رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

چرا کلاه‌ قرمزی در دلمان حق آب و گل دارد؟!

“کلاه قرمزی باز هم ما را با خود می‌برد” عنوان آخرین پست بلاگر وبلاگ “دونده” است.
به گزارش ایسنا در این مطلب که به بهانه اکران کار جدید ایرج طهماسب از عید فطر نوشته شده می‌خوانیم:

“عروسک‌ها، تنها موجودات بی‌روحی هستند که روح ما را درگیر خود می‌کنند. یادآوری خاطرات دورانی که عروسک‌ها چون موجودات زنده در ذهن ما زندگی کرده‌اند یکی از سرخوشی‌های سال‌های بزرگسالی است. در عصر حاضر گرچه عروسک‌ها به تنهایی اتاق ذهن بچه‌ها را پر نمی‌کنند، اما این گونه هم نیست که جایی هم در دنیای کودکانه آن‌ها نداشته باشند.
با این وجود عروسک‌ها به خاطر ویژگی‌های خاصی که در ذات خود حمل می‌کنند براحتی می‌توانند وارد جهان ذهنی و رؤیاهای فرزندان ما شوند. این رسوخ هم از ویترین‌های رنگارنگ گرفته تا مهد کودک‌ها و از تلویزیون گرفته تا سینما و شبکه‌های مجازی شکل می‌گیرد.

حراجی

تلویزیون در جامعه ما بیش از نیم قرن سابقه دارد و در این حضور ۵۴ ساله نقش مهمی در نزدیکی نسل‌های مختلف به جهان فانتزی عروسک‌ها داشته است. این نقش را پیشتر قصه‌های مادربزرگ‌ها و خیمه‌شب‌بازی‌ها و بازی‌های جمعی برعهده داشته‌اند، اما قاب کوچک گستره نفوذ خود را به سرعت سراسری کرد و حالا در هر نقطه کوری می‌توان امواج تلویزیون و بالطبع حضور عروسک‌ها را مشاهده کرد.
در خاطره نسل‌های پس از انقلاب عروسک‌های زیادی را می‌توان سراغ گرفت اما در میان آنها «کلاه قرمزی» سرآمد شخصیت‌های عروسکی سه دهه است. از سال‌های اول انقلاب تاکنون ده‌ها عروسک به میان خانواده‌ها و بچه‌ها آمده‌اند و در گذر خود خاطرات زیادی بر جای گذاشته‌اند. هادی و هدی، موش‌های مدرسه موش‌ها، اهالی خونه مادربزرگه، چاق و لاغر، زی‌زی‌گولو، ریسمون و آسمون، سنجد و… از جمله این شخصیت‌ها بوده‌اند، اما «کلاه قرمزی» و خانواده‌اش به دو دلیل مشخص در ذهن و روح و خاطرات ما ردپای بزرگی بر جای گذاشته‌اند. اول آن که کلاه قرمزی واجد ویژگی‌های شخصیتی (معصومیت، سادگی، سرتق بودن، سماجت، بازیگوشی، سربه‌هوایی و…) است که در بچه‌های نسل دهه ۵۰ و ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به‌شدت دیده می‌شود، حتی در نوع پوشش هم «کلاه قرمزی» قرابت زیادی با بچه‌هایی که به اصطلاح در کوچه و خیابان بزرگ شده‌اند دارد.
دوم اینکه «کلاه قرمزی» به خاطر تداوم پخش از دهه ۷۰ تا همین امسال باعث شده که چند نسل با آن احساس نزدیکی کنند و از داستان یا شخصیت‌های این مجموعه لذت ببرند.
درست است که امروز کامپیوتر، اینترنت، ماهواره، سینمای خانگی و psp بچه‌های این نسل را با عروسک‌ها بیگانه کرده‌اند، اما در همین وضعیت هم عروسک‌ها گرچه انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی باشند نقش عمده‌ای در تولیدات مختلف دارند. برای همین هم بچه‌ها به عروسک‌ها همچنان دل می‌بندد و بزرگترها از آن لذت می‌برند. «کلاه قرمزی» به همراه پسرخاله‌اش و خانواده جدید او امسال بیشترین شوق را در میان مخاطبان تلویزیون برانگیختند. حالا هم خبر می‌رسد که عید فطر با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» بار دیگر به میان مخاطبان سینما خواهند آمد. تکرار خاطره فروش افسانه‌ای «کلاه قرمزی و پسرخاله» در سال ۷۳ و استقبال عمومی از «کلاه قرمزی و سروناز» در سال ۸۱ نزدیک است، عروسک‌ها باز هم ما را به دنیای کودکی خواهند برد.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد