رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

آیا خرید گوشی ارزان قیمت عاقلانه است

بین علما در دسته بندی گوشی های تلفن همراه اختلاف مختصری وجود دارد. برخی عقیده دارند مدل های ارزان تر از ۵۰ هزار تومان را باید در وادی گوشی های ارزان قیمت نامگذاری کرد و عده ای دیگر اعتقاد بر این دارند هر موجودی که کمتر از ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد را باید ارزان قیمت خطاب کرد.
روایتی دیگر وجود دارد که مدل های کمتر از ۵۰ هزار تومان را ارزان و مدل های بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را باصرفه خطاب می کند. در این روایت، خرید مدل های کمتر از ۵۰ هزار تومان نهی شده است. اینها را گفتم تا آنهایی که نمی دانند، بدانند گوشی های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان همچنان طرفداران پروپا قرص دارد. اما آیا خرید این مدل ها به صرفه و صلاح خریدار آن است؟ یک تغییر کوچک اگر حافظه قدری یاری کند حتم دارم به خاطر خواهید آورد در سال های ابتدایی دهه ۸۰ شمسی تعداد مدل های ارزان تر از ۵۰ هزار تومان محدود به یکی دو مدل معروف مانند۱۱۰۰ Nokia بود و بس، اما در روزگار کنونی شاهد معرفی مدل های بسیاری در این وادی هستیم.

بین علما در دسته بندی گوشی های تلفن همراه اختلاف مختصری وجود دارد. برخی عقیده دارند مدل های ارزان تر از ۵۰ هزار تومان را باید در وادی گوشی های ارزان قیمت نامگذاری کرد و عده ای دیگر اعتقاد بر این دارند هر موجودی که کمتر از ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد را باید ارزان قیمت خطاب کرد.
روایتی دیگر وجود دارد که مدل های کمتر از ۵۰ هزار تومان را ارزان و مدل های بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را باصرفه خطاب می کند. در این روایت، خرید مدل های کمتر از ۵۰ هزار تومان نهی شده است. اینها را گفتم تا آنهایی که نمی دانند، بدانند گوشی های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان همچنان طرفداران پروپا قرص دارد. اما آیا خرید این مدل ها به صرفه و صلاح خریدار آن است؟ یک تغییر کوچک اگر حافظه قدری یاری کند حتم دارم به خاطر خواهید آورد در سال های ابتدایی دهه ۸۰ شمسی تعداد مدل های ارزان تر از ۵۰ هزار تومان محدود به یکی دو مدل معروف مانند۱۱۰۰ Nokia بود و بس، اما در روزگار کنونی شاهد معرفی مدل های بسیاری در این وادی هستیم. صفحه نمایش اغلب مدل های کنونی رنگی شده است، اغلب امکان نیوشیدن رادیو را فراهم ساخته و برخی از آنها رابط یواس بی دارند. همچنین صدای زنگ برخی از مدل ها پلی فونیک هم شده است. بازیگران تازه ای علاوه بر Nokia وارد گود شده اند که هم گارانتی بهتری عرضه داشته و هم محصولات شان از امکانات بیشتر برخوردار است. به عنوان مثال شرکت ال جی دو نماینده شاخص با نام های KP100 و KP105 معرفی کرده است. شرکت Sony Ericsson نیز مدل J132 را در این وادی عرضه کرده است. این قبیل گوشی ها فقط برای مکالمه مناسب است و نباید انتظار چندانی از آنها داشت. شاید حق با آن دسته از کاربلدهایی باشد که خرید از این دسته را صحیح ندانسته و استفاده از مدل هایی که در وادی بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفته باشند را بیشتر به سود خریدار می دانند. صرفه و صلاح خریدار قیمت مدل هایی که مجهز به دوربین VGA هستند از حوالی ۶۵ هزار تومان آغاز شده و قیمت مدل هایی که از پخش موسیقی و کارت حافظه پشتیبانی می کنند نیز از حوالی ۷۵ هزار تومان آغاز می شود. از این رو می توان با پرداخت ۷۵ هزار تومان از دستگاهی استفاده کرد که صفحه نمایش رنگی دارد، دوربین کم کیفیت VGA دارد، رادیو FM دارد، امکان ضبط صدا دارد، قابلیت پخش موسیقی دارد، رابط یواس بی یا حتی بلوتوث دارد و می تواند مقدار مختصری اطلاعات را به کمک کارت حافظه جابه جا کند، مدل هایی که در این دسته قرار می گیرند، امکانات بهتری برای نگهداری اطلاعات تماس فراهم ساخته و محدودیت های ذاتی سیم کارت ها در ذخیره سازی ۲۰۰ تا ۲۵۰ شماره تلفن را تقلیل خواهند داد.

به طور خلاصه می توان گفت گوشی های این دسته حداقل ها را ارائه می کنند که پاسخگوی نیاز قاطبه مصرف کنندگان خواهد بود. در این باره باز هم صحبت خواهم کرد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد