رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

By registering with this blog you are also agreeing to receive email notifications for new posts but you can unsubscribe at anytime.


رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.


کانال رسمی سایت تفریحی

دکه سایت


نظر سنجی

نظرسنجی

به نظر شما کدام سریال امسال ماه رمضان بهتر است؟

Loading ... Loading ...

کلیپ روز




logo-samandehi

تصاویری از فرش قرمز اختصاصی برای بازیگران دیر رسیده در جشنواره فجر

عکس از جشن تولد ۳۸ سالگی آزاده صمدی

مصاحبه از زندگی شخصی امیرحسین مدرس و همسر دومش

عکس همسر آزاده نامداری و دخترش گندم

عکس جدید مهناز افشار و دخترش لینانا

نامه عسل پورحیدری در شبکه اجتماعی پس از خاکسپاری پدر

عکسی جالب از تینا آخوندتبار با دستکش بوکس در حال ورزش

تصاویر تبلیغاتی الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی

رتبه بدهید:

نقد بی بندوباری

عبدالرضا کاهانی در جدیدترین ساخته خود نشان داد فقط می خواهد دم از سینمای نو و زاویه نگاه متفاوت بزند اما جز از یک سری ادا و حرفهای به ظاهر “بودار” و معنی دار همراه با کمی نقد بی بندوباری سخن جدیدی در فیلمش مطرح نکرده است. اسب حیوان نجیبی است قصد دارد با زبانی تند و گزنده مسائل اجتماعی را به چالش بکشد و هر یک از آدم ها را به عنوان نمادی از جامعه سیاه معرفی کند اما آدم ها و نمادهای او آنقدر خنگ و عقب افتاده اند که با رفتار و کردار و چهره شخص “پلیس نمایی” که در جزیی ترین اکت ها دست و پاچلفتی عمل می کند هیچ عکس العمل عاقلانه ای انجام نمی دهند و به راحتی هم خود وهم تماشاگر را به سخره گرفته و آلت دست قرار می دهند. به نظر می رسد کاهانی با جنگ روانی و رسانه ای می خواهد توجه صاحبنظران را برای دیدن فیلم جلب کند و ذهنیت مبهم برای منتقدان و تماشاگر ایجاد کند. حتی انتخاب عنوان “اسب حیوان نجیبی است” نشان از شیطنت و ابهام بی ربط برای اذهان عمومی دارد. فیلم با یک سکانس افتتاحیه که کاراکتر اصلی را به خوبی لو می دهد آغاز می شود و با یک “پلیس نما” مواجه می شویم که با حالت عصا قورت داده، به مخاطب و ممیزین اعلام می کند که بدانید و بفهمید من پلیس نیستم، ادامه می یابد و با آدم هایی مواجه می شویم که در موقعیت ها خودباخته و مستاصل عمل می کنند. این بزرگ گویی ها و ادعاها نماد جامعه ما نیست.
انتخاب عطاران نیز حربه ای برای گیشه نیست و خلق شوخی ها و موقعیت های طنز که گاه گاه به ابتذال کلامی نیز می رسد در آن فضای سرد و بی روح شب و کاراکترهای بی نا و رمق کارگشا نیست. هر چند که فیلم داعیه کمدی سیاه را یدک می کشد. کاهانی می خواهد جامعه و مسوولین را خاطی، شرایط و آدم های قصه اش را بی گناه معرفی کند و نشان دهد

عبدالرضا کاهانی در جدیدترین ساخته خود نشان داد فقط می خواهد دم از سینمای نو و زاویه نگاه متفاوت بزند اما جز از یک سری ادا و حرفهای به ظاهر “بودار” و معنی دار همراه با کمی نقد بی بندوباری سخن جدیدی در فیلمش مطرح نکرده است. اسب حیوان نجیبی است قصد دارد با زبانی تند و گزنده مسائل اجتماعی را به چالش بکشد و هر یک از آدم ها را به عنوان نمادی از جامعه سیاه معرفی کند اما آدم ها و نمادهای او آنقدر خنگ و عقب افتاده اند که با رفتار و کردار و چهره شخص “پلیس نمایی” که در جزیی ترین اکت ها دست و پاچلفتی عمل می کند هیچ عکس العمل عاقلانه ای انجام نمی دهند و به راحتی هم خود وهم تماشاگر را به سخره گرفته و آلت دست قرار می دهند. به نظر می رسد کاهانی با جنگ روانی و رسانه ای می خواهد توجه صاحبنظران را برای دیدن فیلم جلب کند و ذهنیت مبهم برای منتقدان و تماشاگر ایجاد کند. حتی انتخاب عنوان “اسب حیوان نجیبی است” نشان از شیطنت و ابهام بی ربط برای اذهان عمومی دارد. فیلم با یک سکانس افتتاحیه که کاراکتر اصلی را به خوبی لو می دهد آغاز می شود و با یک “پلیس نما” مواجه می شویم که با حالت عصا قورت داده، به مخاطب و ممیزین اعلام می کند که بدانید و بفهمید من پلیس نیستم، ادامه می یابد و با آدم هایی مواجه می شویم که در موقعیت ها خودباخته و مستاصل عمل می کنند. این بزرگ گویی ها و ادعاها نماد جامعه ما نیست.
انتخاب عطاران نیز حربه ای برای گیشه نیست و خلق شوخی ها و موقعیت های طنز که گاه گاه به ابتذال کلامی نیز می رسد در آن فضای سرد و بی روح شب و کاراکترهای بی نا و رمق کارگشا نیست. هر چند که فیلم داعیه کمدی سیاه را یدک می کشد. کاهانی می خواهد جامعه و مسوولین را خاطی، شرایط و آدم های قصه اش را بی گناه معرفی کند و نشان دهد که جامعه مشوش و دگرگون است اما کاراکترهایی را صیقل نداده که دارای جنم باشند تا در حداقل، یکی از این نمایندگان اجتماع، قدری به عقل و تصمیم و مقاومت مجهز باشند. “اسب حیوان نجیبی است” فیلم نجیبی نیست و کارگردان ظاهرا به دنبال حرف هایی بوده که در جریان سیال ذهن خود می پرورانده است و احتمالا خودش به هدفش رسیده است اما مخاطب چیزی عایدش نمی شود. با این حال در کنار این کاستی ها تماشاگر با لحظه های فیلم ارتباط معنایی برقرار می کند و جنس بازی ها از جنس پرعیاری است.

تصاویر جدید بنیامین بهادری در کنار زن سال هند

تصاویر و حواشی حضور سحر قریشی و بازیگران در جشن پیراهن استقلال

عکسی جدید از آنا نعمتی و برادرش در رستوران

تصاویر جدید از هدیه تهرانی و مهران مدیری در سری جدید «قلب یخی»

عکس هایی از عروسی گلزار و النازشاکردوست در یک فیلم عروسی

دو عکس متفاوت الناز شاکردوست با عروسک گوفی و در آمبولانس

تصاویر نرگس محمدی به همراه مادرش در کنسرت موسیقی

تصاویری از حضور هنرمندان در کنسرت بابک جهانبخش

تبلیغ فروشگاهی

مطالب مرتبط با این موضوع

اجباری اجباری، ایمیل شما هرگز منتشر نخواهد شد