رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

آنان که خواهان موهای پرحجم هستند

● فاکتورهای مؤثر بر حجم موها

سؤالی که معمولاً مطرح می گردد اینست که چرا برای برخی خانمها حجیم ماندن موهایشان حائز اهمیت می باشد و چرا برخی افراد موهای نرم، لخت، غیرجذاب و چسبیده به سر دارند و در عوض برخی همیشه موهای پر، با حالت ارتجاعی و زیبا دارند؟

این مهم به موارد زیر بستگی دارد:

▪ قطر و سایز موها: هر یک از تارهای مو چه قطر و سایزی دارند.

▪ دانسیته موها: یعنی چه مقدار مو برروی سر قرار دارد.

▪ نرمی موها: یعنی تا چه حد مو قادر است از سطح سر فاصله بگیرد و این فاصله را حفظ کند.

▪ مواج بودن موها: یعنی تا چه حد مو، موج و فر طبیعی دارد.

▪ اصطکاک موها: هر یک از تارهای موی سر تا چه حد سر و لیز است.

▪ چسبندگی موها: تاچه حد موهای سر به یکدیگر می چسبند.

الف) قطر موها

قطر موی انسان از ۴۰ تا ۱۲۰میکرون متفاوت است. ساختار و بافت مو معمولاً در گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

▪ موی نازک: کمتر از ۶۰میکرون

▪ موی متوسط: ۶۰ تا ۸۰میکرون

▪ موی ضخیم: بزرگتر از ۸۰میکرون

متأسفانه قابلیت بسیار کمی برای افزایش دائمی قطر مو وجود دارد. اما می توان با سالم نگاه داشتن ساقه مو تا حد امکان افزایش قطر مو را به بیشترین حد ممکن رساند. بعبارتی همواره بایستی از یک رژیم غذایی خوب و متوازن استفاده نمود زیرا هرگونه فقر مواد غذایی سبب کاهش قطر مو می شود.

توصیه متخصصان این است که: محصولات استایلینگ شبیه موس و یا ژل با تشکیل فیلم پلیمری در اطراف موها می توانند قطر موها را تا دو برابر افزایش دهند.

ب) دانسیته مو

دانسیته مو یعنی تعداد موهای موجود در یک سانتی متر مربع از پوست سر. بطور متوسط اغلب افراد بالغ بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰مو برروی سرشان دارند به عبارتی دیگر ۱۷۵ تا ۳۰۰مو در هر سانتی متر مربع وجود دارد. این تعداد، گستره وسیعی است که متغیرهای زیادی از جمله سن و ژنتیک افراد در آنها نقش دارند به همین دلیل حتی برخی افراد تا دو برابر بیشتر از مقدار ذکر شده، موی سر دارند.

● چرا دانسیته مو مهم است؟

۱ اگر شما دانسیته موی بزرگتری داشته باشید، شما موی بیشتری دارید و طبعاً دم اسب ضخیم تری هم خواهید داشت.

۲ زمانی که موها به یکدیگر نزدیکترند آنها به یکدیگر کمک می کنند تا راست و مستقیم بایستند درواقع دانسیته موی سر عملاً در دوران کودکی بیشترین مقدار را داراست و با گذشت زمان و پیر شدن افراد کاهش می یابد. بیشترین دانسیته مو در سنین ۱۶سالگی است و سپس تا سن ۵۰سالگی کاهش می یابد تا زمانیکه این کاهش شدیدتر خواهد شد.

ساده ترین کاری که می توان برای نگهداری دانسیته موها انجام داد، سالم نگه داشتن مو و پوست سر است. بایستی از کشیدن و شانه کردن شدید موها و بستن محکم آنها به شکل دم اسبی خودداری نمود. برای سالم ماندن پوست سر نیز در صورت نیاز از شامپوهای ضدشوره استفاده شود تا خارش و کشیدگی پوست سر کمتر حس گردد همچنین ریزش موی شدید که آلوپسیا نامیده می شود ممکن است توسط درماتولوژیست معالجه گردد. همچنین در هنگام انتخاب یک محصول برای موهای نازک بهتر است از موس استفاده شود زیرا آنها سبک وزن بوده و براحتی برروی مو پخش شده و تا ریشه مو می رسند و حدالامکان از محصولات مومی و سنگین، مانند برخی کرمها و… خودداری شود زیرا ممکن است باعث چسبیدن موهای نازک شوند و ظاهراً حجم موها کمتر بنظر برسند.

ج) سختی و سفتی مو

معنای اصطلاح سفتی به بیان دیگر به قابلیت و توانایی صاف و سفت ایستادن مو برروی سر برمی گردد. متأسفانه سفتی فاکتوری است که مستقیماً با ضخامت مو مرتبط است. هر چقدر مویی نازکتر باشد سفتی آن کمتر است افزایش سفتی مو بوسیله محصولات استایلینگ، بواسط پلیمرهای نگهدارنده آن است. این پلیمرها قادرند موقتا سفتی موها را با اتصالاتی که بطور جمعی با موها ایجاد می کنند افزایش دهند. زمانی که موها با همدیگر کار می کنند سفتی و بلند شدن آنها طبیعی تر است. همچنین یک برش صحیح و کامل توسط آرایشگر در به حداکثر رساندن سفتی موها بسیار مهم است، بافت و لایه های مو این امکان را فراهم می سازند که موها با یکدیگر کار کنند و سفتی و بلند شدن بیشتری داشته باشند برای بدست آوردن انسجام بیشتر، بایستی از مومهای استایلینگ استفاده شود.

د) انحنا

این یکی از مثالهای زیبا است موهای مواج و یا انحنادار نسبت به موهای مستقیم فضای بیشتری را بخود اختصاص می دهند بااستفاده از یک استایلر مانند موس و یا ژل می توان به موها انحنا داد. حرارت نیز، پلیمرهای استایلینگ را ذوب کرده و آنها جریان می یابند، بنابراین تماس مو به مو افزایش یافته و یک نگهداری طولانی تر و بهتر ایجاد می شود. همچنین افزایش موج و انحنا طبیعی موها، یک راه آسان برای ایجاد حجم طولانی مدت موها خواهد بود.

علاوه بر آن با استفاده از یک برس گرد و ترجیحا هم شکل موها بطوریکه برس در انگشتان فرو رود به بلند شدن ریشه موها کمک می کند، از این جهت می توان از فلز گرد داغ مانند بابیلیس برای افزایش حجم انتهای موها استفاده کرد.

هـ) اصطکاک

اصطکاک و یا عدم یکنواختی تار مو، بر حجم موها اثر خواهند گذاشت. معمولا افرادی که موهای نازک دارند تمایلی به استفاده از نرم کننده ها ندارند. ولیکن بایستی دانست که حتی موهای نازک نیز احتیاج به مقدار معینی نرم کننده حاوی سیلیکون (البته سیلیکونهایی که به سرعت تبخیر شوند تا سنگینی بر روی مو ایجاد نکنند) دارند. در واقع بهترین حالت استفاده از یک نرم کننده حجم دهنده است که مو را مرطوب و از سنگین شدن محافظت می کند. به همین دلیل اغلب خانمهایی که موهای نازک دارند بایستی مقدار کمتری از نرم کننده های موی سر استفاده کنند، چرا که مصرف بیش از اندازه نرم کننده های مو اصطکاک موها را از بین می برد و مو به حجم دلخواه نخواهد رسید. در واقع اصطکاک کم مناسب می باشد چرا که اصطکاک زیاد می تواند سبب آسیب و شکستگی شدید موها شود.

در حقیقت ژلهای استایلینگ و موسها بطور موقتی اصطکاک را برای نگهداری استیل مو افزایش می دهند، آنها همانند یک فیلم نرم به داخل مو می روند و زمانی که (نسبتا این فیلم خشک می شود آنها بطور موقت یک فاز چسبناک ایجاد می کنند) در این حالت چسبناک شدن مناسب می باشد این امر کمک می کند تا موها در یک شکل و استیل مناسب باقی بماند تا زمانی که موها خشک شود و زمانیکه فیلم کاملا خشک شد احساس چسبناک بودن متوقف شده و استیل مو تنظیم می شود.

راه دیگر افزایش اصطکاک، رنگ کردن موها است. آزمایشات مختلف نشان می دهند که بی رنگ کردن و های لایت موها اصطکاک میان موها را تا یک سوم افزایش می دهند همینطور رنگ کردن باعث تغییر شیمی کوتیکول مو می شود و این تغییر در شیمی مو اصطکاک موها را افزایش داده در نتیجه موها پرپشت تر بنظر می رسند. البته بایستی با این نکته توجه نمود که بلیچ بیش از اندازه و یا تغییر رنگ زیاد از حد، موها را بیش از اندازه زبر و در نتیجه آماده برای تخریب می سازد.

و) چسبندگی

میزان تمایل برای چسبیدن به خود را چسبندگی گویند. دو نوع چسبندگی می تواند به حجم مو ضربه بزند.

۱ سنگینی ناشی از چرک و روغن موها، می تواند موها را به یکدیگر و یا به پوست سر بچسباند. بنابراین برای حجیم ماندن طولانی مدت موها، بایستی آنها را کاملا تمیز نمود.

۲ بار الکتریکی ساکن می تواند باعث پرواز مو و یا برعکس چسبیدن آنها به یکدیگر شوند. مانند دامنی که در زنان به لباس زیر آنها می چسبد. اگر موها پس از برداشتن کلاه به گردن و یا صورت بچسبد این بدلیل بارهای الکتریکی ساکن است.

● ذرات باردار

مو به راحتی می تواند بار الکتریکی تولید کند زیرا خاصیت تریبو الکتریک دارد و این بدان معنی است که اگر مالیده شود بار الکتریکی تولید می کند و زمانی که این بارها تجمع پیدا کنند، سبب ایجاد بار الکتریکی ساکن می شوند. زمانی که بارهای مخالف یکجا جمع می شوند یکدیگر را خنثی کرده و جذب یکدیگر می گردند و اگر بارهای همنام در یک جا جمع شوند همدیگر را دفع خواهند کرد. این بدان دلیل است که رطوبت موجود در هوا به تخلیه بارهای الکتریکی از روی بدن کمک می کند معمولا هوای خشک زمستان مانند یک پوشش عایق برای بارهای الکتریکی عمل کرده و آنها را تقویت می کند.

در حقیقت استفاده از نرم کننده های حجم دهنده و محصولات استایلینگ، مانند پلی کواترنیم و کواترنیم ۱۸ و غیره از تجمع بارهای الکتریکی بر روی موهای نازک جلوگیری می کنند. این اجزا خود باردار بوده و هادی جریان الکتریسیته هستند و این بدان معنی است که آنها به کاهش تجمع بار الکتریکی بر روی موها کمک می کنند، قبل از آنکه بار خودشان به اندازه کافی زیاد شده و حجم موها را کاهش دهند. در واقع با انتخاب صحیح محصولات استایلینگ می توان از تجمع چربی و بار الکتریکی بر روی موها جلوگیری نمود همچنین بهتر است از یک شامپوی کلاریفائینگ (شامپوهایی که حاوی کرم نیستند مثل شامپوهای گیاهی و یا شامپوهای بچه) هفته ای یک مرتبه استفاده شود. استفاده مداوم و دوره ای از یک نرم کننده از تجمع بارهای الکتریکی جلوگیری می کند و می بایست مقدار مناسبی از نرم کننده را بر روی موها استفاده نمود.

تگ ها:

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد