رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

آغاز دور جدید رقابت با ویندوز مایکروسافت

«لری پیج» و «سرگئی برین» که هر دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد بودند، در سال ۱۹۹۸ شرکت گوگل را تاسیس کردند. این شرکت خصوصی سرانجام در ژوئن ۱۹۹۹ با سرمایه آغازین ۲۵ میلیون دلار معرفی شد. این دو نفر که در ابتدا هدف خود را «سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا» اعلام کرده بودند، از چند سال قبل به این نتیجه رسیدند که به جز ساماندهی اطلاعات، می توانند در زمینه های دیگر هم گام بردارند و با شرکت های بزرگ نرم افزاری رقابت کنند.

یکی از اقداماتی که گوگل در این زمینه انجام داد، عرضه سیستم عامل ویژه خود برای گوشی های هوشمند با نام اندروید بود. این سیستم عامل هم اکنون توسط بیش از ۳۰ شرکت معروف پشتیبانی می شود و گوگل آن را بر مبنای لینوکس و به صورت متن باز طراحی کرده است تا توسعه دهندگان نرم افزاری بتوانند با استفاده از هسته Android SDK برنامه های مختلف خود را برای آن تولید کنند.

«لری پیج» و «سرگئی برین» که هر دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد بودند، در سال ۱۹۹۸ شرکت گوگل را تاسیس کردند. این شرکت خصوصی سرانجام در ژوئن ۱۹۹۹ با سرمایه آغازین ۲۵ میلیون دلار معرفی شد. این دو نفر که در ابتدا هدف خود را «سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا» اعلام کرده بودند، از چند سال قبل به این نتیجه رسیدند که به جز ساماندهی اطلاعات، می توانند در زمینه های دیگر هم گام بردارند و با شرکت های بزرگ نرم افزاری رقابت کنند.

یکی از اقداماتی که گوگل در این زمینه انجام داد، عرضه سیستم عامل ویژه خود برای گوشی های هوشمند با نام اندروید بود. این سیستم عامل هم اکنون توسط بیش از ۳۰ شرکت معروف پشتیبانی می شود و گوگل آن را بر مبنای لینوکس و به صورت متن باز طراحی کرده است تا توسعه دهندگان نرم افزاری بتوانند با استفاده از هسته Android SDK برنامه های مختلف خود را برای آن تولید کنند.اگرچه این سیستم عامل به طور خاص برای تلفن های همراه ساخته شده بود، اما باز بودن سیستم مرکزی آن کارشناسان را ترغیب کرد تا با انجام تغییرات لازم، امکان نصب آن روی نسل جدید رایانه های قابل حمل کوچک و سبک موسوم به نوت بوک ها را بررسی کنند. این اقدام سرانجام موجب شد اندروید با موفقیت کامل روی یکی از نوت بوک های شرکت Asus نصب شود. پس از آن، تولیدکنندگان بزرگ رایانه های شخصی با انجام بررسی های لازم روی اندروید، نوت بوک هایی را به بازار معرفی کردند که سیستم عامل آن اندروید بود.

اندروید از زمان ورود خود به بازار در حدود دو سال قبل تاکنون، محبوبیت فراوانی بین کاربران و کارشناسان نرم افزاری پیدا کرده است و روزبه روز بر خدمات وابسته به آن افزوده می شود اما گویا این گستره گوگل را راضی نمی کند و اهداف این شرکت چیزی فراتر از گوشی های هوشمند و نوت بوک ها است. شرکت گوگل چند روز قبل اعلام کرد به منظور رقابت گسترده و تنگاتنگ با ویندوز مایکروسافت، سیستم عامل جدید خود را که Chrome OS نام گرفته است، برای نوت بوک ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی روانه بازار می کند.

در حال حاضر ویندوز مایکروسافت به صورت گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از دوسوم کاربران خانگی و تجاری آن را بهترین سیستم عامل موجود می دانند اما گوگل با ذکر دلایل فراوان، تولید
Chrome OS را امری بجا معرفی کرده و معتقد است می تواند در آینده جای ویندوز را بگیرد.
از ابتدای سال جاری میلادی شایعاتی در خصوص تولید سیستم عامل در شرکت گوگل منتشر شده بود، اما این شرکت هفته گذشته برای نخستین بار به صورت رسمی جزئیات اندکی را در مورد اولین سیستم عامل خود برای رایانه ها منتشر کرد و توضیح داد که مهندسان و متخصصان سخت در تلاشند هر چه سریع تر Chrome OS را تکمیل کنند. شرکت گوگل معتقد است Chrome OS از جنبه های مختلف بهتر از ویندوز مایکروسافت،
Mac OS X اپل، لینوکس و حتی اندروید خواهد بود. کاربران طی سال های گذشته روش فعالیت های خود را در رایانه های شخصی تغییر داده اند و آن را از حالت آفلاین به آنلاین تبدیل کردند. این مساله یکی از مهم ترین عواملی بود که گوگل را برای تولید این سیستم عامل جدید ترغیب کرد.
این روزها حجم وسیع فعالیت های آنلاین کاربران، شرکت های نرم افزاری را مجبور کرده به جای تولید نرم افزارهای سنتی با قابلیت نصب روی رایانه، نسل جدید برنامه ها و ابزارهایی را در اختیار کاربران بگذارند که نیازی به نصب ندارند و ضمن افزایش سرعت، خدمات گسترده تری را در اختیار کاربران می گذارند.

سیستم عامل جدیدی که گوگل در حال تکمیل آن است نیز شامل این خاصیت می شود و به جای اشغال حجم زیادی از حافظه داخلی رایانه، بر مبنای سیستم مجازی اینترنتی اجرا می شود. در این سیستم عامل اگر شما قصد گشت وگذار اینترنتی، ارسال پست الکترونیکی، نوشتن متن، به اشتراک گذاری تصویر، به روزرسانی شبکه های اجتماعی و … را داشته باشید، با سرعت بیشتری نسبت به سیستم عامل های سنتی این اقدامات را انجام خواهید داد و نیازمند استفاده از پردازنده قوی برای انجام چند فعالیت رایانه ای سنگین به صورت همزمان نخواهید بود. منابع آگاهی که از فعالیت گوگل در این زمینه اطلاع دارند، گزارش داده اند این شرکت برای اجرای همزمان چند برنامه و نرم افزار در سیستم عامل Chrome OS از روش نوینی استفاده می کند. گوگل همچنین معتقد است ذخیره فایل ها و برنامه ها روی حافظه داخلی رایانه امری کهنه و نامناسب برای ساماندهی اطلاعات محسوب می شود. از این رو، گوگل در سیستم عامل خود رابط کاربری ویژه ای را ارائه خواهد کرد که جریان ذخیره سازی اطلاعات را با اندکی تفاوت پیش می برد.
علاوه بر این، شرکت گوگل بر این باور است که استانداردهای اینترنتی نظیر-۵ HTML یکی از مسائلی است که باید در تولید نسل جدید

سیستم عامل ها و نرم افزارها به آن توجه داشت.
سیستم عامل Chrome OS که با آخرین استانداردهای اینترنتی نیز سازگار شده، بر مبنای وب۲ طراحی شده است. البته باید توجه داشت این طرح چندان هم جدید به نظر نمی رسد و شرکت پالم پیشتر با عرضه گوشی Palm Pre سیستم عامل جدیدی روانه بازار کرد که هسته مرکزی آن بر مبنای فضای اینترنتی طراحی شده بود و توسعه آن نیز به واسطه استانداردهای اینترنتی صورت می گرفت اما گوگل ادعا می کند ایده جدید آن فراتر از سیستم عامل پالم است. سیستم عامل Chrome OS در اصل مجموعه کاملی از ابزارها و خدمات اینترنتی نظیر پست الکترونیکی، ایجاد فایل های نوشتاری، ویرایش تصاویر و… است که کاربران همه آنها را به صورت یکجا در اختیار می گیرند.

به هر حال، Chrome OS نخستین سیستم عاملی نیست که با هدف رقابت با ویندوز وارد بازار می شود اما برخی کارشناسان معتقدند وابستگی بیشتر این سیستم عامل به اینترنت مهم ترین مساله ای است که آن را از رقبای ویندوز متمایز می سازد و آن را به بزرگ ترین رقیب ویندوز تبدیل می کند. شرکت مایکروسافت علاوه بر اینکه نرم افزارها و ابزارهای فراوانی را برای ویندوز عرضه می کند، همکاران نرم افزاری و سخت افزاری فراوانی دارد که تمامی آنها در رشد و توسعه جهانی ویندوز سهیم هستند. این مساله باعث شده بر گستره و محبوبیت ویندوز افزوده شود. گوگل نیز که هدف خود از ساخت Chrome OS را بیرون کردن ویندوز از عرصه رقابت اعلام کرده، از هم اکنون همکاری های خود را با تولیدکنندگان بزرگ نرم افزاری و سخت افزاری آغاز کرده است. گوگل هم اکنون در حال همکاری گسترده با تولیدکنندگان بزرگ رایانه های شخصی است که از جمله آنها می توان به HP به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده رایانه های شخصی در جهان، لنوو به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده رایانه های شخصی در چین و دو شرکت بزرگ تایوانی با نام های ایسر و اسوس اشاره کرد که البته بزرگ ترین غایب این لیست شرکت Dell بوده است. شرکت گوگل در لیست خود به سه شرکت بزرگ توسعه دهنده تراشه های تلفن همراه با نام های Qualcomm، Texas Instruments و Freescale Semiconductor نیز اشاره کرده است. البته شرکت اینتل که بزرگ ترین تولیدکننده تراشه در جهان محسوب می شود نیز در این لیست غایب بوده است.

گوگل برای جذب شرکت های نرم افزاری به سمت خود نیز اعلام کرده است: «برای توسعه دهندگان ابزارها و نرم افزار، اینترنت یک بستر و پلت فورم مناسب است.» در حال حاضر بیشتر افرادی که در دنیا به رایانه دسترسی دارند، از اینترنت استفاده می کنند و این مساله باعث خواهد شد نسل جدید نرم افزارها و ابزارهای ساخته شده برای این بستر، به صورت گسترده مورد توجه کاربران قرار گیرد. سیستم عامل جدید Chrome OS با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت در نوت بوک ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی رقابت می کند و گوگل امیدوار است نخستین نوت بوک ها با این سیستم عامل را از نیمه دوم سال ۲۰۱۰ میلادی وارد بازار کند.

گوگل اعلام کرده سرعت، سادگی و امنیت مهم ترین ویژگی های Chrome OS خواهد بود. این سیستم عامل سریع و سبک است، به سرعت بالا می آید و در عرض چند ثانیه کاربران را به اینترنت متصل می کند.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد