تهمینه میلانی و بزرگترین روانشناسان دنیا
جلسه پرسش و پاسخ فیلم “تصفیه حساب” با حضور تهمینه میلانی(کارگردان)، محمد نیکبین(تهیه کننده)، علیرضا زریندست(فیلمبردار)، ناصر چشمآذر(آهنگساز) و بازیگران فیلم در سالن کنفرانسهای برج میلاد برگزار شد.
به گزارش شبکه ایران، جلسه پرسش و پاسخ فیلم “تصفیه حساب” با حضور تهمینه میلانی(کارگردان)، محمد نیکبین(تهیه کننده)، علیرضا زریندست(فیلمبردار)، ناصر چشمآذر(آهنگساز) و بازیگران فیلم دقایقی پیش در سالن کنفرانسهای برج میلاد برگزار شد.
در این جلسه که اداره آن را طهماسب صلحجو(منتقد) بدست داشت، عوامل فیلم به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند.
تهمینه میلانی ضمن تشکر از علیرضا زریندست، فیلمبردار فیلم، از رابطه پویای سه نفره تهیه کننده، کارگردان و فیلمبردار در این فیلم ابراز رضایت کرد و گفت: “در تک تک سکانسهای این فیلم با زریندست همکاری و همراهی پویایی داشتم.”
میلانی در پاسخ به این پرسش که در این فیلم قرار بود به چه مسائلی از زنان پرداخته شود، با خواندن دو بیت “بنی آدم اعضای یک پیکرند از سعدی، گفت: “من در این فیلم به مسئله بزهکاری زنان با نگاهی دلسوزانه پرداختم.” وی با اشاره به اینکه در زندان از نزدیک با چنین زنانی برخورد داشته و به مشکلاتشان اشراف دارد، گفت: ” مادامی که انسانهایی در جامعه رنج میبرنداین جامعه رنگ سعادت را نخواهد دید. برای من مهم بود وضعیت چنین زنانی را بعد از آزادی از زندان تصویر کنم و حتی سالمترین نوع زندگی را برای آ>ها انتخاب کردم.”
جلسه پرسش و پاسخ فیلم “تصفیه حساب” با حضور تهمینه میلانی(کارگردان)، محمد نیکبین(تهیه کننده)، علیرضا زریندست(فیلمبردار)، ناصر چشمآذر(آهنگساز) و بازیگران فیلم در سالن کنفرانسهای برج میلاد برگزار شد.
به گزارش شبکه ایران، جلسه پرسش و پاسخ فیلم “تصفیه حساب” با حضور تهمینه میلانی(کارگردان)، محمد نیکبین(تهیه کننده)، علیرضا زریندست(فیلمبردار)، ناصر چشمآذر(آهنگساز) و بازیگران فیلم دقایقی پیش در سالن کنفرانسهای برج میلاد برگزار شد.
در این جلسه که اداره آن را طهماسب صلحجو(منتقد) بدست داشت، عوامل فیلم به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند.
تهمینه میلانی ضمن تشکر از علیرضا زریندست، فیلمبردار فیلم، از رابطه پویای سه نفره تهیه کننده، کارگردان و فیلمبردار در این فیلم ابراز رضایت کرد و گفت: “در تک تک سکانسهای این فیلم با زریندست همکاری و همراهی پویایی داشتم.”
میلانی در پاسخ به این پرسش که در این فیلم قرار بود به چه مسائلی از زنان پرداخته شود، با خواندن دو بیت “بنی آدم اعضای یک پیکرند از سعدی، گفت: “من در این فیلم به مسئله بزهکاری زنان با نگاهی دلسوزانه پرداختم.” وی با اشاره به اینکه در زندان از نزدیک با چنین زنانی برخورد داشته و به مشکلاتشان اشراف دارد، گفت: ” مادامی که انسانهایی در جامعه رنج میبرنداین جامعه رنگ سعادت را نخواهد دید. برای من مهم بود وضعیت چنین زنانی را بعد از آزادی از زندان تصویر کنم و حتی سالمترین نوع زندگی را برای آ>ها انتخاب کردم.”
سپس از محمد نیک بین پرسیده شد: آیا نظرات کارشناسان ناهنجاریهای اجتماعی، در زمان ساخت این فیلم اخذ و استفاده شد؟ نیک بین در جواب گفت: “خانم میلانی با متخصصان در این زمینه مشورت کردند و و تعدادی از آنهای فیلمنامه را خواندند و حتی بعد از ساخت هم فیلم را دیدند و نظر مساعدی داشتند.
سپس صلحجو، درباره موسیقی فیلم از ناصر چشمآذر سوال کرد و گفت: “به نظرم بعضا موسیقی خیلی با فیلم همراه نیست.” چشم آذر ضمن انتقاد از سیستم پخش صوتی سالن گفت: “موسیقی که پخش شد با چیزی که من ساخته بودم فاصله زیادی داشت.” میلانی هم اضافه کرد: “بگذارید فیلم را در سالن مناسی ببینیم و بعد نظر دهید!”
مهناز افشار درباره چگونگی نزدیک شدن با نقش و اینکه آیا با این شخصیت احساس نزدیکی میکرده، ضمن ابراز ناراحتی از حذف صحنهای که به زعم وی تلاش زیادی برای به ثمر رسیدنش انجام داده بود، گفت: تاکنون چنین تجربهای نداشتم و در ابتدا خیلی دلهره داشتم ولی به مرور با کمکهای خانم میلانی رفع شد.
لادن مستوفی، دیگر بازیگر فیلم،از تجربه همکاری با میلانی ابراز رضایت کرد و درباره نقش خود گفت: “راجع به نقش خودم، فکر میکنم از دو جنبه قابل اهمیت بود. به عنوان یک نقش مجرد و از طرفی در یک مجموعه. فکر میکنم این چهر دختر یک تیم را تشکیل داده بودند و بازیها باید هارمونی میداشت تا توانایی تکتک بازیگران به چشم بیاید.”
میلانی در جواب به سوال خبرنگار دیگری که پرسیده بود “آیا فکر نمیکنید برای پرداختن به مسائل اجتماعی نیاز به مطالعه میدانی هست؟” پاسخ داد: “من در این زمینه واقعا مطالعه داشتهام و در این حیطه ادعا دارم! بزرگترین روانشناسان دنیا برای این فیلم به من مشاوره دادهاند!” میلانی ادامه داد: “تصفیه حساب در این فیلم وجه منفی دارد و راه حل نیست. بخشی از خشم این زنان به خاطر این است که جامعه آنها را نمیبیند.”
سپس صلحجو ابراز عقیده کرد: “اگر فیلم در ژانر کمدی بود، اثر بهتری از آب در میامد و وقتی به سمت کمدی سیاه حرکت میکند موفقتر است.” میلانی در پاسخ گفت: “نه، این فیلم قرار نبود کمدی شود و نیست. ولی شما به جهت نوع رابطههای نامتعارف فیلم، میخندید. این فیلم به شدت جدی است و برای اینکه مخاطب خود را به سالن بکشاند از سیاه نمایی پرهیز شده.”
در پایان میلانی در جواب یکی از خبرنگاران خشمگین که فریاد زد: “شما صد و هشت دقیقه با صدای دالبی به مردان فحش و ناسزا دادید، گفت: “شما خود را به کدام یک از شخصیتهای مرد فیلم نزدیک دیدهاید که اینقدر عصبانی هستید؟” و سپس برای خود کف زد!
شایان ذکر است، تصفیه حساب امسال پس از دو سال توقیف، در جشنواره فجر حضور دارد و امروز اولین نمایش آن در سالن مطبوعات و رسانهها در برج میلاد انجام شد.