حضرت زینب (س) برکات عاشورا را بیمه کرد
حضرت زینب (س) برکات عاشورا را بیمه کرد
ایسکانیوز: حضرت آیتالله صافیگلپایگانی، در نوشتاری در رثای بانوی صبر استقامت، عقلیه بنیهاشم، حضرت زینبکبری(س) آن حضرت را بیمه کننده برکات عاشورا دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز” به نقل از مرکز خبر حوزه، مشروح نوشتار این مرجع تقلید بدین شرح است: شامگاه چهاردهم، شب پانزدهم رجب المرجب سال ۶۲ هجری بر حسب کتاب اخبار الزینبات نسابه عبیدلی و بعض کتب دیگر رحلت حضرت زینب سلام الله علیها است.
بر حسب این کتابها حضرت زینب علیها السلام پس از واقعه جانکاه کربلا و اسارت تا دمشق و انجام آن رسالت تاریخی و ایستادن در آن مواقف بسیار بزرگ، برکات عاشورا را بیمه کرد و به معیّت حضرت امام زینالعابدین علیهالسلام به مدینه بازگشتند.
وضع سیاسی مدینه به واسطه اقامت آن حضرت و رفت و آمد بانوان و دوستداران اهل بیت علیهمالسلام از اطراف و اکناف، انقلابخیز جلوه میکرد و والی مدینه سخت نگران اوضاع شد و به یزید خطر وضع را گزارش داد؛ لذا دستور صادر شد که حضرت زینب از مدینه به هر شهری که دلخواه خودشان است هجرت کنند.
حاکم مدینه این حکم یزید را به حضرت پیشنهاد نمود و حضرت از قبول آن جداً امتناع کردند ولی بالاخره بر حسب اصرار جمعی از بنیهاشم و دیگران موجب شد که حضرت به مصر هجرت فرمایند و در اول شعبان ۶۱ با تجلیل و استقبال شایانی رو به رو شدند
حضرت زینب (س) برکات عاشورا را بیمه کرد
ایسکانیوز: حضرت آیتالله صافیگلپایگانی، در نوشتاری در رثای بانوی صبر استقامت، عقلیه بنیهاشم، حضرت زینبکبری(س) آن حضرت را بیمه کننده برکات عاشورا دانست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران”ایسکانیوز” به نقل از مرکز خبر حوزه، مشروح نوشتار این مرجع تقلید بدین شرح است: شامگاه چهاردهم، شب پانزدهم رجب المرجب سال ۶۲ هجری بر حسب کتاب اخبار الزینبات نسابه عبیدلی و بعض کتب دیگر رحلت حضرت زینب سلام الله علیها است.
بر حسب این کتابها حضرت زینب علیها السلام پس از واقعه جانکاه کربلا و اسارت تا دمشق و انجام آن رسالت تاریخی و ایستادن در آن مواقف بسیار بزرگ، برکات عاشورا را بیمه کرد و به معیّت حضرت امام زینالعابدین علیهالسلام به مدینه بازگشتند.
وضع سیاسی مدینه به واسطه اقامت آن حضرت و رفت و آمد بانوان و دوستداران اهل بیت علیهمالسلام از اطراف و اکناف، انقلابخیز جلوه میکرد و والی مدینه سخت نگران اوضاع شد و به یزید خطر وضع را گزارش داد؛ لذا دستور صادر شد که حضرت زینب از مدینه به هر شهری که دلخواه خودشان است هجرت کنند.
حاکم مدینه این حکم یزید را به حضرت پیشنهاد نمود و حضرت از قبول آن جداً امتناع کردند ولی بالاخره بر حسب اصرار جمعی از بنیهاشم و دیگران موجب شد که حضرت به مصر هجرت فرمایند و در اول شعبان ۶۱ با تجلیل و استقبال شایانی رو به رو شدند که حتی سلمه بن مخلّد انصاری و والی مصر نیز از پیشقدمان در استقبال بودند و تا رجب سال ۶۲ در مصر اقامت داشتند.
رحلت ایشان شامگاه روز ۱۴ رجب، شب پانزدهم اتفاق افتاد و در مصر دفن شدند و مشهد آن حضرت بر حسب این تواریخ از آن زمان تا به حال مورد تجلیل و احترام مردم مصر و اطراف بوده و هست و همواره مشهد و ضریح آن حضرت نوسازی میشود و مورد احترام و تکریم بسیار است.
اکنون در مصر از اول تا پانزدهم ماه رجب ، دوستان اهل بیت علیهم السلام یعنی عامه مسلمین آن کشور با مراسم بسیار با شکوه سالروز رحلت حضرت را برگزار مینمایند و بر حسب بعض گزارشها که نزد حقیر خبرنگاران ضبط کردهاند، میگویند در این مراسم از جهت کرامت و معجزات آنچه را که بسا انسان به نقل ، قبول نمیکند به چشم میبیند.
به هر حال عظمت اهل بیت علیهم السلام و حقانیت این بزرگواران در این مراسم آشکار میگردد و دلها به آنها جذب میشود و جای تاسف است که شیعیان ایران در حال حاضر از زیارت چنین مشهد بزرگ و ارتباط با آن و مشاهد بزرگ دیگر اهل بیت علیهم السلام مثل مشهد راس الحسین علیهالسلام که آن هم در شکوه و جلال و آثار و برکات محتاج به شرح بسیار است و مشهد سیده نفسیه محروماند.
این برنامه سوگواری در رجب بر اساس این است که مشهد حضرت در مصر باشد در عین حال مشهد زینبیه در سوریه نیز جلالت و عظمت و نقش شایان خود را ایفا میکند که ملاحظات و اسراری که در این مسئله و تعدد مشاهد است جداگانه قابل طرح و اطلاعرسانی است.
۱۴ رجب المرجب ۱۴۳۱
لطف الله صافی