن کار ها دیگران را تحت تاثیر قرار بدهد؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۵. آیا توانایی متقاعدکردن دیگران را دارد و تاکنون در روابطش با آدم های دیگر کنترل رابطه را به عهده گرفته یا در جمعی که حضور داشته نقش هدایت گر را برعهده داشته است؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۶. آیا تاکنون گرفتن تصمیمات جمعی برعهده او بوده است و دوست دارد به عنوان قهرمان جمع شناخته شود؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۷. آیا در انجام کار دیگران را راهنمایی می کند و درصورت به هم ریختن شرایط، کسی را سرزنش نکرده و تنها برای کمک به بهبود انجام کار تلاش می کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۸. آیا اجازه می دهد که دیگران کاری را به پایان برسانند یا آن ها را در انجام کاری دخالت می دهد تا اعتماد به نفس شان بالاتر برود؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۹. آیا برای این که دیگران کاری که جزو وظایفش است را انجام بدهند، آن ها را فریب می دهد؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۰. آیا به دلیل این که احساس می کند توانایی انجام کاری را دارد، برای انجام دادن آن پیش قدم می شود یا رهبری دیگران در انجام آن کار را به عهده می گیرد؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۱. آیا هرگز به دلیل این که با روش فرد دیگری در انجام کاری مخالف است، با او جروبحث می کند یا عصبانی می شود؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۲. آیا برای این که کاری را به انجام برساند از نبوغ و استعدادش استفاده می کند و به همین دلیل راه او در انجام آن کار به شکل قابل توجهی با راهکار آدم های دیگر تفاوت می کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۳. آیا وقتی که با فرد دیگری در یک پروژه کار می کند، بیشتر از او روی موضوع کار و هدف نهایی تمرکز می کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۴. آیا به شکل تاثیرگذاری در میان هم گروه هایش فعالیت می کند و حضور او در یک تیم یک نقطه قوت به حساب می آید؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

۱۵. آیا وقتی در کاری به موفقیت دست پیدا می کند، دوست دارد این اعتبار را با دیگران هم قسمت کند؟

بله

بیشتر اوقات

گاهی

هرگز

● همسر شما چقدر می خواهد

▪ کنترل تان کند؟

اگر همسرتان در این گروه باشد، اغلب دیگران را به خاطر این که آن طور که او دوست ندارد رفتار می کنند، سرزنش می کند. این فرد معمولا همیشه کینه را در دلش نگه می دارد و منتظر فرصتی است که دیگران را به دلیل این موضوع سرزنش کند یا این که دائم آن ها را به دلیل عمل کردن خلاف انتظار او تهدید می کند.

▪ امتیازتان را جمع کنید

برای هر پاسخ بله به خودتان ۳ امتیاز بدهید و برای پاسخ اغلب اوقات ۲ امتیاز را درنظر بگیرید. برای هر پاسخ گاهی یک امتیاز بدهید. برای این که بفهمید همسرتان در این گروه جا می گیرد یا نه به عبارات یک تا ۳ توجه کنید و امتیاز گرفته شده از این عبارات را مدنظر قرار دهید و براساس رده بندی های زیر امتیاز تان را بسنجید.

▪ دوست دارد جلب توجه کند؟

این گروه سعی می کند با انجام کارهایی که می تواند روی دیگران تاثیر عاطفی بگذارد توجه شان را جلب کند. این افراد دوست دارند احساسات دیگران را در دست شان بگیرند یا این که به هرطریقی که شده خودشان را نشان بدهند.

▪ امتیازتان را جمع کنید

برای هر پاسخ بله به خودتان ۳ امتیاز بدهید و برای پاسخ اغلب اوقات ۲ امتیاز را درنظر بگیرید. برای این که بفهمید همسرتان در این گروه جا می گیرد یا نه به عبارات ۴ تا ۶ توجه کنید و امتیاز گرفته شده از این عبارات را مدنظر قرار دهید و براساس رده بندی های زیر امتیاز تان را بسنجید.

▪ مثل بی کفایت ها رفتار می کند؟

اگر همسرتان در گروه بی کفایت ها قرار می گیرد معمولا ترجیح می دهد، از معرکه فرار کند و به جای حل مسئله سعی می کند که از موقعیت خارج شود. چنین فردی از این که ضعیف جلوه کند ابایی ندارد و دوست دارد که دیگران همیشه به جای او کارها را انجام دهند و او را از مخمصه دربیاورند.

▪ امتیازتان را جمع کنید

برای هر پاسخ بله به خودتان ۳ امتیاز بدهید و برای پاسخ اغلب اوقات ۲ امتیاز را درنظر بگیرید. برای هر پاسخ گاهی یک امتیاز بدهید. برای این که بفهمید همسرتان در این گروه جا می گیرد یا نه به عبارات ۷ تا ۹ توجه کنید و امتیاز گرفته شده از این عبارات را مدنظر قرار دهید و براساس رده بندی های زیر امتیاز تان را بسنجید.

▪ قدرت طلب و پرخاشگر است؟

این افراد پرخاشگرند و دوست دارند به هرطریقی که شده با حرف های تند یا کار های خشونت آمیز موقعیت را کنترل کنند.

▪ امتیازتان را جمع کنید

برای هر پاسخ بله به خودتان ۳ امتیاز بدهید و برای پاسخ اغلب اوقات ۲ امتیاز را درنظر بگیرید. برای هر پاسخ گاهی یک امتیاز بدهید. برای این که بفهمید همسرتان در این گروه جا می گیرد یا نه به عبارات ۱۰ تا ۱۲ توجه کنید و امتیاز گرفته شده از این عبارات را مدنظر قرار دهید و براساس رده بندی های زیر امتیاز تان را بسنجید.

▪ همکاری را به هر چیزی ترجیح می دهد؟

از میان این چند گروه کنترل گر ها تنها اگر همسرتان جزو این گروه باشد باید به شما تبریک بگوییم. این دسته تنها گروهی هستند که از راهی سالم دیگران و محیط شان را کنترل می کنند. این افراد قدرت مذاکره کمک می گیرند و سعی می کنند در نقش هدایت گر یک تیم در محیط کار یا زندگی خانوادگی شان شرایط را در دست بگیرند و دیگران را هم در موفقیت های شان سهیم کنند. درواقع هدف اصلی آن ها تمرکز بر اهداف است و نه کنترل و استثمار دیگران.

▪ امتیازتان را جمع کنید

برای هر پاسخ «بله» به خودتان ۳ امتیاز بدهید و برای پاسخ «اغلب اوقات» ۲ امتیاز را درنظر بگیرید. برای هر پاسخ «گاهی» یک امتیاز بدهید. برای این که بفهمید همسرتان در این گروه جا می گیرد یا نه به عبارات ۱۳ تا ۱۵ توجه کنید و امتیاز گرفته شده از این عبارات را مدنظر قرار دهید و براساس رده بندی های زیر امتیاز تان را بسنجید.

● همسرتان متعلق به کدام گروه است؟

وقتی امتیاز تمام این قسمت ها را مقابلش نوشتید، می توانید نتیجه تست را دریافت کنید. برای تمامی بخش ها از این فرمول استفاده کنید. یادتان نرود این تست ۵ قسمت دارد و نمره هر قسمت (که از ۳ سوال تشکیل شده است) متعلق به همان بخش است و نمی توانید نمره تمام بخش ها را با هم جمع کنید.

۹ ۶: استفاده قاطعانه از این ابزار برای اثبات قدرت و کنترل کردن دیگران.

۸ ۵: استفاده گاه به گاه از این ابزار برای اثبات قدرت و کنترل کردن دیگران.

۴ ۲: به ندرت استفاده کردن از این ابزار برای اثبات قدرت و کنترل کردن دیگران.

۱ ۰: هرگز استفاده نکردن از این ابزار برای اثبات قدرت و کنترل کردن دیگران.

● با همسر کنترل گر چه کنیم؟

۱ به کار هایی که انجام می دهد دقت کنید و سعی کنید، رفتار های خوبش را از رفتار های کنترل گرانه اش تفکیک کنید. حالا وقت آن است که دنبال دلیل این رفتار ها بگردید. چه عملی از شما باعث چنین عکس العمل هایی می شود؟ آن ها را در یک فهرست بنویسید و سعی کنید بی طرفانه در مورد خودتان قضاوت کنید.

۲ گاهی اوقات افراد نمی توانند رفتار های محیط بیرون شان را از رفتار هایی که در خانه انجام می دهند جدا کنند. ممکن است او به خاطر شرایط اجتماعی یا شغلی اش، مجبور به انجام برخی کار ها یا نشان دادن بعضی عکس العمل ها باشد و به همین دلیل طبق عادت در مقابل شما رفتار هایی را از خود نشان بدهد. اگر مشکل اصلی جنس شغل اوست، باید به او کمک کنید که شخصیتی که در خانه دارد را از شخصیت اجتماعی اش تفکیک کند. ممکن است این جداسازی مدتی زمان ببرد و حتی نیازمند حمایت یک شخص سوم، یعنی یک روان شناس یا مشاور خانواده باشد.

۳ ببینید همسرتان به چه چیز هایی احتیاج دارد و چه رفتار هایی از طرف شما به او احساس اطمینان و امنیت می دهد. سعی کنید این حس را در او تقویت کنید.

۴ بدون گوشه و کنایه و حتی پنهان کردن احساسات تان را با او در میان بگذارید. اگر رفتارش شما را ناراحت کرده، صراحتا بگویید با این رفتارت من چنین حسی پیدا می کنم.

۵ مسئولیت پذیر تر باشید و سعی کنید توانایی های تان را پرورش دهید. تنها در این شرایط است که همسرتان به شما اتکا می کند و احساس برتری که همیشه با خودش دارد در مقابل شما کاهش می یابد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد