رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

نگاهی به آلبوم بی واژه با صدای محمد اصفهانی

آلبوم جدید محمد اصفهانی یکی ازمهمترین خواننده های موسیقی پاپ در دهه ۷۰ این روزها با استقبال مواجه شده، اصفهانی در سال های اخیر غیبتش در فضای رسمی موسیقی را با حضور در تلویزیون جبران کرد و همواره از بهترین خوانندگانی بود که صدایش را می شد با نوایی حزن آلود، شرقی و اصیل در تیتراژ مجموعه ها شنید.
اصفهانی از معدود خواننده های این سال ها است که تلاش کرده در انتخاب ترانه و موسیقی درست عمل کند و متناسب با صدا و لحنش حرکت کند، تقلید نکرده و این البته به معنای این نیست که همه تجربه هایش موفق بوده است. آلبوم تازه او که “بی واژه” نام دارد نشان می دهد محمد اصفهانی در دهه ۹۰ به دنبال تغییر فضای کارش است.
موسیقی این آلبوم در ترکیه ضبط شده و می توان ردپای موسیقی ترکیه را که در دهه ۷۰ شمسی به شدت در ایران محبوب بود، در این آلبوم دید. جالب است که با وجود تجربه گرایی این خواننده، ترانه هایی از این آلبوم موفق هستند که اصالت ایرانی آنها بیشتر است. هم در ترانه، هم در ملودی و هم در تنظیم. به همین دلیل همچنان ترانه هایی که در مجموعه “رستگاران” و شکرانه” شنیده ایم گوش نوازتر و تاثیرگذارتر است.
حال وهوای این مجموعه، عاشقانه است و اصفهانی کوشیده روایتگر عاشقانه هایی زمینی باشد، برخلاف گذشته و بیشتر از آن در تلویزیون که اشعاری عارفانه یا اجتماعی خوانده است. از میان این ترانه ها آنهایی که کلام بهتری دارند اجرای بهتری هم دارند. اولین ترانه آلبوم، که نام این مجموعه هم از آن گرفته شده یکی از بهترین قطعات است که با سبکی تازه در کارهای اصفهانی خوانده شده است.

آلبوم جدید محمد اصفهانی یکی ازمهمترین خواننده های موسیقی پاپ در دهه ۷۰ این روزها با استقبال مواجه شده، اصفهانی در سال های اخیر غیبتش در فضای رسمی موسیقی را با حضور در تلویزیون جبران کرد و همواره از بهترین خوانندگانی بود که صدایش را می شد با نوایی حزن آلود، شرقی و اصیل در تیتراژ مجموعه ها شنید.
اصفهانی از معدود خواننده های این سال ها است که تلاش کرده در انتخاب ترانه و موسیقی درست عمل کند و متناسب با صدا و لحنش حرکت کند، تقلید نکرده و این البته به معنای این نیست که همه تجربه هایش موفق بوده است. آلبوم تازه او که “بی واژه” نام دارد نشان می دهد محمد اصفهانی در دهه ۹۰ به دنبال تغییر فضای کارش است.
موسیقی این آلبوم در ترکیه ضبط شده و می توان ردپای موسیقی ترکیه را که در دهه ۷۰ شمسی به شدت در ایران محبوب بود، در این آلبوم دید. جالب است که با وجود تجربه گرایی این خواننده، ترانه هایی از این آلبوم موفق هستند که اصالت ایرانی آنها بیشتر است. هم در ترانه، هم در ملودی و هم در تنظیم. به همین دلیل همچنان ترانه هایی که در مجموعه “رستگاران” و شکرانه” شنیده ایم گوش نوازتر و تاثیرگذارتر است.
حال وهوای این مجموعه، عاشقانه است و اصفهانی کوشیده روایتگر عاشقانه هایی زمینی باشد، برخلاف گذشته و بیشتر از آن در تلویزیون که اشعاری عارفانه یا اجتماعی خوانده است. از میان این ترانه ها آنهایی که کلام بهتری دارند اجرای بهتری هم دارند. اولین ترانه آلبوم، که نام این مجموعه هم از آن گرفته شده یکی از بهترین قطعات است که با سبکی تازه در کارهای اصفهانی خوانده شده است.
اما دومین ترانه که “معجزه” نام دارد نه زبان فاخری دارد نه ملودی تازه ای، ترانه سوم معمولی است اما اصفهانی آن را با حس و حالی عاشقانه و با درک درست شعر اجرا کرده اما همین که صدای او را در ترانه “باور نکن” می شنویم فضای آلبوم به نفع این ترانه عوض می شود.
این ترانه که علاوه بر فضای عاشقانه، تعابیری تازه دارد وزن آلبوم را بالا می برد، جالب این است که شنونده سال ها پیش این ترانه را روی تیتراژ مجموعه “شکرانه” شنیده است، به نظر می رسد در این آلبوم هم کفه کارهای تلویزیونی اصفهانی سنگین تر است چون این اتفاق درباره ترانه “رستگاران” هم می افتد و شنونده مجذوب این دو ترانه می شود که در حافظه مخاطب ماندنی هستند.
در ترانه “اگه باشی” بازی با ملودی را داریم و موسیقی تحت تاثیر موسیقی کشور ترکیه است، ریتم تند موسیقی و حال و هوای ترانه شاد است و فضای امیدوار کننده دارد، اصفهانی ترانه را خوب اجرا کرده اما صدای او مناسب ترانه های شاد نیست و ترانه های غمگین را بهتر می خواند.
یکی از امتیازهای این آلبوم تنوع ترانه سرایان است، این باعث شده رنگین کمانی از ترانه ها و اشعار را در آلبوم داشته باشیم، تنوع و گوناگونی مضمون و محتوا را داریم که باعث شده آلبوم “بی واژه” گوش نواز باشد و خسته کننده نشود. گوش دادن این آلبوم می تواند تجربه ای جذاب باشد حتی در چند بار گوش دادن و این امتیاز بزرگی است، آنهم در روزگاری که اغلب ترانه ها را فقط می شود یک بار شنید و باید از یاد برد!
“فردای پنهان” هم یکی از ترانه های با ریتم شاد این آلبوم است، ترانه هایی عاشقانه که مضمونش مخالف ملودی است، ترانه را اصفهانی تند و با ضرباهنگی متضاد با درون شعر خوانده است. این تضاد را می توان در ترانه های ترکی هم دید. این چنین ترانه هایی که برای مخاطب جوان که ریتم های کند را دوست ندارد می تواند جذاب باشد.
قطعه “ناجی” هم یکی دیگر از ترانه های این آلبوم است، نکته مهم این است که ترانه “ناجی” از آن دست ترانه هایی است که اصفهانی کمتر می خواند، تنظیم ترانه هم در کارهای او تازگی دارد. اصفهانی معمولا ترانه های آهنگین می خواند اما این ترانه به مفهوم کلاسیک وزن و آهنگ ندارد. اما این را فراموش نکنیم که ناجی واژه درستی نیست و باید از کلمه “منجی” به عنوان نجات دهنده استفاده کرد. اما ترانه سرایان بسیاری این اشتباه را می کنند و از کلمه ناجی به جای منجی استفاده می کنند.
قطعه “غزال” با موسیقی اصیل ایرانی و صدای سه تار و ضرب زورخانه از ساخته های آریا عظیمی نژاد و از کارهای دوست داشتنی این آلبوم است، “غزال” ترانه ای از علی معلم دامغانی دارد با اشاره ای به حضرت تایرانی ها که ارادت خاصی به امام رضا (ع) دارند شنیدن این ترانه حسی ویژه دارد. آنجا که اصفهانی می خواند: خیال کن که غزالم بیا و ضامن من شو/// بیا که آتش صیاد از زبانه بیفتد
قطعه “خورشید فردا” آلبوم را تمام می کند، ترانه اول و آخر آلبوم طوری انتخاب شده اند که رویکرد تازه اصفهانی در آنها مشخص هسستند. اما با وجودی که این ترانه را اهورا ایمان سروده و در ترانه های او تازگی مضامین جلوه گری می کند، “خورشید فردا” این ویژگی را ندارد و بعضی بخش هایش آشنا و تکراری است: دست به دست من بده، پا به پای من بیا، بخون امروز مال عشق بگو، فردا مال ما.
در مجموع محمد اصفهانی بازگشتی موفق به دنیای موسیقی داشته است. می توان بعضی ترانه های این آلبوم را دوست نداشت. اما حس و حال کلی آلبوم مقبول است و البته ترانه هایی که تنظیم کننده ایرانی دارند موفق تر هستند تا ترانه هایی که در ترکیه و با نگاه آهنگسازان آن اقلیم تنظیم شده اند.
دو ترانه “باور نکن” و “رستگاران” که از مجموعه کارهای تلویزیونی اصفهانی به آلبوم آمده اند بی غرض ورزی سرو گردنی بالاتر از ترانه های دیگرند و این نشان می دهد کفه کارهای تلویزیونی او سنگین تر است، جای ترانه مجموعه “ارمغان تاریکی” در این آلبوم خالی است. ترانه ای زیبا و عاشقانه و موسیقی قابل قبول. شروع محمد اصفهانی دردهه ۹۰ را می توان به فال نیک گرفت و به او همچنان امیدوار بود.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد